حمایت از تحصیل دانش‌آموزان سیستان‌وبلوچستان با امتیازهای اسنپ کلاب

{title limit=50}

اسنپ‌ در دومین طرح نیکوکاری خود با استفاده از امتیاز کاربران در اسنپ‌کلاب، از تحصیل دانش‌آموزان کم‌برخوردار سیستان‌وبلوچستان حمایت می‌کند. این حمایت با همکاری مؤسسه «بنیاد کودک» آغاز شده است. به‌گزارش روابط‌عمومی اسنپ، این شرکت به‌واسطه مسئولیت اجتماعی خود امکان مشارکت در طرح‌های نیکوکاری را در باشگاه مشتریان اسنپ‌کلاب فراهم کرده است. درواقع، کاربران اسنپ می‌توانند با امتیازهایی که ازطریق استفاده از سرویس‌های مختلف این سوپراپلیکیشن به‌دست می‌آورند و بدون پرداخت وجه نقد، در این کار خیر مشارکت کنند.

اسنپ دراین‌باره نوشته است:

هر کودکی حق دارد به مدرسه برود و آموزش ببیند، صرف‌نظر از اینکه کجا زندگی می‌کند و خانواده‌اش چه درآمدی دارد. بدون فراهم‌آوردن امکانات برابر تحصیل برای تمام کودکان جامعه، نمی‌توان به آینده‌ای روشن امیدوار بود‌. هر‌ساله عوامل مختلفی دست‌به‌دست هم می‌دهند تا کودکان زیادی در سراسر جهان از تحصیل بازبمانند. 

با شیوع کرونا، شرایط برای تحصیلِ کودکان سخت‌تر هم شده است. بر‌‌‌اساس گزارش‌های یونیسف، ویروس کرونا میلیون‌ها کودک را به‌سمت بازار کار روانه و به ترک تحصیل ناچار کرده است. در‌واقع، از‌دست‌دادن شغل و کاهش درآمد خانواده‌ها، کودکان را برای کمک به درآمدزایی زیر فشار بیشتری قرار داده است.

افزون‌براین، کرونا باعث تعطیلی مدارس شده است و همان‌طور‌که می‌دانید، آموزش غیرحضوری نیازمند امکانات و زیرساخت‌های متعددی است که فراهم‌آوردن آن‌ها برای خانواده‌های کم‌برخوردار عملا ناممکن است. بر‌‌اساس آمار وزارت آموزش‌و‌پرورش، در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ حدود ۲۱۰ هزار بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی داشتیم. با‌‌‌توجه‌‌به افزایش کودکان بازمانده از تحصیل ضرورت تمرکز بر حمایت از تحصیل دانش‌آموزان در مناطق کم‌برخوردار بیش‌از‌پیش احساس می‌شود. 

اسنپ با همکاری مؤسسه مردم‌نهاد «بنیاد کودک» قصد دارد در این طرح از دانش‌آموزان بااستعدادی حمایت کند که به‌دلایل مختلف نان‌آور خانواده‌شان را از دست داده‌اند و معضلات اقتصادی ممکن است بهانه‌ای برای ترک تحصیل آنان شود. بنیاد کودک مؤسسه غیرانتفاعی و مردم‌نهادی است که رویکردی کاملا انسان‌دوستانه دارد. هدف مؤسسه یادشده دستیابی به این آرمان است که هیچ دانش‌آموز بااستعدادی به‌دلیل مشکلات اقتصادی از تحصیل و تلاش باز نماند. بنیاد کودک امروز بعد از ۲۷ سال فعالیت، از حدود ۹ هزار دانش‌آموز کم‌برخوردار در سراسر کشور حمایت می‌کند تا مسیر تحصیلشان را با دغدغه کمتری طی کنند. 

بخش نیکوکاری اسنپ از ابتدای امسال به باشگاه مشتریان اضافه شد. برای مشارکت در طرح نیکوکاری جدید اسنپ کافی است به بخش «اسنپ‌کلاب» در اپلیکیشن اسنپ بروید و در دسته‌بندی «نیکوکاری» طرح «حمایت از تحصیل دانش‌آموزان کم‌برخوردار سیستان‌وبلوچستان» را انتخاب کنید. اسنپ به‌ازای هر ۲۰۰۰ امتیاز، ۵ هزار تومان به حساب مؤسسه بنیاد کودک برای اجرای این طرح واریز می‌کند.

اولین طرح نیکوکاری اسنپ «کمک به اشتغال افراد معلول» بود. تاکنون، بیش از ۲۴ هزار بار از کد نیکوکاری کمک به اشتغال افراد معلول استفاده شده است. اسنپ می‌گوید:

این مشارکت کاربران به تأمین هزینه‌های ۲۴ هزار ساعت کلاس آموزشی برای افراد معلول منجر شده است. با برگزاری این کلاس‌های آنلاین، آموزش‌های موردنیاز برای جذب در بازار کار به‌رایگان دراختیار افراد معلول قرار می‌گیرد. در‌حال‌حاضر، کاربران می‌توانند علاوه‌بر مشارکت در طرح حمایت از تحصیل دانش‌آموزان سیستان‌وبلوچستان با استفاده از امتیازهای اسنپ‌کلاب، در طرح اشتغال‌زایی افراد معلول نیز مشارکت کنند.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
30