سامسونگ در تیزر انیمیشنی به قدرت اجرای بازی گلکسی S22 در سطح کنسول اشاره کرد

{title limit=50}

در کلیپ انیمیشنی کوتاهی که سامسونگ منتشر کرده، کودکی را می‌بینیم که با هیجان مشغول بازی آنلاین با کنسولش است و گوشی هوشمندش با صفحه‌نمایش شکسته خبر از کهنه بودن و ناکارآمدی آن دارد؛ اما تماشای کمپینی در تلویزیون که از مردم می‌خواهد برای کمک به بیماران کرونایی پول اهدا کنند، او را مصمم می‌کند با فروش کنسولش در این کار خیر سهیم شود. نکته ظریف داستان آنجا است که برای کریسمس، گوشی هوشمندی هدیه می‌گیرد که به اندازه کنسولش توان اجرای بازی محبوبش را دارد؛ و بدین ترتیب، داستان به خوشی و البته با تبلیغ تراشه اگزینوس 5G که به احتمال زیاد اگزینوس 2200 است و سری گلکسی S22 سامسونگ به آن مجهز خواهند بود، به پایان می‌رسد.

تماشا در یوتیوب

اگرچه این کلیپ به‌طور مشخص به اگزینوس 2200 اشاره نمی‌کند، درک پیامی که سامسونگ از روایت این داستان در نظر داشته، آنچنان سخت نیست.

تراشه اگزینوس 2100 گلکسی S21 به‌طور قابل‌توجهی از تصمیم سامسونگ برای بازنشسته کردن هسته‌های CPU ساخت خود و جایگزینی آن‌ها با طراحی آرم سود برده است؛ با این حال، این تراشه هنوز در بخش GPU عملکرد خوبی ندارد. این درحالی است که کارت گرافیک اگزینوس 2200 با بهره‌گیری از IP گرافیکی سفارشی AMD به بهبودی چشمگیری دست کرده و قابلیت ردیابی پرتو (ray tracing) و سایه‌زنی با نرخ متغیر (Variable Rate Shading) را که پیش از این در انحصار کامپیوترها بود، به گوشی‌های هوشمند خواهد آورد.

قرار است سامسونگ این تراشه را به‌طور رسمی تا پیش از پایان سال جاری میلادی معرفی کند. طبق گزارش‌ها، اگزینوس 2200 مبتنی بر فناوری 4LPP ساخت این غول کره‌ای خواهد بود که در ادامه‌ی فناوری ۵ نانومتری به کار رفته در ساخت تراشه اگزینوس 2100 می‌آید.

سامسونگ اگزینوس 5g

این سیستم-روی-چیپ‌ (SoC) سامسونگ احتمالا از همان معماری هسته اسنپدراگون ۸ نسل یک بهره می‌برد که به احتمال زیاد در مدل‌های آمریکایی گلسی S22 حضور خواهد داشت. به عبارت دیگر، معماری هسته‌ها از نوع Armv9 خواهد بود که قرار است فناوری رهگیری پرتو و سایه‌زنی با نرخ متغیر را از انحصار رایانه‌ها خارج کند و در قالب گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های مجهز به پردازنده‌ی آرم دردسترس کاربران قرار دهد.

اگرچه گزارش‌های اولیه خبر از عملکرد اگزینوس 2200 در حد و توان تراشه M1 اپل می‌دادند که در آیپد پروی جدید به کار رفته، به نظر می‌رسد در مورد قابلیت‌های تراشه کره‌ای‌ها اغراق شده باشد، چرا که گزارش‌های جدید توان گرافیکی این تراشه را کمتر از اسنپدراگون ۸ نسل یک نشان داده‌اند.

البته این به این معنی نیست که بخواهیم قدرت گرافیکی GPU ساخت سامسونگ و AMD را دست‌کم بگیریم؛ چرا که این GPU نسبت به نسل قبلی، ۳۴ درصد اوج عملکرد گرافیکی بهتری ارائه می‌دهد که بسیار قابل‌توجه است.

بنا بر شایعات، سامسونگ سری گلسی S22 را ماه فوریه ۲۰۲۲ (بهمن ۱۴۰۰) معرفی خواهد کرد و اینطور که پیدا است، گلکسی S22 نوت و اولترا قرار است به‌راحتی به فهرست بهترین گوشی‌های ۲۰۲۲ راه پیدا کنند.







ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
13