اولین آیپد اولد اپل احتمالا سال ۲۰۲۴ معرفی خواهد شد

{title limit=50}

طبق آخرین گزارش‌ها، امکان ساخت آیپد اولد اپل همچنان وجود دارد؛ البته تولید این محصول به برخی شرایط بستگی دارد. شایعه شده است که سامسونگ در حال راه‌اندازی تأسیساتی با فناوری پیشرفته‌ی مورد‌نیاز برای تولید انبوه نمایشگر با‌کیفیت است؛ صفحه‌نمایش‌هایی که ظاهراً اپل به آن‌ها نیاز دارد. این اتفاق درصورتی رخ خواهد داد که کوپرتینویی‌ها با سامسونگ همکاری کنند و سفارش ساخت تعداد زیادی نمایشگر اولد را به شرکت کره‌ای ارائه بدهند.

پیش‌از‌این نیز، گزارش شده بود که اپل و سامسونگ مشغول کار روی تولید انبوه پنل اولدی به ابعاد ۱۰٫۸۶ اینچ هستند که این طرح مدتی بعد لغو شد. به‌گزارش wccftech، قبلا انتشار اخباری درباره‌ی ساخت آیپد مجهز به نمایشگر اولد دو‌پشته‌ای اپل را شاهد بوده‌ایم. این نمایشگرها از صفحه‌نمایش‌های تک‌پشته‌ای روشنایی بیشتری دارند و طول عمرشان نیز درمقایسه‌با نمایشگرهای تک‌پشته‌ای چهاربرابر است.

متأسفانه سامسونگ به‌دلیل سودآورنبودن، کار روی توسعه‌ی این فناوری را آغاز نکرد و قرار نبود برای تولید چنین پنل‌هایی سفارشی از اپل دریافت کند. ازآنجاکه کاربران معمولا از آیپد‌ها بیشتر از آیفون‌ها استفاده می‌کنند، طبیعتا مدتی طول خواهد کشید تا اپل سفارش دیگری به سامسونگ بدهد.

خوشبختانه اکنون وب‌سایت The Elec گزارش داده است که اپل و سامسونگ در حال شروع همکاری جدیدی هستند و ظاهراً طرف کره‌ای با تولید این نوع نمایشگر جدید موافقت کرده است؛ البته درصورتی‌که اپل مایل باشد سفارش تعداد زیادی از این پنل‌ها را به سامسونگ ارائه دهد.

درصورت توافق هر دو شرکت، سامسونگ می‌تواند برنامه‌های هزینه‌ی خود را در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ نهایی کند و تجهیزات لازم را در سه‌ماهه‌‌ی سوم سفارش دهد. انتظار می‌رود این تجهیزات در سال ۲۰۲۳ تحویل داده شود و طبق جدول زمانی در دست، سامسونگ می‌تواند پنل‌های اولد پیشرفته را برای استفاده در طیف گسترده‌ای از آیپدهای ۲۰۲۴ دراختیار اپل قرار دهد.

این گزارش بیان می‌کند که سامسونگ مشغول کار روی توسعه‌ی پنل‌های اولد نسل ۸٫۵ خود است تا بتواند نمایشگرهای پیشرفته را با قیمت مدنظر اپل ارائه کند. متأسفانه سامسونگ برای شروع تولید انبوه این پنل‌ها به تأیید اپل و ماشین‌آلات جدید نیاز دارد. گفتنی است نسل ۵٫۵ و نسل ۶ غول کره‌ای نیز می‌تواند این پنل‌ها را تولید کند؛ اما قیمت این نمایشگرها بسیار گران است؛ بنابراین، برای اپل مناسب نیست.

با فرض بر اینکه اپل و سامسونگ در این زمینه به‌توافق نرسند، اپل می‌تواند همچنان سفارش ساخت پنل‌های اولد مورد‌نیاز برای آیپدهای آينده خود را به شرکت چینی BOE ارائه دهد. پیش‌از‌این نیز، گزارش شده بود که BOE مرکز تولید خود را برای شروع فرایند تولید انبوه نمایشگرهای اولد تا ابعاد ۱۵ اینچ ارتقا داده است.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
74