عملکرد ضعیف پرچم‌داران اندرویدی، دلیل اصلی فروش کم سامسونگ گلکسی S21

{title limit=50}

اگر پرسیده شود معروف‌ترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند اندرویدی چه شرکتی است، بدون شک بسیاری نام سامسونگ را بر زبان می‌آورند. این جواب نیز منطقی به نظر می‌رسد، زیرا این غول فناوری کره جنوبی محصولاتی برای طرفداران خود ارائه می‌دهد که بسیار با کیفیت بوده و از جدیدترین امکانات روز استفاده می‌کنند. به‌عنوان مثال می‌توانید سری S و نوت را در نظر بگیرید که بعضی از مدل‌های آن‌ها دوش‌به‌دوش گوشی‌های آیفون پیش رفته و حتی در ارائه بعضی خدمات پیشی گرفته‌اند. سری گلکسی نیز با معرفی گوشی‌های هوشمند تاشوی خود بخش جدیدی را به بازار اضافه کرد. همچنین سامسونگ با داشتن خط تولید سری A به فکر فروش گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه نیز هست. همه این موارد ویژگی‌های شرکتی است که از سوی افراد زیادی از سراسر جهان مورد قبول واقع شده و همیشه سعی می‌کند بهترین باشد.

به گزارش دیجیتال ترندز، با وجود همه این موارد، اخیرا مشکلاتی سر راه سامسونگ قرار گرفته است. درحالی‌که سامسونگ به‌طور کلی با نام تجاری گلکسی S به شهرت رسیده، این خط تولید روزهای بهتری را به خود دیده است. آمار نشان می‌دهد که از زمان گلکسی S10، فروش گوشی‌های سری S سامسونگ تا حدی کاهش یافته است. این اتفاق ممکن است پیامدهای بدی برای شرکت سازنده داشته باشد، اما سایر تولیدکنندگان اندرویدی نیز می‌توانند درس‌هایی از آن بگیرند.

گوشی اپل

درحالی‌که کاهش سرعت فروش S21 سامسونگ ممکن است برای شرکت کمی نگران‌کننده باشد، این بدان معنا نیست که گوشی‌های سامسونگ اصلا خریداری نمی‌شوند. هنگامی که سری S21 در ابتدای سال به فروش فوق‌العاده‌ای دست پیدا کرد، تحلیلگران اشاره کردند که بعید به نظر می‌رسد این مسئله دوام داشته باشد.

موریس کلاین، تحلیلگر شرکت تحقیقاتی Counterpoint در ایالات متحده آمریکا گفت:

انتظار داریم فروش دستگاه‌های سری A سامسونگ، به‌ویژه A01 ، A11 و A22، افزایش یافته و سهم بازار را از گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار بگیرد.

گوشی‌های متوسط و پایین‌رده قبلی سامسونگ بسیار ضعیف بودند، اما حالا این شرکت موفق شده تعداد زیادی دستگاه مقرون‌به‌صرفه تولید کند که خوب هستند و همین مسئله به‌گونه‌ای آن را قربانی موفقیت خود کرده است. شما دیگر لازم نیست برای داشتن اینترنت 5G یا دوربین چندگانه سراغ پرچم‌دارانی از قبیل S21 و نوت ۲۰ بروید و همین واقعیت باعث شده دیگر کمتر کسی گوشی‌های گران‌‌قیمت‌تر سامسونگ را خریداری کند.

هم‌زمان با غول فناوری کره جنوبی، دیگر شرکت‌ها نیز شاهد افزایش فروش بعضی محصولات خود بودند. به عنوان مثال، وان‌پلاس به‌جای دستگاه‌های گران‌قیمت، در خط تولید مقرون‌به‌صرفه سری نورد رشد زیادی داشت. شیائومی نیز پیشرفت کرده و اکنون به عنوان یکی از برترین سازندگان تلفن همراه شناخته می‌شود که تلفن‌های ارزان‌قیمت پوکو و ردمی آن را پشتیبانی می‌کنند. این شرکت‌ها گوشی‌های پرچم‌دار نیز تولید می‌کنند، اما دستگاه‌های پریموم و گران‌قیمت بیشتر برای نشان دادن توانایی و عملکرد آن‌ها در ساخت بوده و فروش اصلی روی دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه متمرکز شده است.

