ویندوز 11 مایکروسافت از نگاه رسانه‌های معتبر جهان

{title limit=50}

در نهایت انتظارها به پایان رسید و نسخه‌ی پایدار ویندوز ۱۱ منتشر شد؛ سیستم‌ عاملی که از جنبه‌های مختلف نسبت به ویندوز ۱۰ تغییر کرده است و امکانات به‌مراتب بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. درواقع برخلاف نسخه‌های پیشین که تغییرات بیشتر به افزودن ویژگی‌های جدید خلاصه شده بودند، مایکروسافت تغییرات بسیاری در طراحی ظاهری رابط کاربری ویندوز ۱۱ اعمال کرده است.

علاوه بر آن، کاربران دیگر نیازی به نصب شبیه‌ساز برای تجربه‌ی اپلیکیشن‌های اندروید ندارند؛ زیرا ویندوز ۱۱ می‌تواند برنامه‌ها و بازی‌های اندروید را برای علاقه‌مندان اجرا کند. پیام‌رسان کاربردی مایکروسافت تیمز نیز در جدیدترین سیستم‌ عامل ردموندی‌ها در دسترس خواهد بود تا کاربران بتوانند از ویژگی‌های مختلف آن برای چت متنی، صوتی و تصویری استفاده کنند. البته ویژگی‌های تیمز تنها به چت خلاصه نمی‌شود و ابزارهای کاربردی فراوانی دارد.

اگر هنوز موفق به نصب ویندوز ۱۱ نشده‌اید یا می‌خواهید نظر رسانه‌های مطرح جهان در مورد جدیدترین سیستم‌ عامل مایکروسافت را بدانید، مقاله‌ی پیش رو کمک فراوانی به شما برای شناخت بیشتر ویندوز ۱۱ خواهد کرد. در این مقاله می‌خواهیم مروری داشته باشیم بر خلاصه‌ای از بررسی‌های صورت‌گرفته از رسانه‌های مطرح دنیا و بدانیم کارشناسان حوزه‌ی فناوری چه دیدگاهی به جدیدترین سیستم‌ عامل مایکروسافت دارند.

ویندوز ۱۱ از نگاه PC World

مارک هکمن از PC World ویندوز ۱۱ را «جایگزینی غیر ضروری» برای کاربران ویندوز ۱۰ خوانده است و می‌گوید که کاربران ویندوز ۱۰ در حال حاضر نیازی به نصب ویندوز ۱۱ ندارند و بهتر است همچنان از نسخه‌ی فعلی سیستم‌ عامل خود استفاده کنند:

از اشتباهاتی که مایکروسافت در معرفی ویندوز ۱۱ کرده، توجه به ویژگی‌هایی با کاربرد کمتر و مخفی ماندن ویژگی‌های مثبت سیستم‌ عامل جدید این شرکت از دید کاربران و رسانه‌ها است. در واقع بسیاری از کاربران از جنبه‌های مثبت ویندوز ۱۱ باخبر نیستند و همین امر می‌تواند بر افزایش تعداد کاربران آن اثر منفی بگذارد.

اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی روی ویندوز 11

ویندوز ۱۱ از نگاه Forbes

بری کالینز از Forbes ویندوز ۱۱ را بهترین سیستم‌ عامل حال حاضر مایکروسافت می‌داند؛ اما توضیح می‌دهد که برتری ویندوز ۱۱ بر ویندوز ۱۰ بسیار کم است. در نتیجه توجیه کافی برای کاربران ویندوز ۱۰ برای نصب آپدیت ویندوز ۱۱ وجود ندارد و از دیدگاه کالینز نیز کاربران بسیار کمی تمایل به ارتقای ویندوز ۱۰ خود به ویندوز ۱۱ خواهند داشت:

اگر هم‌اکنون روی دستگاهتان نسخه‌ای پایدار از ویندوز ۱۰ است و ویژگی‌های جدید ویندوز ۱۱ نتوانسته‌اند نظر شما را به خود جلب کنند، دیگر چه دلیلی برای نصب ویندوز ۱۱ وجود دارد؟ مخصوصاً که ویندوز ۱۰ تا سال ۲۰۲۵ از پشتیبانی نرم‌افزاری برخوردار خواهد بود و علاوه بر پچ‌های امنیتی انتظار می‌رود ویژگی‌های جدید به آن افزوده شود.

