هواوی میت 50 به مدل 4G پردازنده اسنپدراگون 898 مجهز خواهد شد

{title limit=50}

هواوی سرانجام در اواخر ماه جولایی، گوشی‌های هوشمند سری P50 را رسما معرفی کرد. این شرکت چینی به‌ دلیل تحریم‌های ایالات متحده، همچنان نمی‌تواند از قطعات 5G شرکت‌های آمریکایی در محصولات خود استفاده کند؛ بنابراین اگر هواوی قصد ساخت گوشی‌ هوشمند 5G داشته باشد، حتما باید از تراشه‌های تولیدشده توسط خود یا سایر شرکت‌های چینی بهره ببرد. اخیرا فروش سری P50 با پردازنده‌ی 4G اسنپدراگون ۸۸۸ رسما آغاز شده است؛ اما وضعیت در مورد میت 50 چگونه خواهد بود؟


هواوی p50


به‌ گزارش گیزچاینا از آنجا که P50 دو ماه قبل معرفی شد، میت 50 که قرار بود در نیمه‌ی دوم سال میلادی جاری معرفی شود با کمی تأخیر رونمایی خواهد شد. البته این شرکت تاکنون هیچ خبری در مورد دستگاه مورد بحث منتشر نکرده است.

هواوی میت 50 از اسنپدراگون ۸۹۸ بهره خواهد برد

امروز یکی از بلاگرهای معروف ویبو گفته هواوی در حال آزمایش یک مدل گوشی پرچم‌دار است که از مدل 4G تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۹۸ بهره می‌برد. شناسه‌ی مدل این دستگاه sm8425 خواهد بود. این بلاگر دقیقا به نام دستگاه اشاره نکرده است؛ ولی با توجه به اینکه از عبارت گوشی پرچم‌دار و مدل 4G تراشه‌ی مورد بحث استفاده کرده، می‌توان گفت منظور وی هواوی میت 50 است.

بنابراین نسخه‌ی 4G تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۹۸ احتمالا در سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد و هواوی میت 50 از این پردازنده بهره خواهد برد. عملکرد تراشه‌ی مورد اشاره پیشرفت قابل‌ توجهی خواهد داشت. بدین ترتیب امسال فقط مدل 4G تراشه‌ی پرچم‌دار کوالکام عرضه خواهد شد و در مدل 5G فقط شاهد جایگزین شدن مودم روی این پردازنده خواهیم بود.

پیش از این مشخص شده است که اسنپدراگون ۸۹۸ از فرایند ۴ نانومتری سامسونگ و طراحی سه‌خوشه‌ای بهره خواهد برد. این تراشه به یک هسته‌ی بزرگ کورتکس X2 با فرکانس کاری ۳ گیگاهرتز، ۳ هسته‌ی بزرگ کورتکس A78 با فرکانس کاری ۲٫۵ گیگاهرتز و ۴ هسته‌ی کوچک‌ کورتکس A55 با فرکانس کاری ۱.۷۹ گیگاهرتز مجهز خواهد شد. با توجه به این مشخصات انتظار می‌رود امتیاز بنچمارک آنتوتو اسنپدراگون ۸۹۸ برای اولین بار به رقم یک میلیون برسد.

به نظر می‌رسد هواوی تنها شرکتی است که از مدل 4G تراشه‌ی یادشده بهره خواهد برد. در برخی از خبرها این موضوع مطرح شده است که هواوی از تراشه‌ی Kirin 9000 نیز استفاده خواهد کرد و این یعنی امکان استفاده پردازنده‌ی مورد اشاره در برخی از مدل‌های میت 50 وجود دارد.

از دیگر قابلیت‌های جدید میت 50 می‌توان به نمایشگر LTPO این محصول اشاره کرد. گوشی‌های سری آیفون ۱۳ پرو اپل نیز از این نوع صفحه‌نمایش‌ها بهره می‌برند. فناوری LTPO از نرخ نوسازی تطبیقی پشتیبانی می‌کند.

نظر شما در مورد گوشی‌ هوشمند هواوی میت 50 چیست؟






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
3681