هواوی P50 Pocket در مقابل گلکسی زد فلیپ 3؛ کدام گوشی تاشدنی برتر است؟

{title limit=50}

کمی پیش هواوی از گوشی هوشمند تاشوی P50 Pocket خود رونمایی کرد. این محصول ویژگی‌های جذاب بسیاری دارد اما یکی از مواردی که توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده، شباهت آن به گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ است. به همین دلیل در مقاله‌ای که می‌خوانید سعی داریم دو دستگاه را با یکدیگر مقایسه کنیم تا نقاط قوت و ضعفشان مشخص شود؛ البته گوشی‌ هوشمند جذاب موتورولا ریزر نیز طراحی مشابهی با دو دستگاه مذکور دارد، اما از آنجایی که هنوز نسخه‌ی جدید آن معرفی نشده، از مقایسه‌اش با دو محصول دیگر خودداری کردیم.

گلکسی زد فلیپ ۳ در دست

در ادامه گوشی‌های هوشمند تاشوی هواوی پی ۵۰ پاکت و گلکسی زد فلیپ ۳ هوشمند را در بخش‌های مختلف با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

نمایشگر

وقتی گلکسی زد فلیپ ۳ از حالت تاشو باز می‌شود، نمایشگر کوچک‌تری دارد. صفحه‌نمایش ۶٫۷ اینچی FHD+ OLED آن از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. با این حال شگفت‌انگیزترین نکته در مورد گلکسی زد فلیپ ۳، استاندارد IPX8 ضدّ آب آن است. این ویژگی، گلکسی زد فلیپ ۳ را به اولین گوشی تاشدنی مقاوم در برابر آب در دنیا تبدیل می‌کند.

بازی با گلکسی زد فلیپ ۳

هواوی P50 Pocket نمایشگر بزرگ‌تری نسبت به گلکسی زد فلیپ ۳ دارد. هنگامی که این دستگاه باز می‌شود، صفحه‌نمایش ۶٫۹ اینچی FHD+ OLED با پشتیبانی از نرخ نو‌سازی ۱۲۰ هرتزی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. صفحه‌نمایش بزرگ مزیّتی برای P50 Pocket به‌حساب می‌آید، زیرا برای تماشای فیلم و برقراری تماس‌های ویدیویی مناسب است؛ اما باید توجه داشته باشید که در گوشی تاشوی هواوی از گواهی IP برای مقاومت در برابر آب خبری نیست.

دوربین

وقتی صحبت از دوربین به‌میان می‌آید، هواوی P50 Pocket در سطح بالاتری قرار دارد. این دستگاه از سیستم دوربین سه‌گانه شامل دوربین اصلی ۴۰ مگاپیکسلی در کنار دوربین فوق عریض با حسگر ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین طیفی ۳۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. همچنین دوربین جلوی این گوشی هوشمند نیز ۱۰.۷ مگاپیکسلی است. هر دو دوربین جلو و عقب می‌توانند با رزولوشن 4K ویدئو ضبط کنند.

گوشی P50 Pocket هواوی

از سوی دیگر، سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۳ از دوربین دوگانه بهره می‌برد: دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر تصویر (OIS) و دوربین فوق عریض با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی. در جلوی گوشی، شاهد دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی هستیم؛ همچنین دوربین پشتی و سلفی می‌توانند با رزولوشن 4K ویدئو ضبط کنند.

عملکرد، ذخیره‌سازی، رم و 5G

عملکرد هر دو دستگاه با هم برابر است زیرا هر دو از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده می‌کنند؛ اما به گزارش techarena24، گلکسی زد فلیپ ۳ از اتصال 5G پشتیبانی می‌کند و هواوی P50 Pocket به دلیل تحریم شدن توسط ایالات متحده‌ی آمریکا تنها به شبکه‌ی 4G محدود شده است.

لولای گلکسی زد فلیپ ۳

در مقایسه‌ی دو گوشی از لحاظ ظرفیت ذخیره‌سازی و اندازه‌ی رم، P50 Pocket دارای ۸/۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی با فضای اضافی برای microSD است؛ در حالی‌که سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۳ تنها با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به‌فروش می‌رسد، این دستگاه فضایی برای کارت micro SD ندارد.

در کل، اگر مسئله‌ی پشتیبانی‌نکردن گوشی هوشمند تاشوی هواوی از اینترنت 5G نبود، P50 Pocket می‌توانست از لحاظ عملکردی، دستگاه مناسبی باشد.

نرم‌افزار

یکی دیگر از مواردی که باید قبل از تصمیم‌گیری برای خرید در نظر بگیرید، تجربه‌ی نرم‌افزاری است. سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۳ اندروید ۱۱ را با امکان به‌روزرسانی به اندروید ۱۲ اجرا می‌کند؛ ولی باز هم به دلیل ممنوعیت ایالات متحده‌ی آمریکا، هواوی فقط می‌تواند از سیستم‌عامل توسعه‌ی داخلی خود یعنی HarmonyOS v2 استفاده کند که به‌ندرت در خارج از چین مفید است.

گوشی P50 Pocket هواوی

باتری

Pocket P50 با باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی عرضه می‌شود و از شارژ سیمی ۴۰ واتی پشتیبانی می‌کند. برخلاف این دستگاه، گلکسی زد فلیپ ۳ دارای باتری کوچک‌تر ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعت با توانایی پشتیبانی از شارژ سریع ۱۵ واتی است.

قیمت

سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۳ مقرون‌به‌صرفه‌تر از رقیب چینی خود است. قیمت اولیه‌ی آن ۹۹۹ دلار بود، اما با قیمت کمتری هم به‌فروش می‌رسد؛ البته قیمت P50 Pocket در زمان عرضه از ۱۴۹۹ دلار شروع می‌شود.

گوشی P50 Pocket هواوی

در نهایت، کدام گوشی تاشو بهتر است؟

هر دو گوشی قابل توجه هستند، اما برای کسانی که خارج از چین زندگی می‌کنند، سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۳ انتخاب شایسته‌تری به‌حساب می‌آید. این گوشی هوشمند توانایی پشتیبانی از اینترنت 5G‌ را دارد، در برابر آب مقاوم است و تجربه‌ی نرم‌افزاری بهتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همه‌ی این ویژگی‌ها در گلکسی زد فلیپ ۳ با قیمت کمتری نسبت به P50 Pocket در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
195