قدرت نسل بعدی معماری پردازنده‌های گرافیک آرم دوبرابر نسل قبل است

{title limit=50}

آرم در کنفرانس Arm Limited DevSummit که به‌صورت آنلاین برای سهام‌داران و توسعه‌دهندگان این شرکت برگزار شد، از نسل بعدی سخت‌افزار پردازش گرافیکی خود رونمایی کرد؛ پردازنده‌ای که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه شود و عملکرد آن نسبت به Mali-G710 حدود دوبرابر بهبود یافته است. بااین‌حال، بار کاری فناوری جدید آرم در مقایسه با فناوری ۲۰۱۸ این شرکت، تقریبا پنج برابر بیشتر است.

پردازنده‌های گرافیکی نسل بعد آرم از نظر عملکرد، دوبربر بهبود یافته‌اند و یادگیری ماشینی FP32 آن نیز ۴/۷ برابر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش wccftech، ایان برات، مدیر ارشد فناوری واحد تجاری یادگیری ماشینی در آرم، سرعت عملکرد یادگیری ماشینی جدیدترین فناوری این شرکت را به‌نمایش گذاشت. بار کاری یادگیری ماشینی FP32 در معماری پردازنده‌ی گرافیکی آرم برای سال ۲۰۲۲، اکنون با تمرکز بر کیفیت عملکرد هر هسته، نسبت به Mali-G76 تا ۴/۷ برابر بهبود یافته است.

فعلا نمی‌دانیم که معماری پردازشی جدید آرم در یادگیری ماشینی FP32، چگونه بر عملکرد بازی‌ها تأثیر خواهد داشت. عملکرد Mal G-710 در یادگیری ماشینی و عملکرد گرافیکی نسبت به Mali-G78 به‌ترتیب ۳۵ درصد و ۲۰ درصد بهتر است.

قدرت عملکرد در حوزه‌ی یادگیری ماشینی برای آینده‌ی آرم بسیار ضروری است. این شرکت باید ابزارهایی را در دسترس توسعه‌دهندگان قرار دهد تا از آخرین فناوری‌های نسل بعد، استفاده کنند. البته عملی شدن این اقدام به‌راحتی صحبت کردن در مورد آن نیست. ایان در مصاحبه اخیر خود با The Regiser گفت:

این چیزی بیش از افزون دستورالعمل‌ها و بهبود IP سخت‌افزاری است، ما همچنین باید نرم‌افزار، ابزارها و کتاب‌خانه‌هایی برای فعال کردن عملکرد یادگیری ماشینی فراهم کنیم.

با توجه به اینکه آرم در چند سال اخیر از یک شرکت نیمه‌راکد به توسعه و عرضه‌ی فزاینده‌ برای پیشرفت‌های معماری‌های گرافیکی تبدیل شده است، و با در نظر گرفتن این موضوع که آرم اخیرا توسط انویدیا خریداری شده، مشخص نیست که تحولات فناوری در این شرکت چگونه پیش خواهد رفت.

آرم لیمیتد (Arm Limited) یک شرکت مستقر در سانتا کلارا در کالیفرنیا است که به‌عنوان «بزرگ‌ترین تأمین‌کننده‌ی پردازنده‌های گرافیکی مجزا و پردازنده‌های مرکزی» در حوزه‌های مختلف از جمله یادگیری ماشینی در جهان شناخته می‌شود. با توجه به اینکه این شرکت اکنون تحت مالکیت انویدیا فعالیت می‌کند، جالب است ببینیم غول پردازنده‌های گرافیکی، چگونه از فناوری آرم برای تولید تراشه‌های گرافیکی یک‌پارچه‌ی قدرتمندتر و استاندارد و همچنین حوزه‌های مختلفی مثل هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی پیشرفته، بهره خواهد برد.

نظر شما در مورد فناوری‌های گرافیکی آرم چیست؟






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
420