مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ کلیدهای فانکشن سایز بزرگ به‌جای تاچ بار خواهد داشت

{title limit=50}

تنها یک ساعت تا برگزاری رویداد Unleashed و احتمالا رونمایی مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ باقی مانده است؛ اما همچنان شایعات زیادی از مک‌‌بوک پرو جدید در فضای مجازی منتشر می‌شود. پیش‌بینی می‌شود نوت‌بوک بعدی اپل در دو مدل ۱۴ و ۱۶ اینچی و با زبان طراحی جدید و نمایشگر مینی ال‌ای‌دی و پردازنده بهبودیافته از خانواده M1 رونمایی شوند. تاکنون، انبوهی از شایعات دید مناسبی از نوت‌بوک‌های حرفه‌ای اپل در ذهن ما تداعی کرده‌اند. برای مثال، می‌دانیم احتمالا غول دنیای فناوری در طراحی مک‌بوک پرو بعدی سینی زیر شاسی را کاملا تخت خواهد کرد تا محصول نهایی منطبق با زبان طراحی محصولات اخیر این شرکت به‌نظر برسد.

حذف نوار لمسی مک‌‌بوک پرو موسوم به تاچ بار یکی دیگر از شایعاتی محسوب می‌شود که ماه‌های اخیر بارها شنیده‌ایم. ظاهرا اپل نوار تاچ بار را کاملا حذف و یک ردیف از کلیدهای عملکرد فیزیکی سایز کامل را جایگزین آن خواهد کرد. این در حالی است که اپل در ابتدا برنامه‌های بزرگی برای تاچ بار در نظر گرفته بود و تصور می‌کرد این مینی‌نمایشگر منعطفی است که کنترل‌های قابل‌تنظیم پویا و عملکردهای مختلف را بر‌‌‌اساس برنامه ارائه می‌دهد؛ اما به‌نظر می‌رسد این قابلیت چندان مدنظر مشتریان و توسعه‌دهندگان قرار نگرفته است.

بررسی طرح‌های به‌سرقت‌رفته از کوانتا کامپیوتر، تأمین‌کننده اجزای کامپیوترهای مک، در ماه آوریل نشان می‌دهد که مک‌بوک پرو جدید باردیگر یک ردیف کلیدهای فانکشن کامل خواهد داشت. طراح‌واره‌هایی که از گروه REvil به‌دست‌ آمده، حاکی از آن است که کلید فانکشن در اندازه کامل در قسمت بالایی کلیدهای مرسوم و محل قرارگیری تاچ بار کنونی قرار خواهد گرفت.

همان‌طور‌که پیش‌تر گفتیم، کلیدهای فانکشن مک‌بوک پرو جدید سایز کاملی خواهند داشت؛ در‌حالی‌که مدل‌های قبلی (بدون تاچ بار) کلیدهای نیم‌قد داشتند. همچنین، این احتمال وجود دارد که اپل کلید تاچ آی‌دی را نیز باتوجه‌‌‌به بزرگ‌ترشدن کلیدهای فانکشن دستخوش تغییر کند و و آن را با نمونه مشابه به‌کاررفته در مجیک کیبور آی‌مک ۲۴ اینچی جایگزین کند.

این نخستین‌بار نیست که گفته می‌شود مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ فاقد تاچ بار خواهد بود؛ چراکه پیش‌تر تحلیگران و افشاگران متعددی ادعاهای مشابهی کرده بودند. خوشبختانه زمان زیادی برای فهمیدن این موضوع باقی نمانده است و می‌توانید با دنبال‌کردن زومیت تا ساعاتی دیگر این موضوع را متوجه شوید.

اپل قرار است ساعت ۲۰:۳۰ امشب دومین رویداد پاییزی خود در سال جاری میلادی را برگزار کند. احتمالا یکی از محصولات اصلی این رویداد نسل جدید مک‌بوک پرو خواهد بود که علاه‌بر تغییرات سخت‌افزاری، بزرگ‌ترین بازطراحی از سال ۲۰۱۶ را نیز شامل شود. افزون‌براین، دومین تراشه اختصاصی اپل برای کامپیوترهای مک نیز در این رویداد معرفی خواهد شد که احتمالا بسیاری افراد منتظر جزئیات و قدرت پردازشی آن هستند.

برای مطالعه‌ تمام مقالات مرتبط با کامپیوترهای مک به این صفحه مراجعه کنید.





ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
413