MTN سهام خود در ایرانسل را واگذار نمیکند
شرکت MTN مرداد ۱۳۹۹ اعلام کرد که قصد دارد بهصورت تدریجی از خاورمیانه خارج شودو سهم ۴۹ درصدی خود در شرکت ایرانسل را واگذار کند. پس از اعلام این خبر، ایرانسل با انتشار بیانیهی مشترکی با شرکت MTN توضیح داد که خروج سهامدارش در مدت سه تا پنج سال اتفاق خواهد افتاد و فعالیت ایرانسل به روال سابق ادامه خواهد یافت. در آخرین اطلاعرسانی در این زمینه نیز، مدیرعامل ایرانسل اعلام کرد درصورت خارجشدن MTN از ایرانسل، مشکلی در روند کاری شرکت ایجاد نمیشود؛ چراکه بخش عملیات همواره در دست طرف ایرانی بوده است.
درنهایت، امروز رئیس هیئتمدیره و مدیرعامل گروه امتیان (MTN Group) با بازدید از ساختمان مرکزی ایرانسل در تهران اعلام کردند که با وجود دیگر کشورهای منطقه، این شرکت در ایران باقی خواهد ماند. بهگزارش روابطعمومی ایرانسل، رالف موپیتا، مدیرعامل گروه MTN، درخصوص تمرکز این شرکت بر قارهی آفریقا توضیح داد:
ما در حال خروج و واگذاری سایر شرکتهای خود در منطقهی خاورمیانه شامل سوریه و یمن و افغانستان هستیم؛ ولی درعینحال، دربارهی ایران چنین برنامهای نداریم. امتیان همچنان بر ایران بهعنوان بازاری مهم تمرکز خواهد داشت و این موضوع با رویکرد آفریقامحور گروه امتیان و برنامهی ما برای خروج از کشورهایی مانند سوریه و یمن و افغانستان تناقضی ندارد.
ایران بازاری است که ما روی آن تمرکز داریم و این با رویکرد آفریقامحور ما تناقضی ندارد و درکنار آن و همزمان با آن است. از شما میخواهیم که با قدرت مسیر خود در تحول دیجیتال در ایران را ادامه دهید و همانطورکه بهعنوان مثال در ارائهی خدمات شبکه نسل چهار تلفنهمراه در ایران پیشتاز بودید، پیشتازی در ارائهی نسل پنج 5G را نیز با قدرت ادامه دهید.
وی همچنین ایرانسل را یکی از دو شرکت برتر گروه MTN در زمینهی ترافیک شبکه ارتباطی دانست و بر ادامهی مسیر ایرانسل بهعنوان کسبوکاری موفق و راهبر بازار تأکید کرد. سبیسی جوناس، رئیس هیئتمدیرهی گروه MTN نیز تأکید کرد که این شرکت با وجود شرایط ژئوپولتیک منطقه، دوشادوش ایرانسل به همکاری و حمایت از کسبوکار در ایران ادامه خواهد داد.
مدیرعامل ایرانسل در این دیدار ابراز امیدواری کرد که همکاری این دو شرکت در آینده بیشازپیش گسترش یابد. بیژن عباسیآرند همچنین گزارشی از شرایط موجود کسبوکار در ایران ارائه داد و آخرین دستاوردهای ایرانسل را در زمینههای مالی و تجاری و ارائهی خدمات دیجیتال به مشترکان خود و جامعهی مخاطبان ایرانی تشریح کرد.