شرکت‌های بزرگ فناوری در حال تهیه آخرین پیکربندی مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی جدید هستند

{title limit=50}

اپل ماه گذشته با برگزاری رویداد آنلیشد، از مدل‌های جدید مک‌بوک پرو با تغییرات بسیار درخورتوجه رونمایی کرد. درواقع حجم تغییرات به‌قدری زیاد است که مک‌بوک‌های پرو جدید را به‌یکی از جذاب‌ترین گزینه‌های موجود بازار نوت‌بوک‌های حرفه‌ای تبدیل کرده است. با در نظر گرفتن این موضوع، بسیاری از شرکت‌های فناوری در حال ارتقای مک‌های کارکنانشان با آخرین پیکربندی‌های مدل‌های جدید هستند.

مهیار مک‌دونالد، کارفرمای اوبر اخیرا در توییتر اعلام کرده است که همه مهندسان فعال بخش iOS در این شرکت در حال ارتقا کامپوترهایشان به مدل‌های ۶۴ گیگابایتی مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی هستند و از قرار معلوم این شامل استخدام‌های جدید نیز می‌شود. یک هفته بعد، جان زومسکی، یکی از کارمندان ارشد توییتر، خبر مشابهی را به اشتراک گذاشت و بیان کرد:

من هیجان‌زده هستم که مک‌بوک‌های پرو جدید با تراشه ام وان مکس را برای همه مهندسان iOS و اندروید توییتر عرضه می‌کنم! ما شاهد بهبودهایی همچون کاهش گلوگاه حرارتی هستیم که درحال‌حاضر دستگاه‌های مبتنی‌بر اینتل ما را آزار می‌دهد.

افزون‌براین، گجلی آرِش (Gergely Orosz) از لینکدین می‌گوید جدا از این شرکت‌ها، شاپ‌فای (Shopify)‌ نیز آخرین مک‌بوک‌های اپل را برای مهندسانش تهیه کرده است. وی می‌افزاید که دلیل علاقه شرکت‌های بزرگ فناوری برای تهیه این نوت‌بوک‌های گران‌قیمت این است که آن‌ها بهره‌وری بسیار بیشتری در مقایسه با نمونه‌های اینتلی بازار دارند و درنهایت هزینه‌ها را کاهش می‌دهند. جیمسون، یکی از مهندسان ردیت می‌گوید که مک‌بوک پروهای جدید، زمان ساخت اپلیکیشن ردیت را تا ۵۰ درصد کاهش داده‌اند و بهره‌وری را برای مهندسان بهبود می‌بخشند. جیمسون با تقسیم هزینه‌های استقرار مک‌بوک پروهای جدید برای مهندسان ردیت گفت: «برای یک تیم ۹ نفره، ۳۲ هزار دلار لپ‌تاپ لازم است؛ اما با تهیه آن‌ها، ۱۰۰ هزار دلار در بهره‌وری در سال ۲۰۲۲ صرفه‌جویی می‌شود.»

کوپرتینویی‌ها در زمان معارفه مدل‌های جدید مک‌بوک پرو ادعا کردند که که جدیدترین دستاوردهایشان در حوزه پردازشی ۷۰ درصد سریع‌تر از تراشه M1 است. اپل می‌گوید که هر دو تراشه در ازای هر وات عملکرد بهتری در هر سطح از تراشه‌های رایانه‌های شخصی فعلی دارند. همچنین گفته می‌شود تراشه‌های جدید در بخش گرافیکی حداقل ۷ برابر سریع‌تر از گرافیک‌های یکپارچه هستند و می‌تواند عملکرد مشابهی با کارت‌های گرافیک مجزا داشته باشند؛ با این تفاوت که ۷۰ درصد مصرف کم‌تری دارند.

البته جدا از ادعاهای اپل، مک‌بوک پرو جدید به‌طورکلی توسط توسعه‌دهندگان، مهندسان و کاربران حرفه‌ای مورد تحسین قرار گرفته است. این رایانه‌ها همچنین دارای طراحی جدید، نمایشگر کاملا جدید و درگاه‌های بیشتری هستند. طبق آزمایش‌های انجام‌شده توسط اپل، تراشه ام‌وان مکس زمان ساخت کد در Xcode را ۳/۷ برابر درمقایسه‌با آخرین پیکربندی مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی کاهش می‌دهد. از نظر کارایی انرژی و عمر باتری، اپل می‌گوید تراشه‌های جدید به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهند تا با یک بار شارژ باتری تا چهار برابر کد بیشتری را در اکس‌کد ایجاد کنند.







ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
56