چگونه M1 Max مک بوک پرو باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه توسعه‌دهندگان می‌شود

{title limit=50}

بعد از معرفی M1 Pro و M1 Max در ماه گذشته، بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری مانند توییتر، اوبر و ردیت سیستم‌های تیم‌های برنامه‌نویسی خود را به مک‌ بوک پرو‌های جدید مجهز به این دو پردازنده‌ی خارق‌العاده ارتقا دادند.

در همین راستا چندی پیش جیمسون ویلیامز، یکی از مهندسان ردیت در توییتی ادعا کرده بود که ۹ سیستم‌ تیم برنامه‌نویسی ردیت به مک بوک پروی M1 Max ارتقاء داده شده‌اند که خرید هر کدام ۳۲ هزار دلار هزینه داشته است. جالب اینکه به دلیل اثربخشی بالاتر که به‌دلیل انجام سریع‌تر امور با این لپ‌تاپ‌ها میسر شده‌ است تنها در ۳ ماه این هزینه جبران خواهد شد.

ویلیامز هفته پیش، با انتشار پستی در ردیت جزئیات مربوط به این ادعا و اثربخشی مک بوک‌های پروی M1 Max و M1 Pro را در عملکرد تیم مهندسی خود منتشر کرد.

به گزارش 9to5mac، ویلیامز در پست ردیت روز ۲۶ نوامبر ۲۰۲۱ (۵ آذر ۱۴۰۰) خود اعلام کرد که مک‌بوک پرو M1 Max سال ۲۰۲۱ (۱۴۰۰) می‌تواند بیلد پایداری از اپلیکیشن ردیت را دو برابر سریه‌تر از مک‌ بوک پرو اینتل i9 سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۸) ایجاد کند.

در این گزارش هزینه اولیه خرید لپ‌ تاپ‌های جدید با هزینه‌هایی که در صورت نخریدن آن‌ها به شرکت وارد می‌شود، مقایسه شده‌اند.

هزینه خالص مک بوک پرو اینتل i9 به دلار =

(بدون هزینه اولیه) + (مدت زمان مورد نیاز برای ایجاد بیلد پایدار اپلیکیشن با مک بوک پرو ۲۰۱۹) * (هزینه پرداخت ساعتی به برنامه‌نویس)

و

هزینه خالص مک بوک پرو M1 Max به دلار =

(هزینه اولیه ۳۱٬۵ هزار دلار) + (مدت زمان مورد نیاز برای ایجاد بیلد پایدار اپلیکیشن با مک بوک پروی ۲۰۲۱) * (هزینه پرداخت ساعتی به برنامه‌نویس)

ویلیامز در این‌باره نوشت:

طبق تخمین من هر برنامه‌نویس اندروید به‌طور متوسط روزانه ۴۵ دقیقه از زمان کاری خود را در انتظار برای اجرای نسخه‌های آزمایشی اپلیکیشن‌ها صرف می‌کند. ما با گرفتن بنچمارک از بیلد‌های ردیت روی سخت‌افزار‌های مختلف، متوجه شدیم که مک بوک پروی M1 Max جدید اپل این بیلد را در نصف زمان مک بوک پرو اینتل i9 سال ۲۰۱۹ انجام می‌دهد و در نتیجه هر برنامه‌نویس می‌تواند هر روز ۲۲ دقیقه در ساخت بیلد صرفه‌جویی کند.

علاوه بر این مک بوک پروی M1 Max جدید اپل می‌تواند سرعت ساخت بیلد پایداری از اپلیکیشن iOS ردیت را از این باز هم بیشتر افزایش دهد.

ios

android

جزئیات بیشتر این مقایسه در پست کامل ویلیامز در ردیت قابل مشاهده است.

او نتیجه‌گیری مشاهدات خود را این گونه توضیح می‌دهد:

یک ضرب‌المثلی قدیمی می‌گوید: penny-wise but dollar-dumb؛ این ضرب‌المثل کنایه از افرادی است که به جزئیات توجه زیادی می‌کنند ولی مسائل بزرگ‌تر را نادیده می‌گیرند.

دپارتمان‌های برنامه‌نویسی گاهی قربانی این ضرب‌المثل می‌شوند و خیال می‌کنند که با صرفه‌جویی در هزینه‌های ناچیز می‌توانند درآمد بیشتری داشته باشند، غافل از اینکه با سرمایه‌گذاری عاقلانه می‌توانند، بازده خیلی بیشتری داشته باشند.

ارزش وقت یک برنامه‌نویس همیشه از هزینه سخت‌افزار‌ها گران‌‌تر است؛ با تعمیم نتایج این تحقیق به کل دپارتمان متوجه می‌شویم که ارتقای سخت‌افزاری هدفمند می‌تواند پانصد تا یک میلیون دلار بهره‌وری سالانه را افزایش دهد.

شما نتایج تحقیقات ردیت درباره اثربخشی ارتقای سیستم‌های تیم برنامه‌نویسی خود به مک بوک‌های پروی M1 Max چه دیدگاهی دارید؟






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
276