موجودی مک‌بوک پرو تقریبا در تمامی فروشگاه‌های اپل به اتمام رسیده است

{title limit=50}

پس از رویداد ویژه ماه سپتامبر و معرفی جدیدترین محصولات سخت‌افزاری اپل همچون گوشی‌های خانواده آیفون ۱۳، پیش‌بینی می‌شود که غول دنیای فناوری هنوز محصولات بیشتری برای عرضه در پاییز جاری داشته باشد. دراین‌میان، قطعا یکی از محصولات موردانتظار اپل نسل بعدی مک‌بوک پرو خواهد بود که گفته می‌شود تغییرات فراوانی در زمینه سخت‌افزار و طراحی تجربه خواهد کرد و احتمالا در دو ابعاد ۱۴ و ۱۶ اینچی عرضه خواهد شد.

مارک گِرمن از بلومبرگ گزارش داده است که تلاش برای سفارش آنلاین مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی در خُرده‌فروشی‌های اپل در بسیاری از مواقع امکان‌پذیر نیست؛ زیرا گفته می‌شود که موجودی این نوت‌بوک تقریبا تمام شده است. همچنین، ادعاهایی مبنی‌بر تأخیر در حمل‌ونقل برای مدل ۱۳ اینچی نیز وجود دارد و گاه رسیدن محصول به‌دست مشتری هشت تا دَه روز به‌طول می‌انجامد.

اپل سال گذشته مک پرو ۱۳ اینچی را با پردازنده M1 به‌روز کرد؛ اما می‌توان گفت به‌‌جز استفاده از پردازنده جدید، تغییر دیگری در آن اِعمال نشده است و از همان زبان‌ طراحی همیشگی بهره می‌برد که از سال ۲۰۱۶ استفاده شده است. گفتنی است اپل آخرین‌بار مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی را اواخر سال ۲۰۱۹ روانه بازار کرد و به‌نظر می‌رسد زمان مناسبی برای به‌روزکردن آن با طراحی جدید و پردازنده اپل سیلیکون باشد.

به‌طورکلی، کمبود موجودی در خُرده‌فروشی‌ها معمولا نشانه خوبی برای عرضه نسل بعدی آن محصول در آینده‌ای نزدیک است و درواقع، این یکی از سنت‌های همیشگی اپل محسوب می‌شود. البته باید به این نکته توجه کرد که برخی از محصولات جدید اپل همچون آیفون ۱۳ و اپل واچ سری ۷ نیز با کمبود عرضه و تأخیر درحمل‌ونقل مواجه هستند. افزون‌براین، چندی پیش در‌دسترس‌نبودن آداپتور برق ۹۶ وات مبتنی‌بر USB-C به تخمین زمان تحویل تا سه‌ ماه برای مشتریان در ایالات متحده آمریکا منجر شد!

ممکن است مشکلاتی در زنجیره تأمین وجود داشته باشد که باعث کُندشدن تولید و کاهش عرضه مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی می‌شود. ترکیبی از بحران جهانی نیمه‌هادی‌ها و مشکلات زنجیره تأمین ناشی از همه‌گیری کووید ۱۹ و نوع جهش‌یافته آن، می‌تواند بر تولید مک‌بوک پرو تأثیر بگذارد؛ اما در این صورت، احتمالا گزارش‌های بیشتری درباره مسائل مربوط به عرضه مک بوک پرو وجود خواهد داشت.

طبق شایعات، مدل‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی مک‌بوک پرو که سال جاری میلادی عرضه خواهند شد، با بزرگ‌ترین بازنگری در بخش طراحی مواجه‌‌‌اند که از سال ۲۰۱۶ مشاهده کرده‌ایم. اعتقاد بر این است کانون توجه اپل به رفع نواقص نسل‌های پیشین مک‌بوک پرو و توجه به خواسته کاربران معطوف شده است؛ ازاین‌رو، پیش‌بینی می‌شود مدل‌های بعدی مک‌بوک پرو بتوانند شارژر مگ‌سیف را بعد از مدت‌ها در کامپیوترهای مک احیا کنند و اهالی کوپرتینو نمایشگر OLED لمسی موسوم به تاچ بار (Touch Bar) را به‌نفع دکمه‌های فیزیکی کنار بگذارند. مارک گِرمن نیز بسیاری از این جزئیات را تأیید کرده و اولین کسی بود که گزارش داد درگاه کارت‌خوان SD در حال بازگشت به کامپیوترهای مک است.

اپل احتمالا تراشه بسیار قدرتمندتری از M1 در این محصول به‌کار خواهد گرفت. براساس شایعات قبلی، این پردازنده با نام احتمالی M1X از ۱۰ هسته پردازشی شامل چهار هسته کم‌مصرف برای انجام وظایف و پردازش‌های روزمره و هشت هسته قدرتمند با عملکرد عالی برای پردازش‌های سنگین تشکیل شده است و در‌نهایت، شانزده هسته اختصاصی اپل سنگین‌ترین پردازش‌های گرافیکی را تضمین خواهند کرد. همچنین، نسخه‌ای ۳۲ هسته‌ای در دست ساخت قرار دارد که ممکن است به‌عنوان قوی‌ترین پیکربندی در هر دو مدل ۱۴ و ۱۶ اینچی دردسترس قرار گیرد.

برای مطالعه تمام مقالات مرتبط با کامپیوترهای مک به این صفحه مراجعه کنید.





ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
136