راه‌‌حل مایکروسافت برای کرش برنامه‌های ویندوز 11 برای کاربران نسخه بتا

{title limit=50}

مایکروسافت بعد از انتشار ویندوز 11، با انتقادهای مثبت و منفی بسیار کاربران رو‌به‌رو شد. دو انتقاد اخیر کاربران به دو باگ در ویندوز 11، کرش‌کردن برنامه‌ها و نمایش صفحه‌ی آبی مرگ (BSOD) اشاره می‌کند. این باگ‌ها بعد از آپدیت تجمعی نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) کشف شدند و در برخی مواقع، حتی در آخرین نسخه‌ی ویندوز 10 نیز مشکلاتی را به‌وجود آوردند.

به‌گزارش gizmochina و طبق آنچه در صفحه‌ی مشکلات شناخته‌شده این آپدیت به اطلاع کاربران رسیده است، باگ کرش‌کردن برنامه‌ها به خرابی Microsoft Installer (MSI) مرتبط است و برخی برنامه‌ها مانند برنامه‌های کسپرسکی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. این برنامه‌ها بعد از به‌روز‌رسانی یا تلاش برای تعمیر به‌کمک تنظیمات ویندوز یا بخش عیب‌یابی آن کرش می‌کنند و از کار می‌افتند.

خوشبختانه مایکروسافت راه‌حلی برای این باگ پیدا کرده است که از باز‌شدن دوباره‌ی برنامه‌ها پس از به‌روز‌رسانی یا تعمیر با استفاده از Windows installer (MSI) مانع می‌شود. این راه‌حل در‌حال‌حاضر در قالب به‌روزرسانی در بیلد 22000.348 ویندوز 11 برای کاربران نسخه‌ی بتای این سیستم‌عامل دردسترس قرار گرفته است و به‌زودی برای کاربران نسخه پایدار ویندوز 11 نیز ارائه خواهد شد.

مایکروسافت پیش‌تر اعلام کرده بود که در تلاش است تا راه‌حلی برای این مشکل ارائه کند؛ ولی تا آن زمان، به کاربران توصیه کرده بود که در‌صورت کرش‌کردن برنامه‌ها، آن‌ها را مجددا نصب کنند.

به‌روزرسانی ارائه‌شده درکنار حل مشکل کرش برنامه‌ها، اصلاحاتی برای باگ در عملکرد فرمان cmdlet و خطای bad image نیز عرضه می‌کند.

علاوه‌بر‌این، به‌روزرسانی اخیر مایکروسافت مشکلی که فایل اجرایی searchindexer.exe را از کار می‌انداخت، باگی که باعث افزایش memory usage می‌شد و نیز ایراد ریسپانسیو‌نبودن سخت‌افزار‌های جانبی کامپیوتر بعد از حالت اسلیپ یا هایبرنیت را برطرف خواهد کرد.







ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
181