تصاویر مدل ساختگی گوشی پیکسل 6a منتشر شد

{title limit=50}

افرادی که به گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر گوگل علاقه دارند، مشتاقانه در انتظار معرفی پیکسل 6a به‌سر می‌برند. این محصول هنوز معرفی نشده، اما با توجه به رندرهای منتشر شده توسط OnLeaks و 91Mobiles، طراحی این مدل از سری پیکسل ۶ پیروی خواهد کرد. امروز یکی دیگر از لودهندگان خبرهای فناوری به‌نام دیوید کوالسکی با نام کاربری xLeaks7، توئیتی‌هایی منتشر کرده که نمای جلو، پشت، پایین و لبه‌ی کناری این محصول را نشان می‌دهد. این تصاویر مربوط به مدل ساختگی آلومینیومی پیکسل 6a است.

پیکسل 6a احتمالا به دوربین ۱۲٫۲ مگاپیکسلی مجهز خواهد شد

به گزارش فون‌آرنا، این تصاویر مواردی مثل لوگول G گوگل در پشت دستگاه و محل حسگر اثراتگشت زیرنمایشگر جلو دستگاه را نشان می‌دهد. درحالیکه انتظار می‌رود این مدل از دوربین فوق‌عریض و سلفی به‌کار رفته در سری پیکسل ۶ بهره ببرد، اما ظاهرا گوگل تصمیم گرفته به‌جای دوربین ۵۰ مگاپیکسلی جدید، از دوربین قدیمی‌تر ۱۲٫۲ مگاپیکسلی سونی IMX363 در پیکسل 6a استفاده کند؛ دوربینی که در گوشی‌های پیکسل ۳ تا پیکسل 5a نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

مدل ساختگی پیکسل 6a

اکثر افرادی که پیکسل 6a را خریداری کنند، می‌‌دانند جایی‌که تخصص پردازش تصویر گوگل حضور دارد، ابعاد دوربین چندان مهم نیست. علاوه‌بر این، ابزارهای یادگیری ماشینی پیکسل 6a می‌تواند از تراشه‌ی تنسور سری پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو بهره ببرد. با این‌حال، این خبر فعلا رسمی نیست و گزارش‌هایی درمورد استفاده از پردازنده‌ی اسنپدراگون 778G در پیکسل ‌6a وجود دارد.

گفته می‌شود اگر گوگل بخواهد پیکسل 6a را شبیه پیکسل ۶ تولید کند، شاید از تراشه‌ی تنسور در این محصول بهره ببرد زیرا این پردازنده به پیکسل 6a اجازه می‌دهد تا قابلیت‌های هوش مصنوعی اختصاصی آن را در دسترس کاربران قرار دهد. ازجمله مشخصات احتمالی پیکسل 6a، می‌توان به نمایشگر ۶٫۲ اینچی آن اشاره کرد که نسبت به نمایشگر ۶٫۴ اینچی پیکسل ۶ کمی کوچک‌تر است.

آیا پیکسل 6a قابلیت‌هایی مثل پاک‌کن جادوئی، رفع محو شدن چهره، ترجمه‌ی زنده و حالت حرکت را ارائه خواهد کرد؟

مدل ساختگی پیکسل 6a

پاسخ به سؤال بالا به این بستگی دارد که گوگل بخواهد برخی یا حتی همه‌ی ویژگی‌های جدید و جذاب مدل‌های پرچم‌دار پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو را در پیکسل 6‌a ارائه دهد یا خیر. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به پاک‌کن جادوئی، رفع هوشمند محوشدگی چهره، ترجمه‌ی زنده، حالت حرکت و موارد دیگر اشاره کرد. این ویژگی‌های جدید به‌لطف تراشه‌ی تنسور گوگل و سیستم دوربین سه‌گانه‌ی قدرتمند این محصول ارائه شده است. اگر پیکسل 6a با قیمتی شبیه قیمت پیکسل 5a (حدود ۴۴۹ دلار) روانه‌ی بازار شود، احتمالا این دستگاه سال آینده مورد توجه بسیاری علاقمندان قرار خواهد گرفت.

از سوی دیگر، گوگل باید تفاوتی بین پیکسل 6a و پیکسل ۶ ارائه دهد تا کاربران، برای خرید مدل گران‌قیمت‌تر، انگیزه داشته باشند.

درنگاه اول، به‌نظر می‌رسد که ارائه‌ی دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی در سری پیکسل ۶، به‌عنوان برتری اصلی این سری نسبت به پیکسل 6a شناخته خواهد شد، زیرا همان‌طور که اشاره کردیم، ظاهرا دوربین مدل ارزان‌قیمت‌تر ۱۲٫۲ مگاپیکسلی درنظر گرفته شده است. حال باید دید گوگل در این زمینه چه تصمیم خواهد گرفت.

مدل ساختگی پیکسل 6a

اگر به‌خاطر داشته باشید، دلیل تولید اولین گوشی‌های پیکسل مقرون‌به‌صرفه‌ یعنی پیکسل 3a و پیکسل 3a XL این بود که قابلیت‌های شگفت‌انگیز پردازش عکس گوگل در دسترس افرادی قرار گیرد که تمایلی به صرف هزینه‌ی زیاد برای خرید مدل اصلی پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس‌ال نداشتند. گزارش‌ها حاکی از آن است که گوگل ۶ میلیون پیکسل 3a و 3a XL فروخته است که این یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود.

اگر منتظر معرفی پیکسل 6a هستید، باید اشاره کنیم فعلا زمان زیادی تا رونمایی از این محصول باقی مانده است. شاید گوگل در تابستان سال ۲۰۲۲ یا اوت آینده این گوشی را معرفی کند.

به‌نظر شما گوگل از چه استراتژی برای ایجاد تمایز بین سری پرچم‌دار پیکسل ۶ و مدل مقرون‌به‌صرفه‌ی پیکسل 6a استفاده خواهد کرد؟






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
14