میکس 4 شیائومی با دوربین سلفی زیر صفحه‌نمایش، اسنپدراگون 888 پلاس و شارژ 120 وات معرفی شد

{title limit=50}

تقریبا سه‌سال طول کشید؛ اما سرانجام جانشین می میکس ۳ (Mi Mix 3) رونمایی شد که جهشی بزرگ محسوب می‌شود. شیائومی در جریان رویداد امروزش از میکس ۴ رونمایی کرد که اولین گوشی هوشمند این شرکت با دوربین زیر صفحه‌نمایش است و از طرفی دیگر بی‌شک بزرگ‌ترین جهش این سری از زمان رونمایی می میکس اصلی در سال ۲۰۱۶ به حساب می‌آید.

نمایی از صفحه‌نمایش تمام صفحه میکس ۴ با دوربین سلفی زیر صفحه‌نمایش

این پیشرفت بزرگ در زیر صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچی AMOLED با لبه‌های خمیده پنهان شده که در آن دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی (هنگام ترکیب پیکسل ۴ در ۱ پیکسل‌هایی با اندازه‌ی ۱٫۶ میکرومتر اعمال می‌شود) تعبیه شده و بریدگی را بدون عیب و نقص نشان می‌دهد.

شیائومی از الگوی پیکسلی جدید میکرو-الماس (Micro-Diamond) استفاده کرده است که حداقل شکست نور را ارائه می‌دهد. میکس ۴ تراکم پیکسلی 400ppi دارد؛ بنابراین حتی کوچک‌ترین متن نیز قابل خواندن است. پنل گوشی مذکور توسط گوریلا گلکس ویکتوس محافظت می‌شود و دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و رزولوشن +FHD است.

پیکسل‌های زیر صفحه‌نمایش میکس ۴

میکس ۴ پنل پشت سرامیکی دارد و در رنگ‌های سفید، مشکی و خاکستری راهی بازار می‌شود. افزون بر این از بلندگو‌های استریو شرکت هارمن کاردن (Harman/Kardon) بهره می‌برد.

در پنل پشت میکس ۴، دوربین اصلی ۱٫۱.۳۳ اینچ ۱۰۸ مگاپیکسلی ISOCELL HMX با لرزشگیر اپتیکال (OIS)، ماژول پریسکوپ ۵۰ مگاپیکسل با زوم اپتیکال ۵ برابر و فاصله‌ی کانونی معادل ۱۲۰ میلی‌متر ، دوربین اولتراواید ۱۳ مگاپیسکل مجموعه دوربین سه‌گانه‌ی آن را تشکیل می‌دهند.

الگوی پیکسلی جدید micro-diamond در دوربین سلفی میکس ۴

قدرت سخت‌افزاری میکس ۴ با جدید‌ترین تراشه‌ی اسنپدراگون +۸۸۸ به همراه ۱۲٫۸ گیگابایت رم و ۵۱۲٫۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. وظیفه‌ی تأمین انرژی این گوشی شیائومی را باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت برعهده دارد که دارای شارژ سریع ۱۲۰ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی است که به‌ترتیب می‌تواند در مدت ۱۵ دقیقه و ۲۸ دقیقه به‌طور کامل شارژ شود. در حالت پیش‌فرض نیز در مدت ۲۱ دقیقه شارژ کامل می‌شود.

مجموعه دوربین سه‌گانه میکس ۴ شیائومی

یکی دیگر از ویژگی‌های کلیدی میکس ۴، اضافه شدن باند فوق وسیع (UWB) است که امکان موقعیت‌یابی دقیق اطلاعات و کنترل دستگاه‌های هوشمند را فراهم می‌کند.

فناوری شارژ ۱۲۰ وات میکس ۴ شیائومی

قیمت پایه‌ی این گوشی از ۴۹۹۹ یوآن (۷۷۰ دلار) شروع می‌شود و در مدل ۱۲ گیگابایت رم با ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره به قیمت ۶۲۹۹ یوآن (۹۷۰ دلار) می‌رسد. فروش میکس ۴ از تاریخ ۱۶ آگوست (۲۵ مرداد ۱۴۰۰) در چین آغاز خواهد شد و هنوز مشخص نیست که آیا به‌صورت بین‌المللی عرضه خواهد شد یا خیر.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
6