سامسونگ گلکسی تاشو

البته باید به این مسئله نیز اشاره کرد که در حال حاضر هنوز هم عطش داشتن گوشی‌های پرچم‌دار، قدرتمند و گران‌قیمت در خریداران وجود دارد. تسلط اپل بر بازار 5G نشان می‌دهد که خریداران هنوز به تلفن‌هایی علاقه دارند که همه امکانات جدید و قدیمی را ارائه می‌دهند. این شرکت با وجود کمبود تراشه، به‌جای گوشی‌های ارزان‌تر مثل آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی، روی فروش مدل‌هایی مانند آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس تمرکز کرد و با این استراتژی در بازار 5G خوش درخشید.

درحالی‌که مشتریان هنوز در حال خرید گوشی‌های رده بالای اندروید هستند، افراد بیشتری به سمت اپل مهاجرت می‌کنند

به نظر می‌رسد که مشتریان هنوز در حال خرید گوشی‌های رده‌بالا و پرچم‌دار اندرویدی هستند، اما هر روز تعداد افراد بیشتری برای داشتن تجربه کار با دستگاه‌های گران‌قیمت‌تر به اپل مهاجرت می‌کنند. نظرسنجی‌های مختلف نشان می‌دهند که اکنون مشتریان بیش از هر زمان دیگری دوست دارند از محصولات اندروید به سمت گوشی‌های اپل حرکت کنند.

اکنون به‌راحتی می‌توان فهمید که چرا تمرکز سامسونگ روی گوشی‌های تاشو برای اهداف آینده آن بسیار مهم است. اپل با معرفی یک الگوی جدید، در بخش تلفن‌های هوشمند نقش برجسته‌ای را ایفا کرد و با این روش توانست فروش خود را بالا نگه دارد. احتمالا صاحبان سامسونگ بر این باور هستند که آن‌ها نیز می‌توانند از این سیاست برای موفقیت بیشتر استفاده کنند؛ به همین دلیل قصد دارند نسل جدید گوشی‌های تاشو را به بازار عرضه کنند. ممکن است این شرکت بتواند استانداردی جدید برای آینده تلفن‌های هوشمند تعیین کند. اگر سامسونگ موفق به انجام چنین کاری شود،‌ تغییرات جالبی در مسیر آن صورت خواهد گرفت.

گوشی‌های اندرویدی عموما به مدل‌های ارزان‌قیمت‌تر بازار شهرت دارند. اما در واقعیت بسیاری از گوشی‌های اندرویدی از نظر قدرت و ویژگی‌ها، گوشی‌های اپل را تحت‌الشعاع قرار داده و همچنین چندین دستگاه وجود دارند که از نظر قیمت این کار را انجام می‌دهند.

اگر شرکت‌ها نتوانند گوشی‌های گران‌قیمت را به فروش برسانند، برای خریدان مشکلی ایجاد نمی‌شود. عموما گوشی‌های اندرویدی نسبت به محصولات اپل دارای پشتیبانی کمتری، اعم از لوازم جانبی، به‌روزرسانی نرم‌افزاری یا حتی ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد اپلیکیشن‌ها هستند. این‌ها مواردی نیستند که هر سازنده اندرویدی، حتی سامسونگ، ‌به‌تنهایی بتواند انجام دهد.

شرایط فعلی بدان معنا است که شرکت‌ها مجبورند به‌جای اینکه امیدوار باشند روزی فروش پرچم‌داران آن‌ها به اوج برسد، تولید محصولات مقرون‌به‌صرفه خود مانند پیکسل 4a، نورد ۲ و گلکسی A52 5G را دو چندان کنند. درست است که شرکت‌های جاه‌طلبی مانند سامسونگ نمی‌توانند قبول کنند بازار گوشی‌های پرچم‌دار به اپل واگذار شود، اما در حال حاضر باید قبول کرد که گوشی‌های میان‌رده اندرویدی طرفداران بیشتری دارند. اما شاید گوشی‌های تاشو به کمک سامسونگ بیایند و داستان در نهایت شکل دیگری رقم بخورد.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
205