هواوی احتمالا در حال ساخت ردیابی هوشمند به نام S-Tag است

{title limit=50}

امروزه، دستگاه‌های ردیاب هوشمند روز‌به‌روز محبوب‌تر می‌شوند و هم‌اکنون شرکت‌های بزرگی مثل سامسونگ و اپل به‌ترتیب ردیاب «گلکسی اسمارت تگ» و «ایر تگ» را معرفی و روانه‌ی بازار کرده‌اند.

حال به‌نظر می‌رسد که هواوی نیز قصد دارد با تکرار این ایده، ردیاب هوشمند جدیدی به‌ نام هواوی اس-تگ (S-Tag) معرفی کند. اطلاعات مربوط به این محصول از داده‌های مربوط به درخواست ثبت اختراع به‌دست آمده است. باید اشاره کنیم که این پتنت را اولین‌بار یکی از افشاکنندگان معروف خبرهای فناوری به‌ نام لتزگودیجیتال منتشر شده است.

به‌گزارش فون‌ آرنا، این پتنت در ۲۸ اکتبر ۲۰۲۱ در دفتر مالکیت معنوی اتحادیه‌ی اروپا (EUIPO) ثبت شد و نام روی اسناد مربوط به آن Huawei S-Tag است. احتمالا حرف S نشان‌دهنده‌ی کلمه‌ی Smart به‌معنای «هوشمند» است.


ردیاب هوشمند اس تگ هواوی


شماره‌ی کلاس پرونده‌ی این محصول 9/10/14 است که شامل محصولاتی مثل ساعت‌های هوشمند، عینک هوشمند، حلقه‌های هوشمند، برنامه‌های رایانه‌ای، برنامه‌های کامپیوتری قابل‌دانلود، ردیاب پوشیدنی فعالیت‌های فیزیکی، دستگاه پردازش داده، گام‌شمار، گوشی‌های هوشمند، دستگاه‌های اندازه‌گیری و دستگاه‌های مورد استفاده در تجزیه‌وتحلیل اطلاعات پزشکی می‌شود.

نکته‌ی تعجب‌آور این است که دسته‌ی «برچسب‌های الکترونیکی» در بخش توضیحات درخواست ثبت اختراع هواوای دیده نمی‌شود. احتمال کمی وجود دارد که هواوی روی دستگاه پوشیدنی جدید مجهز به عملکرد S-Tag (مثل انگشتر یا دست‌بند هوشمند) کار کند.

دستگاه برچسب هوشمند چیست؟

برچسب‌ هوشمند اساسا به دستگاه ردیابی گفته می‌شود که می‌توان آن را به اشیاء باارزش متصل کرد تا درصورت گم‌شدن آن اشیاء، بتوان به‌راحتی آن‌ها را پیدا کرد. این محصولات برای فاصله‌های نزدیک معمولا از بلوتوث بهره می‌برند و وقتی نمی‌توانید کلید یا کیف پول یا هر شیء دیگری که ردیاب به آن متصل شده، پیدا کنید، این دستگاه سیگنالی به گوشی هوشمند شما ارسال می‌کند که حاوی اطلاعات مربوط موقعیت مکانی دقیق آن است.

شرکت‌های سازنده‌ی این محصولات برای مواقعی که برچسب ردیاب خارج از محدوده‌ی بلوتوث است، از ترفندهای هوشمندانه‌ای مثل اتصال همه‌ی دستگاه‌های برند خود (مثل گوشی‌های هوشمند) روی یک شبکه‌ی بزرگ استفاده می‌کنند تا بدین‌طریق دستگاه متصل به ردیاب را پیدا کنید.

اگرچه کارایی این روش مناسب ارزیابی شده است، معایبی هم دارد. به‌عنوان مثال، افراد می‌توانند از ردیاب‌های هوشمند برای جاسوسی از همسر، فرزندان، دوستان یا غریبه‌ها استفاده کنند. به‌همین‌دلیل، شرکت‌های تولیدکننده‌ی این نوع دستگاه‌ها اغلب اقدامات ضدتعقیبی ارائه می‌کنند. برای نمونه، اپل ایر تگ پس از ۸ ساعت و در عرض ۲۴ ساعت، صدایی در بازه‌ی زمانی تصادفی پخش خواهد کرد تا درصورت اتصال به شخص، وی از وجود این دستگاه مطلع شود.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی ردیاب‌های هوشمند چیست؟ آیا آن‌ها را ابزاری مفید می‌دانید؟






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
251