مشکل عدم دسترسی به دوربین‌های کمکی در OxygenOS 12 به‌زودی برطرف خواهد شد

{title limit=50}

برند محبوب وان‌پلاس اخیرا انتشار جدیدترین سیستم‌عامل اختصاصی مبتنی بر اندروید ۱۲ با‌ نام OxygenOS 12 را برای گوشی‌های پرچم‌دار خود آغاز کرده است. این سیستم‌عامل حاصل ادغام رابط کاربری اختصاصی قبلی این شرکت یعنی OxygenOS و رابط کاربری اختصاصی اوپو موسوم به Color OS است. البته با وجود اینکه وان‌پلاس این نسخه‌ را به‌عنوان به‌روزرسانی پایدار عرضه کرد، اما به‌دلایلی مجبور شد انتشار آن را به‌طور موقت متوقف کند.

به گزارش گیزموچاینا، مشکلات سیستم‌عامل جدید وان‌پلاس فقط به باگ‌های ساده محدود نمی‌شد. همان‌طور که قبلا در زومیت اعلام کردیم، OxygenOS 12 در گوشی‌های وان‌پلاس امکان دسترسی به دوربین‌های کمکی را در اپلیکیشن‌های دوربین شخص‌ثالث محدود می‌کرد. این مشکل برای بسیاری از کاربران اهمیت زیادی دارد زیرا تعداد زیادی از دارندگان گوشی‌های اندرویدی به‌جای اپلیکیشن پیش‌فرض دوربین دستگاه خود، از نسخه‌های پورت شده‌ی اپلیکیشن دوربین گوگل موسوم به GCam استفاده می‌کنند تا کیفیت تصاویر ثبت شده را بالا ببرند.

این مشکل از مدتی قبل در دستگاه‌های اوپو که از سیستم‌عامل Color OS بهره می‌برند نیز وجود دارد و همین مورد باعث شده است برخی کاربران بر این باور باشند که دستگاه‌های وان‌پلاس نیز از این پس قادر به استفاده از اپلیکیشن‌های دوربین شخص‌ثالث نخواهند بود. با این‌حال، گزارش جدیدی در این رابطه منتشر شده است که نشان می‌دهد وضعیت درمورد وان‌پلاس تغییر خواهد کرد.

براساس گزارشی که یکی از توسعه‌دهندگان XDA منتشر کرده است، وان‌پلاس در انجمن خود اعلام کرده که بازخوردهای مربوط به باگ‌ها و مشکلاتی را که کاربران در به‌روزرسانی اخیر OxygenOs 12 گزارش داده‌اند مطالعه کرده است. این شرکت همچنین اشاره کرده که درحال کار روی رفع این مشکلات است و نسخه‌ی اصلاح شده‌ی رابط کاربری جدید خود را به‌زودی منتشر خواهد کرد. وان‌پلاس همچنین اعلام کرده است به‌روزرسانی بعدی OxygenOS 12 مشکل عدم دسترسی به دوربین‌های کمکی را در اپلیکیشن‌های دوربین شخص‌ثالث ازجمله GCam برطرف خواهد کرد.

پس از اعلام این خبر، انتشار OxygenOS 12 از سر گرفته شد، اما مشکل مذکور هنگام استفاده از اپلیکیشن GCam در دستگاه‌های وان‌پلاس همچنان وجود دارد. با این‌حال، شرکت چینی مشکل را به‌طور خاص تأیید کرده است و به همین دلیل می‌توان انتظار داشت که در به‌روزرسانی اصلاحی بعدی OxygenOS 12 آن را رفع کند.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
87