انویدیا، دستیار صوتی درایو کانسیرژ خود را معرفی کرد

{title limit=50}

جنسن هوانگ، بنیان‌گذار و مدیرعامل انویدیا، در کنفرانس فناوری گرافیکی GTC که روز ۸ نوامبر ۲۰۲۱ (۱۷ آبان ۱۴۰۰) برگزار شد، دو پلتفرم‌ هوش مصنوعی درایو کانسیرژ (DRIVE Concierge) و درایو شوفر (DRIVE Chauffeur) را معرفی کرد. این دو پلتفرم با استفاده از فناوری‌های هوشمند، برای از بین بردن استرس و دردسرهای رانندگی روزمره طراحی شده‌اند.

به گزارش gizmochina، پلتفرم درایو کانسیرژ دستیاری مبتنی بر هوش مصنوعی است که با ترکیب دستیار صوتی، دستیار ناظر بر رانندگی و فناوری پارک خودکار با هم، رانندگان و مسافران هر دو می‌توانند به سرویس‌های هوشمند دسترسی داشته باشند.

این سرویس‌های هوشمند همواره روشن هستند و سرنشینان خودرو را قادر می‌سازند تا از دو پلتفرم درایو آی‌ایکس (DRIVE IX) و اومنی‌ورس آواتار (Omniverse Avatar) برای داشتن مکالمات زنده با هوش مصنوعی استفاده کنند.

پلتفرم اومنی‌ورس آواتار مدلی سه‌بعدی را با گفتار هوش مصنوعی ترکیب می‌کند و آواتارهای مجازی را برای استفاده سرنشینان خودروها خلق می‌کند. پلتفرم مذکور درایو کانسیرژ را قادر می‌سازد تا به‌عنوان دستیاری دیجیتالی عمل کرده و به برخی کارها مانند ارائه توصیه‌ها هنگام رانندگی، یادآوری قرار‌های ملاقات، برقراری تماس‌های تلفنی و دادن هشدار کمک کند.

درایو کانسیرژ گرافیکی سه بعدی دارد و رانندگان و مسافران می‌توانند همه آنچه در ذهن هوش مصنوعی خودرو می‌؛ذرد را مشاهده کنند.

در ویدئوی زیر، نحوه عملکرد این دستیار دیجیتالی را مشاهده می‌کتید:


علاوه‌براین درایو کانسیرژ طوری طراحی شده است تا برای راحتی بیشتر بنا به درخواست راننده به او هنگام پارک ماشین کمک کند. این پلتفرم از دو دوربین جلوی ماشین برای جلب توجه راننده هنگام خطر استفاده می‌کند و به او هشدار می‌دهد.

همچنین به‌عنوان نگهبان عمل می‌کند و از دوربین‌های داخلی استفاده می‌کند تا در صورت لزوم توجه راننده را به جاده جلب کند.

دستیار هوشمند درایو کانسیرژ، به گونه‌ای طراحی شده که بتواند ترافیک بزرگراه‌ها و بین شهری را هنگام رانندگی با حداکثر ایمنی کنترل کند. هدف از این طراحی علاوه بر صرفه‌جویی در زمان و مصرف انرژی، این است که افراد نگرانی بابت امنیت هنگام رانندگی نداشته باشند.

پلتفرم درایو شوفر نیز از فناوری هشت حسگری درایو هایپرین استفاده می‌کند که برای خودرو‌های مدل ۲۰۲۴ در دسترس است؛ شرکت‌های ولوو و مرسدس بنز ار همین حالا برای استفاده از فناوری درایو انویدیا در خودرو‌های آینده خود، آمادگی خود را اعلام کرده‌اند.

شما آینده دستیارهای هوشمند رانندگی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا درنهایت هوش مصنوعی می‌تواند انسان را از رانندگی بی‌نیاز کند؟






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
175