انویدیا: لپ‌تاپ‌های سری استودیو ۷ برابر سریع‌تر از مک بوک پرو اپل هستند

{title limit=50}

در جریان نمایشگاه CES ۲۰۲۲ انویدیا سری لپ‌تاپ‌های استودیوی خود را با قدرت گرافیکی بسیار بالا و به هدف رقابت با مک‌بوک‌پرو‌های ۱۵ اینچی اپل معرفی کرد.

به گزارش Digitaltrends، جف فیشر، معاون ارشد انویدیا اعلام کرد که سری لپ‌تاپ‌های استودیوی انویدیا برای کار در محیط‌های ۳ بعدی، از آخرین مک‌بوک پرو اپل هفت برابر سریع‌ترند.

اپل همواره مدعی ارائه‌ی بالاترین کیفیت در زمینه‌ی کارهای گرافیکی بوده‌ است، اما با توجه به نتایج فاش‌شده از عملکرد لپ‌تاپ‌های سری استودیو انویدیا، این لپ‌تاپ‌ها به‌وضوح می‌توانند رقیب قدرتمندی برای مک‌بوک پرو اپل محسوب شوند و این محصول را به چالش بکشند.

nvidia-geforce-studio-laptops

لپ‌تاپ‌های استودیوی جدید انویدیا با پردازنده‌های گرافیکی RTX 3080 Ti یا RTX 3070 Ti عرضه می‌شوند؛ مدل‌های ارائه شده با 3080 به ۱۶ گیگابایت حافظه GDDR6 مجهز هستند که یکی از سریع‌ترین حافظه‌های موجود برای لپ‌‌تاپ‌ها محسوب می‌شود. به گفته‌ی انویدیا، این پردازنده گرافیکی از Titan RTX دسکتاپ هم عملکرد بهتری دارد.

از طرفی مدل‌های ارائه شده با پردازنده‌ی گرافیکی RTX 3070 Ti نیز عملکرد بسیار چشمگیری دارند و نسبت به لپ‌تاپ‌های RTX 2070 SUPER نیز ۷۰ درصد سریع‌ هستند.

انویدیا در CES ۲۰۲۲ به‌طور مفصل درباره‌ی اهمیت طراحان و مدل‌سازان سه بعدی در آینده صحبت کرد و اضافه کرد که لپ‌تاپ‌های استودیو به‌طور خاص برای این قشر از افراد حرفه‌ای خلاق تولید شده‌اند.

Nvidiachart

انویدیا در نمودار بالا، زمان رندر سه لپ‌تاپ RTX 3080 Ti، مک‌بوک پرو M1 Max و لپ‌تاپ RTX 3060 را در برنامه‌های محبوب مدل‌سازی سه‌بعدی مانند Blender Cycles و Autodesk Arnold مقایسه کرده است و نتیجه به دست‌آمده کاملاً به سود لپ‌تاپ RTX 3080 Ti است و ادعای انویدیا را ثابت می‌کند.

باید اشاره کرد که برخلاف اپل و مایکروسافت، لپ‌تاپ‌های استودیو انویدیا توسط خود این شرکت تولید نمی‌شوند و مسئولیت عرضه‌ی این لپ‌تاپ‌ها را ایسوس، ام‌اس‌آی و ریزر بر عهده دارند؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که عملکرد رسمی هر لپ‌تاپ از سری استودیوی انویدیا ممکن است بسته به سازنده متفاوت باشد و در مقایسه‌ی بالا نیز مشخص نیست که لپ‌تاپ عرضه‌‌شده از کدام تولید کننده‌ برای مقایسه انتخاب شده است.

لپ‌تاپ‌های سری استودیوی انویدیا عملکرد مناسبی برای گیمینگ ارائه می‌کنند، اما این لپ‌تاپ‌ها در‌ واقع بیشتر برای طراحان خلاق طراحی شده‌اند و در کنار پلتفرم Omniverse Enterprise انویدیا، ترکیبی منحصر‌به‌فرد تلقی می‌شوند.

پلتفرم Omniverse Enterprise انویدیا برای طراحان سه‌بعدی و بر‌ پایه‌ی فریم‌ورک USD پیکسار راه‌اندازی شده و امکان همکاری در پروژه‌های سه‌بعدی را فراهم می‌کند.

انویدیا برای علاقه‌مندان به دسکتاپ‌ها نیز کارت گرافیکی پایین‌رده‌ی RTX 3050 را معرفی کرد که تمام مزایای کارت‌های رده‌بالا مانند رهگیری لحظه‌‌ای پرتو، هوش مصنوعی و شتاب‌دهنده‌های پردازنده گرافیکی را ارائه داده و با قیمت پایه ۲۷۹ دلار به فروش می‌رسد؛ این کارت گرافیکی ۲۷ ژانویه‌ی ۲۰۲۲ (۷ بهمن ۱۴۰۰) عرضه می‌شود.







ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
162