رونمایی TCL از دو گوشی پایین‌رده 30XE ​​5G و 30 V 5G برای بازار آمریکا

{title limit=50}

پیش از شروع، باید به این نکته اشاره کرد که TCL 30XE 5G و 30 V 5G فعلاً برای عرضه در بازار ایالت متحده‌ی آمریکا برنامه‌ریزی شده‌اند و ظاهراً مدل 30XE ​​5G برای نخستین‌بار توسط اپراتور موبایل T-Mobile عرضه خواهد شد؛ در حالی‌که TCL 30V 5G یک محصول انحصاری برای اپراتور Verizon است.

TCL 30 XE 5G

مدل 30XE ​​5G یک گوشی هوشمند خوش‌قیمت محسوب می‌شود که در بطن آن تراشه‌ی هشت‌هسته‌ای Dimensity 700 جای گرفته است تا به موجب آن، گوشی جدید تی‌سی‌ال به بیشینه‌ی کلاک ۲.۲ گیگاهرتز دست یابد. TCL برای برای ارائه محتوای بصری در گوشی یادشده از نمایشگر نسبتاً بزرگ ۶.۵۲ اینچی با رزولوشن HD+ بهره گرفته است که از قرار معلوم، از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و نمونه‌برداری لمس ۱۸۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. همچنین، نمایشگر دارای یک بریدگی V-شکل برای برای پنهان کردن دوربین سلفی است.

پشت دستگاه به آرایه‌ی دوربین سه‌گانه مزین شده که شامل یک دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، یک دوربین عمق‌سنج دو مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو دو مگاپیکسلی است. در نهایت، یک دوربین سلفی هشت مگاپیسلی نیز برای تکمیل پکیج دوربین این گوشی وجود دارد. گفته می‌شود که دوربین سلفی و پشتی قادر به ضبط وئدیوهایی با رزولوشن 1080p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه هستند.

افزون بر این، گوشی مذکور دارای شارژر سریع ۱۸ واتی در جعبه است که به کاربران امکان می‌دهد باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را با سرعت معقولی شارژ کنند. 30XE ​​5G همان‌طور که از نامش مشخص است، از نسل پنجم شبکه موبایل (5G) پشتیبانی می‌کند و گزینه‌های Wi-Fi b/g/n/ac، بلوتوث 5.1 و USB Type-C و جک صوتی ۳/۵ میلی‌متری نیز ارائه می‌دهد.

این دستگاه در یک پیکربندی با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دردسترس مشتریان قرار خواهد گرفت؛ البته با پشتیبانی از کارت microSD وجود خواهد داشت. در زمان عرضه، اندروید ۱۱ قدرت نرم‌افزاری TCL 30XE ​​5G را تأمین می‌کند؛ اما احتمالاً به‌روزرسانی اندروید 12 نیز در آینده ارائه خواهد شد.

TCL 30V 5G

دومین گوشی هوشمند تی‌سی‌ال، 30V 5G نام دارد که به نمایشگر بزرگ‌تر ۶.۶۷ اینچی مجهز شده است. نمایشگر مورد بحث همچنین رزولوشن FHD+ را به ارمغان می‌آورد؛ در حالی‌که برخلاف مدل قبلی، از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز پشتیبانی نمی‌کند. ظاهراً تی‌سی‌ال از Gorilla Glass 3 برای محافظت نمایشگر دربرابر خط‌وخش استفاده کرده است که طبیعتاً برای گوشی‌های پایین‌رده معقول به‌نظر می‌رسد.

قلب تپنده‌ی 30V 5G را تراشه‌ی اسنپدراگون ۴۸۰ تشکیل داده است و تنها در یک پیکربندی با ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی عرضه می‌شود و از کارت‌های microSD نیز پشتیبانی می‌کند. آرایه‌ی دوربین پشتی سه‌گانه گوشی یادشده شامل یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، یک دوربین اولترا واید پنج مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو دو مگاپیکسلی است. تصاویر سلفی نیز با دوربین ۱۶ مگاپیکسلی ثبت می‌شوند. این گوشی برای احراز هویت بیومتریک از ویژگی تشخیص چهره دو بعدی و اسکنر اثر انگشت در پشت بهره می‌گیرد.

از دیگر مشخصات 30V 5G می‌توان به پشتیبانی از شبکه‌های 5G زیر ۶ گیگاهرتز و mmWave، درگاه USB Type-C، بلوتوث 5.1 و جک صوتی ۳/۵ میلی‌متری، باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژ سریع ۱۸ واتی اشاره کرد. همچون مدل قبلی، این گوشی نیز با اندروید ۱۱ عرضه می‌شود و دریافت به‌روزرسانی اندروید ۱۲ نیز محتمل خواهد بود.

در حال حاضر، قیمت دو گوشی جدید تی‌ال‌سی در هاله‌ای از ابهام است؛ اما با توجه به مشخصات، به‌نظر می‌رسد که هر دو مدل قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای داشته باشند.







ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
1403