بلومبرگ: آیفون ۱۳ از قابلیت فیلم‌برداری پرتره، ناچ کوچک‌تر و امکان پشتیبانی از فرمت ویدئویی ProRes برخوردار است

{title limit=50}

مارک گِرمن، تحلیلگر نام‌آشنای بلومبرگ، در جدیدترین خبرنامه هفتگی‌اش ادعا می‌کند دوربین گوشی‌های آیفون ۱۳ از ویژگی‌های جدیدی نظیر پشتیبانی از فرمت ویدئویی ProRes و حالت پرتره هنگام فیلم‌برداری رخوردار‌‌‌ند که می‌توانند خواسته کاربران حرفه‌ای را کاملا برآورده کند.

درحال‌حاضر، تعدادی از گوشی‌های اندرویدی از حالت پرتره هنگام فیلم‌برداری پشتیبانی می‌کنند؛ اما تاکنون ویژگی یادشده در گوشی‌های اندرویدی آن‌چنان که بایدوشاید، عملکرد مطلوبی نداشته است و هنگام استفاده از آن، سوژه از پس‌زمینه به‌خوبی جدا نمی‌شود و بوکه پشتی نیز بسیار مصنوعی است. اپل می‌تواند با تلفیقی از نرم‌افزار و سخت‌افزار این فرایند را بهبود بخشد. جالب است بدانید غول دنیای فناوری نخستین‌بار امکان تصویربرداری پرتره را با آیفون ۷ پلاس ارائه داد؛ اما از آن زمان به‌بعد، این ویژگی فقط به بخش عکاسی محدود بوده است.

گفتنی است یکی از ویژگی‌های جدید iOS 15 ایجاد حالت پرتره در ویدئوهای فیس‌تایم است که در دستگاه‌های سازگار از پاییز سال جاری ارائه می‌شود. شواهد نشان می‌دهد اپل قصد دارد همین تکنیک را به دوربین فیلم‌برداری آیفون‌های جدید بیاورد.

مانند حالت عکاسی پرتره، این ویژگی هنگام فیلم‌برداری نیز به کاربران اجازه می‌دهد میزان تاری پس‌زمینه را پس از ضبط تنظیم کنند. ظاهرا قابلیت‌های جدید دوربین به اینجا ختم نمی‌شود؛ زیرا گِرمن مدعی است کوپرتینویی‌ها می‌خواهند در گوشی‌های جدیدشان از فرمت ویدئویی ProRes نیز پشتیبانی کنند.

به‌طورکلی، قابلیت ProRes به کاربران امکان می‌دهد فیلم‌ها را با فرمت باکیفیت‌تری ضبط کنند و ویژگی‌های بیشتری برای ویرایششان در‌اختیار داشته باشند. اگر به‌خاطر بیاورید، سال گذشته اپل هنگام رونمایی مدل‌های پرو آیفون ۱۲ اعلام کرد فقط این گوشی‌ها از فرمت ProRaw برای عکس‌ها پشتیبانی می‌کنند؛ ازاین‌رو، پیش‌بینی می‌شود قابلیت ProRes نیز فقط مختص مدل‌های پرو آیفون ۱۳ باشد.

 اپل در حال برنامه‌ریزی دسته‌ای پیشرفته از فیلترهای استاندارد برای عکاس‌های حرفه‌ای است که ظاهرا به‌جای اعمال فیلتر روی کل عکس، با بهره‌گیری از هوش مصنوعی تغییرات موردنیاز را در خودِ اشیاء یا افراد یا سایر جزئیات درون عکس اعمال می‌کند. کاربران می‌توانند از چندین سبک برای اعمال در عکس‌هایشان استفاده کنند. برای مثال، با حفظ خنثی‌بودن رنگ سفید، می‌توان از فیلترهای مذکور برای نشان‌دادن رنگ‌ها در دمای گرم‌تر یا سردتر بهره گرفت. گزینه دیگر ظاهر چشمگیرتر با سایه‌های عمیق‌تر و کنتراست بیشتر را اضافه می‌کند. این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد سبکی متعادل‌تر برای نشان‌دادن سایه‌ها و رنگ‌های واقعی با ظاهری روشن‌تر است.

سرانجام، گِرمن باردیگر تأکید می‌کند در بطن خانواده آیفون ۱۳، تراشه قدرتمند A15 مبتنی‌بر فرایند ساخت پنج‌نانومتری پلاس تعبیه خواهد شد. همچنین، ناچ کوچک‌تر و نمایشگر جدید LTPO با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نیز ویژگی‌های محتمل نسل بعدی گوشی‌های هوشمند اپل خواهند بود. علاوه‌براین، وی قبلا ادعا کرده بود که مدل‌های پرچم‌دار آیفون ۱۳ احتمالا از قابلیت نمایشگر همیشه‌روشن پشتیبانی خواهند کرد.

برای مطالعه تمام مقالات مرتبط با آیفون به این صفحه مراجعه کنید.





ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
62