تماشا کنید: ویدئو کالبدشکافی iFixit از مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی ۲۰۲۱

{title limit=50}

اپل چندی پیش در دومین رویداد پاییزی خود از مدل‌های جدید مک‌بوک پرو با زبان طراحی تغییریافته و سخت‌افزار قوی رونمایی کرد. اکنون با عرضه نوت‌بوک‌های مذکور بررسی‌های متعددی نیز از آن‌ها منتشر می‌شود که متعاقبا می‌توانیم با استناد به آن‌ها به تغییرات جدید پی ببریم. بعد از آزمون‌های‌ عملکرد، حالا نوبت به کالبدشکافی مک‌بوک پرو امسال رسیده است تا نشان بدهد بطن قدرتمندترین نوت‌بوک اپل چه تغییراتی به خود دیده است.

iFixit که مرجعی برای بررسی موشکافانه محصولات محسوب می‌شود، ویدئویی از کالبدشکافی مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی در یوتیوب منتشر کرده است که وهله نخست نشان می‌دهد باتری مک‌بوک پرو جدید آسان‌تر تعویض می‌شود؛ چراکه غول دنیای فناوری از زبانه‌های کششی برای چسباندن باتری به سینی شاسی بهره گرفته و ظاهرا همین امر تعویض باتری را بسیار آسان‌تر کرده است. بااین‌حال، نباید از این غافل شد که سیستم بلندگو در نزدیکی باتری وجود دارد و زبانه‌های چسب دو سلول اصلی باتری تنها با برداشتن ترک پد قابل دسترسی هستند.

گفته می‌شود فن‌های جدید کمی بزرگ‌تر از نمونه‌های مشابه نسل گذشته هستند و به دلیل ضخامت شاسی، فضای بیشتری برای سیستم بلندگو وجود دارد. از قرار معلوم، یک باتری ۹۹ وات‌ساعتی در مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی وجود دارد که کمی کوچک‌تر از باتری مدل قبلی است؛ اما به لطف بهبود بهره‌وری در تراشه‌های M1 Pro و Max، عمر باتری بسیار بهبود یافته است.

افزون‌براین، طراحی کابل متصل به نمایشگر به‌روزشده‌ای وجود دارد که راحتی باز و بسته شدن نمایشگر را افزایش می‌دهد و احتمالا از مشکلات «Flexgate» که در مدل‌های قدیمی دیده می‌شد، جلوگیری خواهد کرد. سه درگاه USB-C، مگ‌سیف و جک هدفون به دلیل ماژولار بودن به‌راحتی قابل تعویض هستند؛ اما درگاه HDMI و کات‌خوان SD در جای خود روی برد منطقی لحیم شده‌اند و در کنار رم و حافظه به‌صورت یکپارچه درآمده‌اند و بلطبع کاربر عادی نمی‌تواند آن‌ها را تعویض کند.

تماشا در یوتیوب

در مجموع، iFixit به دلیل استفاده از پیچ‌های پنتالوب، سختی برداشتن پوشش بالا و مشکلات تعمیر ویژگی‌هایی مانند حسگر اثر انگشت و نمایشگر، امتیاز تعمیرپذیری ۴ از ۱۰ را به مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی داده است که درواقع پیشرفت درخورتوجهی در مقایسه با نسل گذشته محسوب می‌شود. جالب است بدانید که مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی پیشین امتیاز ۱ از ۱۰ را به خود اختصاص داده بود.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
22