همراه اول مسابقه هوشمندسازی با بودجه ۱۰ میلیارد تومانی برگزار می‌کند

{title limit=50}

مرکز تحقیق و توسعه همراه اول رویداد «جایزه سال هوشمندسازی» را برای یافتن راهکار‌های حل ۱۰ چالش‌ اجتماعی و زیست‌محیطی کشور برگزار می‌کند. در نشست خبری این رویداد که امروز، ۱۳ شهریورماه برگزار شد، وحید شاه‌منصوری، رئیس مرکز R&D همراه اول محورهای این مسائل را به شرح زیر اعلام کرد: کاهش آلودگی هوای کلانشهرها، مراقبت‌های بهداشتی - درمانی بهینه در زمان کرونا، بهینه‌سازی توزیع محصولات کشاورزی، کاهش معضل کمبود منابع آبی، کاهش خسارات و تلفات جاده‌ای، مبارزه با قاچاق، مدیریت و کنترل ترافیک کلانشهرها، مدیریت مصرف سوخت، مدیریت مصرف انرژی (برق و گاز) و کاهش هزینه نهاده‌های تولید در کشاورزی.

به گزارش زومیت، شاه‌منصوری اعلام کرد که این رویداد با همکاری فروم اینترنت اشیاء ایران و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت حرکت اول (بازوی سرمایه‌گذاری جسورانه همراه اول) و با تمرکز روی راهکارهای نوین برگزار می‌شود. رئیس مرکز R&D همراه اول با اشاره به اینکه این مرکز از یک سال و نیم پیش شکل گرفته و بزرگ‌ترین مرکز تحقیق و توسعه کشور محسوب می‌شود؛ اذعان کرد:

هدف این مرکز، شناسایی تیم‌های فعال داخلی در حوزه ICT و تأمین تجهیزات، محصولات و خدمات موردنیاز شرکت همراه اول است. ما در حال حاضر ۴۵ تیم را هدایت می‌کنیم که محصولات آن‌ها در شبکه همراه اول مورد استفاده قرار گرفته یا خواهد گرفت. مهم‌ترین حوزه‌هایی که روی آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنیم، 5G، 6G، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی هستند.

به‌گفته شاه‌منصوری، این مرکز در نظر دارد به بزرگ‌ترین مرکز R&D منطقه تبدیل شود.

وحید شاه‌منصوری درخصوص رویداد «جایزه سال هوشمندسازی» توضیح داد که مرکز تحقیق و توسعه همراه اول بسترسازی برای عملی‌کردن راه‌حل‌های تیم‌ها درخصوص چالش‌های مطرح‌شده را انجام خواهد داد. برای این منظور، شرکت‌ها می‌توانند طرح خود را تا ۱۵ شهریور ارسال کنند و در مرحله‌ی اول، تنها ارائه اطلاعات کلی از فعالیت این شرکت‌ها و توضیح مختصری در رابطه با راهکارشان کافی است.

پس از غربال اولیه، کارگروه‌های تخصصی با حضور فعالان حوزه و اساتید دانشگاه و متخصصان فنی از همراه اول و جامعه ICT کشور تشکیل می‌شود تا به ارزیابی طرح‌ها بپردازند. درادامه تعدادی از تیم‌ها انتخاب شده و جوایزی دریافت می‌کنند اما برندگان نهایی، اواخر آبان ماه اعلام می‌شوند. به‌گفته شاه‌منصوری، به‌صورت کلی ۱۰ میلیارد تومان روی تیم‌های منتخب سرمایه‌گذاری می‌شود و مرکز R&D امیدوار است که بتواند امسال برای پنج چالش طرح‌شده، راه‌حل عملی بیابد.

شاه‌منصوری معیارهای این مرکز برای انتخاب طرح برنده را، به‌کارگیری فناوری‌های نوین، قابلیت تکرار و مقیاس‌پذیری، استفاده از مزایای نسبی و رقابتی اپراتورها و دارای موقعیت تجاری برای فعالیت مستقل عنوان کرد.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
3773