مایکروسافت: طراحی جدید ویندوز 11 تأثیری روی عملکرد آن ندارد

{title limit=50}

مایکروسافت با ویندوز ۱۱ زبان طراحی جدیدی وارد این سیستم عامل کرده و به‌صورت رسمی از زبان طراحی که از زمان ویندوز ۸ با آن همراه بود فاصله گرفته است. تا به امروز ظاهر جدید به معنای عملکرد ضعیف‌تر بوده؛ اما با ویندوز ۱۱ این موضوع به پایان رسیده است.

مایکروسافت در جلسه پرسش و پاسخی که جدیداً برگزار کرده است، رسماً اعلام کرد که هیچ جای نگرانی در مورد عملکرد ویندوز ۱۱ با طراحی جدید وجود ندارد. مایکروسافت میگوید:

عملکرد ویندوز ۱۱ برای ما اولویت اصلی است و ما میخواهیم اطمینان حاصل کنیم که ویژگیهای جدید مانند گوشههای گرد و طراحی Mica بسیار سریع هستند و تأثیری روی عملکرد سیستمعامل نمیگذارند. به‌عنوان مثال طراحی Mica بهطور خاص برای عملکرد بهتر در مقایسه با طراحی Acrylic توسعه پیدا کرده است.

Mica طراحی جدید نیمه شفافی است که مایکروسافت در ویندوز ۱۱ از آن رونمایی کرد. این طراحی به کاربران امکان میدهد پسزمینه را به‌صورت نیمه شفاف تماشا کنند. بر خلاف Acrylic که با هر فریم پسزمینه را نیمه شفاف میکرد، Mica فقط یک ‌بار این عمل را انجام میدهد.

به گزارش MSPoweruser، طراحی Mica در ویندوز ۱۱ را میتوانید در برنامههایی مانند Settings و File Explorer و چندین بخش دیگر مشاهده کنید. مایکروسافت میگوید برای اینکه گوشههای پنجرهها در ویندوز ۱۱ گرد شود، عملکرد رندرینگ را بهینه کرده است تا تفاوتی از نظر عملکرد با گوشههای مربع وجود نداشته باشد.

بر اساس گزارش‌ها موجود، احتمالاً ویندوز ۱۱ در ماه مهر امسال به‌صورت رسمی منتشر خواهد شد.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
138