اوپو سه پتنت جدید برای استفاده از نمایشگر دوم در بدنه‌ی پشتی گوشی‌های هوشمند ثبت کرد

{title limit=50}

پیش از این اوپو پتنتی برای گوشی هوشمند با دوربین زیر نمایشگر ثبت کرد و حالا این شرکت حق اختراع سه طرح دیگر را نیز ثبت کرده است. وجه اشتراک این سه طرح در نمایشگری است که در بخش پشتی آن‌ها تعبیه خواهد شد.

به گزارش جی‌اس‌ام آرنا، بعید به‌نظر می‌رسد که این راهکارها مربوط به گوشی‌های سری Find X5 باشد، اما مسلماً همه‌ی ما تمایل داریم شاهد تغییرات قابل‌توجه در نحوه‌ی استفاده از گوشی‌های هوشمند باشیم و بنابراین امیدواریم این شرکت بتواند یکی از پیشگامان این تغییر باشد.

طرح اوپو برای نمایشگر دوم پشتی


استفاده از نمایشگر در بدنه‌ی پشتی گوشی‌های هوشمند، اقدام جدیدی نیست و در واقع سری Meizu Pro 7 جزء اولین دستگاه‌هایی بود که از یک صفحه‌نمایش ۲.۰ اینچی سوپر امولد بهره می‌برد. این درحالی است که بخش پشتی گوشی می ۱۱ اولترا نیز به یک پنل ۱.۱ اینچی مجهز شده است. علاوه‌بر این، گوشی Vivo NEX Dual Display را داریم که با دو نمایشگر بزرگ در هر دو طرف معرفی شد. البته در این زمینه نباید گوشی‌های تاشو را فراموش کنیم زیرا این محصولات نیز معمولاً علاوه‌بر نمایشگر داخلی، یک نمایشگر خارجی در دسترس کاربر گذاشته‌اند.

انتظار می‌رود اوپو از نمایشگر دوم کوچک در بخش پشتی دستگاه‌های آینده خود برای نمایش اعلان‌ها و ثبت بهتر تصاویر سلفی با دوربین اصلی بهره ببرد. در پتنت‌های منتشرشده توسط WIPO (سازمان جهانی مالکیت معنوی)، هیچ جزئیاتی درباره‌ی حساس به لمس بودن یا نبودن این صفحه‌نمایش‌های ثانویه وجود ندارد.

طرح‌های ارائه‌شده توسط اوپو زیبا به‌نظر می‌رسند، اما احتمال زیادی وجود دارد که این شرکت این پتنت‌ها را فقط برای جلوگیری از استفاده‌ی رقبا ثبت کرده باشد. این اقدام جدیدی نیست و اوپو نیز مثل هر شرکت دیگری به‌دلیل وجود رقابت در بازار و امکان کپی‌برداری از طرح‌های جدید، سعی می‌کند از اعتبار خود محافظت کند.







ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
22