کارت گرافیک Radeon RX 6500 XT عمدا در استخراج ارز‌های دیجیتال بد عمل می‌کند

{title limit=50}

AMD فروش جدیدترین کارت گرافیک مقرون‌به‌صرفه خود، Radeon RX 6500 XT را از ۱۹ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۹ دی ۱۴۰۰) آغاز خواهد کرد. قیمت خرده‌فروشی این کارت گرافیک ۱۹۹ دلار اعلام شده است. در سال گذشته، کمبود مداوم کارت‌های گرافیک در بازار درنتیجه خرید بیش‌از‌حد استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال باعث شد تا قیمت این محصولات با قیمت اعلام‌شده‌ی تولید‌کنندگان تفاوت داشته باشد.

AMD برای رفع این مشکل کارت گرافیک Radeon RX 6500 XT را به‌نحوی طراحی کرده است که عمدا برای ماینرها جذابیت کمتری داشته باشد و در‌عین‌حال انتظارات کاربران از کارت گرافیکی مبتدی را برآورده کند.

لورا اسمیت، معاون AMD، در میزگردی مطبوعاتی نحوه‌ی بهینه‌سازی Radeon RX 6500 XT برای گیمینگ را این‌گونه توضیح داد:

ما این کارت گرافیک را برای استفاده‌ی گیمر‌ها طراحی کرده‌ایم. پیکر‌بندی Radeon RX 6500 XT به‌نحوی است که حتی بازی‌های AAA با ۴ گیگابایت فریم‌بافر را نیز به‌راحتی اجرا می‌کند؛ اما در انجام فعالیت‌های مرتبط با بلاک‌چین‌ها جذابیت خاصی ندارد.

بازی‌های AAA رده‌بندی غیررسمی برای نشان‌دادن این است که بازی را ناشری بزرگ نشر داده و به احتمال زیاد بودجه‌ی توسعه و تبلیغاتی زیادی داشته است.

به‌گزارش arstechnica و طبق مشخصات 6500 XT، این کارت گرافیک با نسل قبلی خود (RX 5500 XT) تفاوت‌هایی دارد. Radeon RX 6500 XT نسخه‌ی ۸ گیگابایتی ندارد و از رابط حافظه‌ای ۶۴ بیتی استفاده می‌کند که در کارت‌های گرافیک امروزی بسیار نادر است.

این دو تفاوت به‌تنهایی کافی است تا ماینر‌ها از استفاده از این کارت گرافیک برای استخراج رمزارزی مانند اتریوم منصرف شوند؛ زیرا برای استخراج اتریوم بیش از ۴ گیگابایت رم و پهنای‌باند زیاد نیاز است.

AMD برای جبران کندی حافظه این کارت گرافیک و کمک به رقابت آن با کارت‌های گرافیک کلاس RX 570، تعداد سیکل یا چرخش بر ثانیه RX 6500 XT را افزایش داده است. حداکثر فرکانس بوست این کارت گرافیک ۲،۸۱۵ مگاهرتز است که این رقم در RX 5500 XT برابر با ۱،۸۴۵ مگاهرتز و در کارت گرافیک رده‌بالاتری مانند 6900 XT برابر با ۲،۲۵۰ مگاهرتز است.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
4054