سیوی رونمایی شد؛ گوشی باریک و سبک شیائومی برای بازار میان‌رده

{title limit=50}

شیائومی تصمیم گرفته است در سال جاری میلادی تغییراتی روی سیاست‌های نام‌گذاری گوشی‌های هوشمند خود اعمال کند. شرکت چینی در ابتدا عبارت Mi را از نام گوشی‌های جدیدش حذف کرد و اکنون تصمیم گرفته نام جدیدی برای خانواده‌ی CC برگزیند.

بر اساس آنچه GSMArena گزارش می‌دهد، جدیدترین دستگاه شیائومی، سیوی (Xiaomi Civi) نام دارد و در دسته‌ی گوشی‌های میان‌رده جای می‌گیرد. در حال حاضر تنها یک مدل از شیائومی سیوی ساخته شده و چینی‌ها به تولید مدل پرو یا مدلی با پسوند e اشاره نکرده‌اند.

شیائومی سیوی برخلاف می سی سی 9 پرو تمرکز خیلی زیادی روی قابلیت‌های تصویربرداری ندارد و در این گوشی جدید خبری از حسگری با وضوح بالای ۱۰۰ مگاپیکسل یا دوربین تله‌فوتو با بزرگ‌نمایی پنج برابری نیست. با این‌حال شیائومی سیوی توجه ویژه‌ای به مبحث طراحی نشان می‌دهد.

نمایشگر پنل جلو شیائومی سیوی / Xiaomi Civi

شیائومی سیوی از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۷۸ جی کوالکام استفاده می‌کند که یکی از هیجان‌انگیزترین تراشه‌های چند وقت اخیر محسوب می‌شود. اسنپدراگون ۷۷۸ جی که بر پایه‌ی لیتوگرافی ۶ نانومتری TSMC ساخته شده جایگزینی برای تراشه‌ی پنج نانومتری ۷۸۰ جی (تولیدشده در کارخانه‌های سامسونگ) به‌حساب می‌آید و از چهار هسته‌ی بزرگ کورتکس A78 به‌همراه هسته‌ی گرافیکی آدرنو 642L و مودم 5G اسنپدراگون X53 (با سرعت ۳٫۳ گیگابیت‌برثانیه) استفاده می‌کند. در گوشی شیائومی همچنین شاهد پشتیبانی از استاندارد وای فای 6E برای دستیابی به سرعت ۳٫۶ گیگابیت‌برثانیه هستیم.

شیائومی سیوی از سیستمی خنک‌کننده با ۹ لایه گرافین بهره‌‌مند است

۹ لایه گرافین در سیستمی خنک‌کننده باعث می‌شوند اسنپدراگون ۷۷۸ جی به‌هنگام فعالیت در شیائومی سیوی خنک بماند. هسته‌ی گرافیکی آدرنو در سیستم-روی-چیپ مورد اشاره از فناوری سایه‌زنی با نرخ متغیر (Variable Rate Shading) پشتیبانی می‌کند و این یعنی می‌تواند با اثر منفی اندک روی کیفیت اجرایی، عملکرد را بهبود بخشد.

شیائومی سیوی / Xiaomi Civi آبی در کنار پروانه رندر

هسته‌ی گرافیکی آدرنو 642L به حدی قوی است که می‌تواند بازی‌‌هایی نظیر Honor of Kings را با نرخ ۹۰ فریم‌برثانیه اجرا کند. صفحه‌نمایش شیائومی سیوی توانایی پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را نیز دارد و نرخ نمونه‌برداری لمسی آن به ۲۴۰ هرتز می‌رسد. این نمایشگر ۶٫۵۵ اینچ در دسته‌ی نمایشگرهای OLED منحنی جای می‌گیرد و به ادعای شیائومی کمترین حاشیه‌ی پایینی را در بین گوشی‌های ساخت این شرکت تا به امروز دارد. فاصله‌ی بین ردیف پایینی پیکسل‌های صفحه‌نمایش و فریم فلزی شیائومی سیوی تنها ۲٫۵۵ سانتی‌متر است.

