سوتزن فیسبوک راهکار جالبی برای رفع مشکلات فید خبری این شبکه اجتماعی ارائه داد
پیش از اینکه فیسبوک از دسترس کاربران خارج شود، سوتزنی به نام فرانسیس هوگن انتقاداتی جدی به شبکه اجتماعی فیسبوک وارد کرد و پسازآن، حواشی بسیاری در فضای مجازی مطرح شد. از احتمال حمله سایبری به فیسبوک و زیرمجموعههای آن تا فروش اطلاعات کاربران این شبکه اجتماعی در انجمنی متعلق به هکرها، ازجمله شایعاتی بود که رسانههای مختلف دنیا به آنها میپرداختند.
بااینحال، اطلاعاتی که فرانسیس هوگن منتشر کرد، اهمیتش را از دست نداد و توانست نظر بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان را به خود جلب کند. TheNextWeb گزارش میدهد هوگن درکنار انتقاداتش از فیسبوک، راهکارهایی نیز برای حل مشکلات ارائه میدهد.
هوگن میگوید یکی از مشکلات فیسبوک و اینستاگرام الگوریتم بهکاررفته برای بخش فید خبری است. راهکار سوتزن فیسبوک این است که نحوه ارائه فید خبری در اینستاگرام و فیسبوک باید تغییر یابد. از دیدگاه هوگن، الگوریتم فعلی بهگونهای طراحی شده است که کاربران را بهسمت تعامل بیشتر با محتوای منتشرشده سوق دهد. بااینحال، استفاده از چنین روشی میتواند نتایج منفی بسیاری نیز بههمراه داشته باشد.
هوگن درباره مشکلات فید خبری بزرگترین شبکههای اجتماعی دنیا توضیح داده است که یکی از ایرادهای الگوریتم فعلی فیسبوک و اینستاگرام ارائه محتوایی به کاربران رده سنی نوجوان است که آنها را بهسمت بیماری بیاشتهایی یا کماشتهایی سوق میدهد. افزونبراین، محتوای ارائهشده باعث سستشدن بنیان خانواده میشود و حتی در مناطقی مانند اتیوپی نیز ازطریق تحریک اقوام دربرابر یکدیگر، به ترویج خشونت قومی کمک میکند.
از دیدگاه هوگن، فیسبوک و اینستاگرام باید از فید خبری گاهشمار استفاده کنند؛ سیستمی که باتوجهبه زمان، پستها را درمعرض دید کاربران قرار میدهد. باوجوداین، فیسبوک معتقد است که چنین کاری باعث گسترش اسپم خواهد شد.
درحقیقت، باید گفت هریک از روشهای مدنظر نکات منفی و مثبت خود را دارند. روشی که فیسبوک استفاده میکند، به درگیرشدن بیشتر کاربران با پستهای منتشرشده و درنتیجه افزایش زمان استفاده کاربران از فیسبوک و اینستاگرام کمک میکند. بااینحال طبق گفته هوگن، ایرادهایی مانند ترویج خشونت یا آسیبرسیدن به بنیان خانوادهها یا ترویج عادات اشتباه برای نوجوانان را بههمراه دارد.
روش مدنظر فرانسیس هوگن آسیب جدی به تجارت اینستاگرام و فیسبوک وارد خواهد کرد و موجب کاهش میزان حضور کاربران در این شبکههای اجتماعی طی شبانهروز خواهد شد. او تاکنون در شرکتهای مختلفی فعالیت کرده است؛ ازجمله فیسبوک، گوگل، پینترست و یلپ. هوگن معتقد است سران فیسبوک درمقایسهبا امنیت کاربران اهمیت بیشتری برای درآمدشان قائلاند و دور از ذهن خواهد بود که راهکار وی را بررسی و تغییر مثبتی در ساختار فید خبری شبکههای اجتماعی اینستاگرام و فیسبوک اعمال کنند.
دراینبین، مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، نیز به ادعاهای مطرحشده واکنش نشان داده است که ازطریق مقالههای مرتبط میتوانید گزارش کامل آن را مطالعه کنید.
دیدگاه شما کاربران زومیت درباره گفتههای فرانسیس هوگن چیست؟ آیا فیسبوک باید تغییری در نمایش پستهای کاربران اعمال کند؟