مقایسه پیکسل ۶ و پیکسل ۵

{title limit=50}

سرانجام پس از مدت‌ها انتظار پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو رونمایی شدند. تا پیش از رونمایی این دو دستگاه تقریبا تمامی اطلاعات آن‌ها فاش شده بود. اکنون زمان آن رسیده است که این خانواده جدید را با نسل پیشین آن مقایسه کنیم. باید همین حالا بگوییم اکنون که پیکسل ۶ به بازار آمده، اگر قصد خرید پیکسل ۵ را دارید،‌ پشیمان خواهید شد زیرا سری جدید گوشی هوشمند گوگل ویژگی‌های بهتری دارد.

پس از رونمایی محصولات جدید، این سؤال پیش می‌آید که پیکسل ۶ چقدر جلوتر از نسخه قبلی خود است؟ این مسئله مهم است، زیرا تعیین می‌کند که آیا باید پیکسل قدیمی خود را با یک نمونه جدیدترین تعویض کنیم یا دستگاه کنونی برای نیازهای ما کافی است؟

در این مقاله گوشی‌های هوشمند سری پیکسل ۵ و پیکسل ۶ را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

محدوده قیمتی خانواده پیکسل ۶

یکی از مهم‌ترین فاکتورها در خرید یک محصول، قیمت آن است، در نتیجه با بررسی این مبحث شروع می‌کنیم. هنگامی که اکتبر گذشته پیکسل ۵ گذشته معرفی شد، روی آن برچسب قیمت ۶۹۹ دلاری دیده می‌شد. اما آیا قرار است محصول جدید گوگل با تمام امکانات و ویژگی‌های جدید خود در همان محدوده قیمتی به فروش برسد؟ در ادامه به این سؤال پاسخ داده می‌شود.

پیکسل ۶

قیمت نسخه معمولی این خانواده ۵۹۹ دلار است، درحالی‌که پیکسل ۶ پرو قیمت پایه‌ای برابر ۸۹۹ دلار دارد.

گفته می‌شود گوگل در حال ربودن سهم بازار گوشی‌های پرچم‌دار از اپل و سامسونگ است. قیمت گلکسی S21 از ۷۹۹ تا ۱۳۷۹ دلار است. به‌طور مشابه، آیفون ۱۳ بسته به نحوه پیکربندی آن از ۷۹۹ تا ۱۰۹۹ دلار قیمت دارد.

زیباتر شدن خانواده پیکسل ۶ از نظر ظاهری

همه گوشی‌های پیکسل قبلی گوگل، از جمله پیکسل ۵، عمداً به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که بسیاری از نیازهای کاربر را رفع کنند. درواقع، در گوشی‌های این شرکت، زیبایی ظاهری اهمیت کمتری نسبت به کاربری دارد. به همین دلیل است که عموما سری پیکسل مانند آیفون یا گلکسی طراحی جذابی ندارد.

اما این مسئله درباره پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو صدق نمی‌کند. هر دوی این گوشی‌ها دارای رنگ‌های برجسته و زیبایی هستند و در طراحی آ‌ن‌ها از فلز براق استفاده شده است. کاملا مشخص است که این دو دستگاه آمده‌اند تا ضعف طراحی در نسل‌های پیش را جبران کنند. سری پیکسل ۶ برای جلب توجه دیگران ساخته شده است. همچنین رنگ‌های این دستگاه از مواردی که برای سری پیکسل ۵ استفاده شده بود، جذاب‌تر هستند.

پیکسل ۶

پیکسل ۶ پرو از فریم آلومینیومی براق بهره می‌برد و در سه رنگ Cloudy White و Sorta Sunny و Stormy Black بهره می‌برد. این در حالی است که پیکسل ۶ از فریم آلومینیومی مات بهره می‌برد و در رنگ‌های Sorta Seafoam و Kinda Coral و Stormy Black به‌فروش می‌رسد.

