تأمین‌کنندگان برای تولید آیفون ۱۳ نیروی کار بیشتری جذب می‌کنند

{title limit=50}

اپل مانند سال‌های گذشته خود را برای رونمایی جدیدترین گوشی‌های هوشمندش در نیمه دوم سال جاری میلادی آماده می‌کند. شواهد حاکی از آن است که غول دنیای فناوری تولید ۱۰۰ میلیون دستگاه از چهار مدل آیفون ۱۳ را به شرکای تولیدی‌اش سفارش داده و همین امر، سبب شده است که تأمین‌کنندگان اپل بیشتر از هر زمان دیگری به فکر گسترش خطوط تولید و استخدام نیروی کار جدید باشند.

به‌طورکلی، ماهیت تولید محصولات اپل فصلی است؛ بدین‌معنی که فاکسکان، پگاترون، ویسترون و سایر تأمین‌کنندگان این شرکت مجبورند چند ماه از سال تعداد زیادی کارگر به‌خدمت بگیرند. این مسئله با افزایش روزافزون طبقه متوسط در چین دوچندان می‌شد؛ چراکه نیروی کار به‌سمت شهرهای بزرگ‌تر و منابع درآمدی بیشتر جذب می‌شوند؛ بنابراین، استخدام کارگران کافی در شغلی موقت و فصلی بسیار دشوار است. برای حل این مشکل، شرکت‌ها بیشتر متکی به جذب افراد از مناطق روستایی هستند؛ جایی که درآمد متوسط آن‌ها بسیار کمتر است و با شرایط آسان‌تری استخدام می‌شوند.

چندی پیش، مشخص شد فاکسکان و پگاترون پاداش‌های استخدامی را تا ۱،۳۱۲ دلار درمقابل متوسط درآمد ۷۷۲ تا ۹۲۶ دلار ارائه می‌دهند. حال گزارشی جدید نشان می‌دهد که این پاداش‌ها درحال‌حاضر افزایش یافته است؛ زیرا فاکسکان و دیگر تأمین‌کنندگان در تکاپوی جذب نیروی بیشتر هم‌سو با پیک عرضه محصولات جدید اپل در نیمه دوم سال جاری میلادی هستند.

در این گزارش، آمده است که کارخانه گروه فناوری فاکسکان واقع در شهر ژنگژو چین که حدود ۸۰ درصد از آیفون‌های جهان را تولید می‌کند، پاداش استخدام‌های جدیدش را به رکورد ۱۰،۲۰۰ یوان (۱،۵۷۸ دلار آمریکا) افزایش داده است و این پیشنهاد، تنها دو هفته پس از افزایش مبلغ پاداش به ۱۰ هزار یوان در ۲۳ جولای ارائه شده است. به‌همین‌ترتیب، شرکت تکنولوژی لنز (Technology Lens) پاداش ۵ هزار یوانی در ماه فوریه را به ۱۰ هزار یوان در ماه می افزایش داده است؛ درحالی‌که کارخانه لوکس‌شیر در گوانگ‌دونگ پاداش‌هایش را دوبرابر کرده و به ۵ هزار یوان رسانده است.

اعتقاد بر این است که اپل ماه‌های شلوغی را ازلحاظ رونمایی و عرضه محصولات جدیدش در پیش دارد. برای مثال، گفته می‌شود این شرکت درکنار گوشی‌های آیفون ۱۳، قصد دارد نسل سوم ایرپاد استاندارد را معرفی کند و طبق روال معمول رونمایی اپل واچ جدید نیز از پیش تأیبد شده است.

افزون‌براین، سه‌ماهه‌ سوم ۲۰۲۱ باید منتظر نسل بعدی مک‌بوک پرو با دو ابعاد ۱۴ و ۱۶ اینچی باشیم و این امکان وجود دارد آیپد مینی ۶ نیز در همان بازه رونمایی شود. با این‌‌ اوصاف، شرکای تولید اپل کار دشواری در تأمین قطعات موردنیاز محصولات این شرکت خواهند داشت و همین امر سبب می‌شود که برای جذب کارگران جدید حقوق و پاداش‌هایشان را افزایش دهند.

برای مطالعه‌ تمام مقالات مرتبط با آیفون به این صفحه مراجعه کنید.





ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
159