مدل‌های آیفون ۱۳ دارای باتری‌ حجیم‌تری در مقایسه با نسل گذشته هستند

{title limit=50}

اپل هفته گذشته خانواده آیفون ۱۳ را در چهار مدل و با صرف‌ نظر کردن از تغییرات بنیادی در مؤلفه‌های طراحی، در همان شکل و شمایل آیفون ۱۲ رونمایی و عرضه کرد. در حقیقت می‌توان گفت کانون توجه غول دنیای فناوری بیشتر روی بهبودهایی معطوف شده است که می‌تواند تأثیر بسزایی در تجربه کاربری مشتریان داشته باشد. یکی از این بهبودها به شارژدهی آیفون‌‌های ۲۰۲۱ مربوط می‌شود و اپل رسماً اعلام کرده است که گوشی‌های هوشمند جدیدش در تمامی مدل‌ها شارژدهی به‌مراتب بهتری نسبت سری آیفون ۱۲ به ارمغان می‌آورند.

با استناد به گفته‌های اپل، آیفون ۱۳ پرو مکس می‌تواند تا ۲۸ ساعت در مقوله شارژدهی دوام بیاورد. طبق روال معمول، اپل در مراسم رونمایی از آیفون‌های جدید هیچ اشاره‌ای به ظرفیت باتری آن‌ها نکرد. افزایش عمر باتری را تا حدودی می‌توان به تراشه به‌شدت بهینه A15 و نمایشگر کم‌مصرف مبتنی بر فناوری LTPO نسبت داد؛ اما ظاهراً این شرکت ظرفیت باتری را نیز در هر چهار مدل آیفون ۱۳ افزایش داده است.

پرونده ایمنی محصول اپل نشان می‌دهد که انرژی مورد نیاز آیفون ۱۳ مینی را باتری ۹٫۵۷ وات ساعت و آیفون ۱۳ را باتری ۱۲٫۴۱ وات ساعت تأمین می‌کند که در واقع حاکی از افزایش ظرفیت ۱۱٫۶ و ۱۵ درصدی نسبت به مدل‌های مشابه قبلی است. افزایش ظرفیت باتری تنها به این دو مدل ختم نمی‌شود؛ چراکه آیفون ۱۳ پرو به باتری ۱۱٫۹۷ وات ساعت مجهز شده که ۱۲ درصد بیشتر از آیفون ۱۲ پرو است؛ درحالی‌که مدل پرو مکس با افزایش ۱۸ درصدی ظرفیت، دارای باتری ۱۶٫۷۵ وات ساعت است.

همان‌طور که گفته شد، علاوه‌ بر باتری‌های بزرگ‌تر، به احتمال زیاد بخشی از افزایش عمر باتری ناشی از افزایش کارایی پردازنده A15 Bionic است. بر اساس برخی از نتایج و بنچمارک‌های اولیه، در هنگام پخش ویدئو، اعضای سری آیفون ۱۳ عملکرد بسیار خوبی در شارژدهی دارند و گاهی تا ۲ برابر بهبود عملکرد نسبت به مدل‌های پیشین تجربه می‌کنند. برای مثال، نتایج نشان می‌دهد که آیفون ۱۲ پرو مکس تقریباً ۲۵ ساعت در پخش ویدئو دوام می‌آورد و این در حالی است که رکورد آیفون ۱۲ پرو مکس تنها به ۱۲ ساعت می‌رسد!

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با آیفون به این صفحه مراجعه کنید.





ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
48