به‌طور کلی، سری پیکسل ۶ نه‌تنها از پیکسل ۵، بلکه از تمامی مد‌ل‌هایی که تاکنون وارد این خانواده بزرگ شده‌اند، جذاب‌تر هستند.

حسگرهای بزرگ‌تر و بهتر دوربین سری پیکسل ۶

بر کسی پوشیده نیست که یکی از بزرگ‌ترین پیشرفت‌ها در پیکسل ۶ و ۶ پرو سیستم تصویربرداری آن‌ها است. از نظر فیزیکی، سخت افزار دوربین این خانواده بسیار بزرگ‌تر سخت‌افزار پیکسل ۵ است. در واقع، این دوربین‌های جدید آنقدر بزرگ هستند که در نوار برآمده پشت هر گوشی قرار گرفته‌اند.

دلیل ضخیم بودن بخش دوربین این است که پیکسل ۶ یک سنسور اصلی بزرگ ۵۰ مگاپیکسلی با لنز وایدانگل دارد. هر دو گوشی از دوربین اصلی بسیار بزرگِ ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برند؛ درحالی‌که مدل پرو، دوربین تله‌فوتوی ۴۸ مگاپیکسلی با قابلیت بزرگ‌نمایی اپتیکال ۴ برابری را نیز در بطن خود دارد؛ گوگل می‌گوید پیکسل ۶ پرو با کمک‌گرفتن از قابلیت نرم‌افزاری Super Res Zoom، بزرگ‌نمایی تا سقف ۲۰ برابر را ارائه می‌دهد.

سیستم دوربین هر دو دستگاه از پیکسل ۵ بهتر و قدرتمندتر است زیرا این گوشی هوشمند دارای دوربین اولتراواید ۱۶ مگاپیکسلی و دو سنسور اصلی دوپیکسلی ۱۲٫۲ مگاپیکسلی است.

تراشه‌ اختصاصی تنسور در سری پیکسل ۶

گوگل تصمیم گرفت از تراشه داخلی خود برای سری پیکسل ۶ استفاده کند. در قلب هر دو گوشی پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو از گوگل تنسور (Google Tensor) استفاده شده است. تنسور که به‌طور اختصاصی توسط مهندسان گوگل ساخته شده، مانند تراشه‌های موبایل سری A اپل است.

تنسور تراشه‌ای است که به‌گفته‌ی گوگل می‌‌تواند عملکردی هم‌سطح تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ ارائه دهد؛ اما مهم‌ترین ماژول این تراشه، TPU یا واحد پردازش تنسور است که به پیکسل ۶ اجازه می‌دهد تا پردازش‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی را روی خود دستگاه انجام دهد. Tensor نخستین تراشه‌ی دنیا با ۲ هسته‌ی پرقدرت Cortex-X1 به‌حساب می‌آید، این هسته‌ها به‌همراه ۲ هسته‌ی میانی و ۴ هسته‌ی کم‌مصرف، پردازنده‌ی مرکزی را تشکیل می‌دهند.

در نتیجه قرارگیری این تراشه در سری جدید پیکسل، محاسبات و عملکرد پردازنده بسیار بهتر شده‌اند.

سرعت بالاتر شارژ کابلی سری پیکسل ۶

پیکسل ۶ و ۶ پرو اولین گوشی‌های گوگل هستند که در جعبه‌های خود شارژر ندارند. پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو برای تأمین انرژی موردنیازشان به باتری‌های ۴۴۰۰ و ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی اتکا دارند و از شارژ سیمی تا سقف ۳۰ وات پشتیبانی می‌کنند. پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو را به‌ترتیب می‌توان با توان ۲۱ و ۲۳ وات به‌صورت بی‌سیم شارژ کرد. مطمئنا متوجه شده‌اید که در این بخش نیز سری پیکسل ۶ نسبت به پیکسل ۵ برتری دارد. شارژ بی‌سیم پیکسل ۵ تنها تا ۱۸ وات را پشتیبانی می‌کند.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
137