پتنت سامسونگ، ساعت هوشمندی را با نمایشگر رول شدنی نشان می‌دهد

{title limit=50}

ماه گذشته، سامسونگ نمایشگرهای OLED رول شدنی، تاشو و کشویی خود را برای گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و حتی لپ‌تاپ‌ها معرفی کرد. خب، به نظر می‌رسد که این فناوری حتی ممکن است به ساعت‌های هوشمند نیز بیاید، زیرا پتنت‌های جدیدی از ساعت هوشمند سامسونگ با نمایشگر رول شدنی و دوربین منتشر شده است.

پتنت ساعت هوشمند با نمایشگر رول شدنی

به گزارش گیزموچاینا، پتنت ۶۹ صفحه‌ای سامسونگ در ۲ ژوئن ۲۰۲۱ (۱۲ خرداد ۱۴۰۰) در دفتر جهانی مالکیت معنوی (WIPO) به ثبت رسید و دیروز، در ۹ دسامبر (۱۸ آذر)، منتشر شد. این پتنت اولین بار توسط LetsGoDigital مشاهده شده است.

براساس اطلاعات منتشر شده، صفحه‌نمایش ساعت هوشمند مذکور را می‌توان با فشار دادن دکمه آن یا از طریق فعال‌سازی صفحه لمسی، گسترش داد. با باز شدن نمایشگر، قاب بیرونی ساعت منبسط شده و به صفحه‌نمایش اضافی که درون بدنه ساعت قرار گرفته اجازه می‌دهد گسترش پیدا کرده و اندازه آن را تا ۴۰ درصد افزایش دهد. فناوری مذکور حتی به کاربران این امکان را می‌دهد تصمیم بگیرند کدام بخش از دو صفحه‌نمایش رول شدنی ساعت هوشمند، باز شود.

پتنت ساعت هوشمند با نمایشگر رول شدنی

اکنون باید به دوربین این گجت پوشیدنی سربزنیم. به نظر نمی‌رسد که رول شدن صفحه‌نمایش ساعت هوشمند، مانع دوربین آن شود. در نتیجه می‌توان انتظار داشت دوربین سلفی خیلی خوبی در محصول احتمالی سامسونگ استفاده شود.

پتنت ساعت هوشمند با نمایشگر رول شدنی

درحال‌حاضر، مشخصات فنی این ساعت هوشمند و تاریخ معرفی و عرضه آن در دسترس نیست. اما می‌توان مسئله‌ای را به‌طور قطع گفت؛ اگر سامسونگ بتواند از این فناوری همان‌طور که در پتنت‌ها نشان داده شده استفاده کند، گام بعدی در تکامل گجت‌های پوشیدنی را برداشته است.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
56