صباایده: حذف آپارات و فیلیمو به رشد آنها در خارج از کشور لطمه می‌زند

{title limit=50}

امروز (۱۷شهریور) در پیگیری‌های زومیت مشخص شد که اپلیکیشن‌های آپارات و فیلیو متعلق به هلدینگ صبا ایده و اپلیکیشن مسیریاب بلد متعلق به هلدینگ هزاردستان از روی گوگل‌پلی حذف شده است. صباایده و بلد در پاسخ به زومیت اعلام کردند که حذف اپلیکشن‌هایشان به خاطر مسائل تحریمی بوده است. حالا مجددا صبا ایده در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده که حذف اپلیکیشن‌های آپارات و فیلیمو از گوگل پلی تحت تأثیر تحریم‌ اعمال شده علیه ایران صورت گرفته و برای رفع این مشکل مشغول رایزنی از طریق وکلای خود است.

به گزارش روابط عمومی صبا ایده، ده روز پیش در یک ایمیل از طرف گوگل به آن‌ها اعلام شد که اپلیکشن‌های آپارات و فیلیمو با توجه به بند 16.5 قوانین توسعه‌دهندگان و به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران، از روی گوگل پلی حذف می‌شوند.

دربیانیه صباایده تأکید شده که:

حذف این دو اپلیکشن به بازار داخلی این دو پلتفرم آسیبی جدی نخواهد زد؛ ولی قطعا در رشد برون مرزی سرویس‌های آپارات و فیلیمو و همچنین استفاده کاربران  داخلی در سیستم عامل اندروید تی وی محدودیت جدی ایجاد می‌کند.

صبا ایده  از وزارت خارجه و وزارت ارتباطات کشور خواسته با انجام مکاتبه نسبت به این اتفاق واکنش داشته باشند، ضمن اینکه وکلای خارجی و داخلی آن‌ها در حال بررسی حل این مسئله هستند.

توییت محمدجواد شکوری در مورد حذف آپارات و فیلیمو از گوگل پلی

در کنار این بیانیه محمدجواد شکوری مقدم مدیرعامل هلدینگ صباایده با اشاره به این تحریم‌ها و همچنین پیگیری مجلس برای اجرای طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی، ابراز امیدواری کرده که طرف‌داران طرح صیانت، حذف اپلیکیشن‌های آپارات و فیلیمو را به دلیل تحریم‌ها از سوی گوگل دستاویزی طرح خود نکنند.

او نوشته است:

اگر حرف اکوسیستم داخلی را می‌شنوید و برای ما طرح می‌نویسید، هر دو برایمان آزار دهنده و مانع توسعه است. فتأملوا...






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
151