صفحه‌نمایش +1080p میان‌رده‌ی جدید شیائومی از استانداردهای +HDR10 و دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند و کالیبراسیون آن بسیار عالی است (دلتا E نمایشگر به حدود ۰٫۳۶ می‌رسد). صفحه‌نمایش شیائومی سیوی می‌تواند به حداکثر روشنایی ۹۵۰ نیت دست پیدا کند.

نمای پشتی مدل مشکی شیائومی سیوی / Xiaomi Civi

در پنل پشتی شیائومی سیوی شاهد دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی هستیم که از حسگری به ابعاد 1/2.0 اینچ استفاده می‌کند و پیکسل‌هایی به اندازه‌ی ۰٫۷ میکرون دارد. اندازه‌ی پیکسل‌های این حسگر در هنگام استفاده از تکنیک ترکیب پیکسل‌ها به ۱٫۴ میکرون افزایش پیدا می‌کند تا نور بیشتری جذب شود و کیفیت نهایی تصویر افزایش یابد. حسگر ۶۴ مگاپیکسلی گوشی در پشت لنز f/1.8 جای گرفته؛ در این دوربین خبری از سیستم لرزش‌گیر اپتیکال تصویر نیست.

ضخامت ۶٫۹۸ میلی‌متری و وزن ۱۶۶ گرمی سیوی را به موبایلی جذاب تبدیل می‌کنند

دومین دوربین با زاویه‌ی دید ۱۲۰ درجه‌ای از لنز فوق عریض با دیافراگم f/2.2 استفاده می‌کند و حسگر هشت مگاپیکسلی دارد. آخرین دوربین پنل پشتی شیائومی سیوی به حسگر دو مگاپیکسلی مجهز است و از لنز ماکرو بهره می‌گیرد تا تصویربرداری از اجسام در فاصله‌ی خیلی نزدیک ممکن شود. در پنل جلویی شیائومی سیوی شاهد استفاده از دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی با سیستم فوکوس خودکار هستیم.

شیائومی سیوی از باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند و به ادعای شرکت چینی تا اندکی بیش از ۲۴ ساعت دوام می‌آورد. سیستم شارژ سریع سیمی ۵۵ وات درصد شارژ باتری شیائومی سیوی را در عرض ۴۵ دقیقه از صفر به ۱۰۰ می‌رساند. در گوشی میان‌رده‌ی جدید شیائومی از اسپیکرهای استریو با پشتیبانی از دالبی اتموس و گواهی صدای Hi-Res استفاده شده است. بخش پایینی گوشی از درگاه USB-C پشتیبانی می‌کند. شیائومی سیوی به جک هدفون مجهز نیست.

مدل صورتی گوشی شیائومی سیوی / Xiaomi Civi

شیائومی در پوسترهای تبلیغاتی سیوی به المان‌های طراحی این محصول توجه ویژه‌ای نشان داده است. شرکت چینی ادعا می‌کند ضخامت سیوی تنها ۶٫۹۸ میلی‌متر است و وزن آن به ۱۶۶ گرم می‌رسد. پهنای ۷۱٫۵ میلی‌متری و پنل پشتی مات باعث می‌شود نگه داشتن سیوی در دست راحت باشد.

شیائومی تصمیم گرفته است گوشی سیوی را روز ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۱ (۸ مهر ۱۴۰۰) روانه‌ی بازار چین کند. کانفیگ پایه‌ی سیوی هشت گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد و برچسب قیمت ۲۶۰۰ یوان (۴۰۰ دلار) را یدک می‌کشد. با پرداخت ۳۰۰ یوان اضافه به حافظه‌ی ذخیره‌‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی دسترسی پیدا خواهید کرد. قوی‌ترین کانفیگ گوشی با ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی با قیمت ۳۲۰۰ یوان (۴۹۵ دلار) عرضه خواهد شد.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
370