ویندوز ۱۱ از نگاه Engadget

دویندرا هارداوار از Engadget نظری متفاوت دارد. از نگاه هارداوار، ویندوز ۱۱ راهی برای مایکروسافت است که شکست ویندوز ۱۰ ایکس را از یاد کاربران ببرد؛ سیستم‌ عاملی که گفته شد روشی جدید در کار با گجت‌های هوشمند ارائه می‌دهد. درواقع ویندوز ۱۰ ایکس قرار بود از دستگاه‌هایی مجهز به دو صفحه‌نمایش پشتیبانی کند و ابزاری مناسب برای استفاده‌ی کاربردی‌تری از چنین محصولاتی ارائه بدهد؛ اما مایکروسافت پس از مدتی توسعه‌ی ویندوز ۱۰ ایکس را متوقف کرد و حتی دستگاه‌هایی که گفته شده بود مبتنی بر ویژگی‌های ویندوز ۱۰ ایکس ساخته خواهند شد نیز به فراموشی سپرده شدند:

ویندوز ۱۱ سیستم‌ عاملی است که هر یک از کاربران اکوسیستم مایکروسافت درنهایت باید به آن کوچ کنند. البته ویژگی‌های مثبتی نیز به همراه دارد که می‌توان به امنیت بیشتر، سرعت بالاتر در اجرای بازی‌ها، رابط کاربری جذاب‌تر و موارد دیگر اشاره کرد. در این بین، پیچیدگی کار با منوی استارت و تسک‌بار را نباید نادیده گرفت؛ اما به نظر می‌رسد کاربران پس از مدتی به آن عادت خواهند کرد. البته باید گفت که نمی‌توان شکست مایکروسافت در توسعه‌ی ویندوز ۱۰ ایکس را فراموش کرد و به نظر می‌رسد ویندوز ۱۱ راهی برای ردموندی‌ها است تا کاربران ویندوز ۱۰ ایکس و حواشی آن را فراموش کنند.


ویندوز ۱۱ از نگاه TheVerge

تام وارن از TheVerge نگاه مثبتی به ویندوز ۱۱ دارد و از جنبه‌های مختلف سیستم‌ عامل جدید مایکروسافت تعریف کرده است. وارن به ویندوز ۱۱ امتیاز ۸ از ۱۰ داده و می‌گوید رابط کاربری جدید از ویژگی‌های مثبت سیستم‌ عامل جدید ردموندی‌ها است. البته تام وارن نیز عقیده دارد که نباید در آپدیت ویندوز ۱۰ به ویندوز ۱۱ عجله کرد:

من نمی‌توانم بگویم تنها به خاطر استفاده از ویژگی خاصی باید از ویندوز ۱۰ به ویندوز ۱۱ کوچ کرد. آنچه باعث می‌شود ویندوز ۱۱ در مقایسه با ویندوز ۱۰ ارزشمند شود، مجموعه‌ای از تغییرات مثبت و ویژگی‌های جدید است که به کاربران ویندوز ۱۱ حس کار کردن با سیستم‌ عاملی مدرن و کاربردی‌تر می‌دهد.

ویندوز ۱۱ از نگاه Windows Central

زک بودن از Windows Central به ویندوز ۱۱ امتیاز ۳٫۵ از ۵ داده است و می‌گوید مایکروسافت در سیستم‌ عامل جدید خود وعده‌ی تغییرات بزرگ داده است؛ اما مشکلاتی در ویندوز ۱۱ وجود دارد که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد:

ویندوز ۱۱ شانس آن را دارد که به بهترین سیستم‌ عامل مایکروسافت تبدیل شود؛ اما ایراداتی که در بخش‌های مختلف این سیستم‌ عامل دیده می‌شود از ارزش تجربه‌ی آن می‌کاهند. این ایرادات را می‌توان در بخش‌هایی مانند ویجت‌ها، تنظیمات پیش‌فرض مرورگر، بخش چت مایکروسافت تیمز، بخش ناقص حالت تیره (Dark Mode) و کار با تسک‌بار مشاهده کرد؛ اما امیدواریم مایکروسافت با انتشار آپدیت‌های بیشتر، نواقص و نکات منفی ویندوز ۱۱ را برطرف کند.

***

در انتها شما کاربران زومیت نیز می‌توانید تجربیات خود از ویندوز ۱۱ را با اعضای دیگر به اشتراک بگذارید. اگر بخواهید از ۱۰، امتیازی به ویندوز ۱۱ بدهید، چه امتیازی را مورد نظر قرار خواهید داد؟






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
30