شایعه: گوگل در پیکسل ۶ از مودم اگزینوس سامسونگ استفاده خواهد کرد

{title limit=50}

اگر جزو افرادی باشید که اخبار دنیای فناوری را دنبال می‌کنند، احتمالا می‌دانید کوالکام علاوه بر تسلط بر بازار پردازنده‌ی تلفن‌ هوشمند، در بخش تراشه‌ی مودم نیز حرفی برای گفتن دارد؛ اما به نظر می‌رسد این شرکت به‌آرامی در حال از دست دادن کنترل بازار است.

گوگل از پیش اعلام کرده بود که قصد دارد از تراشه Tensor خود برای قدرت‌دهی به نسل بعدی تلفن‌های هوشمند سری پیکسل ۶ استفاده کند. تاکنون این شرکت به پردازنده‌های کوالکام اسنپدراگون برای تلفن‌های همراه خود متکی بوده است. اگر گزارش‌ منتشرشده اخیر درست باشد، این شرکت نه‌تنها پردازنده‌های تلفن همراه کوالکام را کنار گذاشته است، بلکه تراشه مودم نیز به همین سرنوشت دچار خواهد شد. طبق این گزارش، گوشی‌های پرچم‌دار آینده گوگل به جای استفاده از مودم کوالکام با مودم سامسونگ مودم اگزینوس ۵۱۲۳ همراه خواهند بود.

به گزارش گیزموچاینا، این تغییر یک پیشرفت بزرگ محسوب می‌شود؛ زیرا همه تلفن‌های هوشمند موجود در ایالات متحده آمریکا از مودم کوالکام برای اتصال بی‌سیم استفاده می‌کنند. اما اگر سری پیکسل ۶ از مودم سامسونگ بهره ببرد، برای اولین بار انحصار کوالکام در بازار شکسته می‌شود.

پیکسل ۶

یکی دیگر از پیشرفت‌های مهم برای سامسونگ خواهد بود؛ زیرا اولین باری است که تراشه مودم اگزینوس این غول کره جنوبی در تلفن‌های هوشمند غیر‌ سامسونگی استفاده خواهد شد. اگر به ویژگی‌های اگزینوس ۵۱۲۳ دقت کنید متوجه می‌شوید که این مودم نیز بسیار پیشرفته است.

غول جست‌وجوی اینترنتی هنوز به‌طور رسمی فاش نکرده است؛ اما به نظر می‌رسد برای تولید سری پیکسل ۶ با سامسونگ همکاری می‌کند؛ زیرا تقریبا ردپای شرکت کره‌ای در مراحل ساخت تمامی اجزای اصلی دیده می‌شود. گزارش‌هایی وجود دارد که پردازنده Tensor گوگل در واقع تراشه معرفی‌نشده اگزینوس ۹۸۵۵ سامسونگ است. جدا از پردازنده و مودم 5G، باید این مسئله را در نظر بگیریم که صفحه‌نمایش و دوربین سری پیکسل نیز توسط سامسونگ تهیه خواهد شد.

گوگل هنوز مجموعه کاملی از مشخصات گوشی‌های بعدی خود را فاش نکرده، اما برخی از جزئیات کلیدی آن‌ها را تأیید کرده است. بنابراین اکنون می‌دانیم پیکسل ۶ دارای صفحه‌نمایش ۶٫۴ اینچی +Full HD با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و نسخه پرو آن دارای نمایشگری ۶٫۷ اینچی +QHD خواهد بود که نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز ارائه می‌دهد.

مودم اگزینوس ۵۱۲۳

نسخه استاندارد دارای یک دوربین دوگانه در پشت خود خواهد بود؛ درحالی‌که پیکسل ۶ پرو یک دوربین سه‌گانه (لنزهای واید انگل، اولتراواید انگل و تله فوتو با بزرگنمایی ۴ برابری) خواهد داشت. با توجه به اینکه گفته می‌شود تراشه پیکسل ۶ بر خروجی عکس تمرکز خواهد داشت و از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای بهبود آن استفاده خواهد داشت، می‌توان انتظار داشت دوربین این دستگاه از همه نمونه‌های پیشین بهتر باشد.

ادعا می‌شود Tensor SoC پیکسل ۶ با قابلیت هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، می‌تواند تغییرات چشم‌گیری در بخش ترجمه و تبدیل گفتار به متن ایجاد کند. این دستگاه جدید دارای بیشترین لایه‌های امنیتی سخت‌افزاری خواهد بود.

انتظار می‌رود سری بعدی گوشی‌های هوشمند گوگل طی چند هفته آینده رونمایی شود؛ بنابراین باید کمی بیشتر منتظر بمانیم تا از قیمت و جزئیات آن مطلع شویم. به نظر شما همراهان زومیت، آیا پیکسل ۶ نسبت به نسل‌های پیشین خود، طرفداران بیشتری خواهد داشت؟






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
257