اینترنت نسل‌های اول کتابخوان آمازون به‌زودی قطع می‌شود

{title limit=50}

اگر هنوز از نسل اول یا دوم کتابخوان الکترونیکی آمازون کیندل استفاده می‌کنید،‌ شاید لازم باشد هر تعداد کتابی که می‌توانید در دستگاهتان بارگیری کنید؛ زیرا به‌زودی این نسخه‌ها دیگر اصلا نمی‌توانند به اینترنت متصل شوند. آمازون هفته جاری کاربرانش را از این مسئله آگاه کرده و در صفحه راهنمای خود نوشته شده است:

اپراتورهای شبکه تلفن همراه (MNO) در حال حذف شبکه‌های 2G و 3G خود هستند. دستگاه‌های کیندلی که برای اتصال به اینترنت به اتصال سلولی ازطریق شبکه‌های 2G یا 3G نیاز دارند، پس از قطع این شبکه‌ها نخواهند توانست به اینترنت متصل شوند.

به‌گزارش cnet، به‌طور خاص این امر درباره نسل اول و دوم کیندل و نیز Kindle DX صدق می‌کند. امسال شبکه‌های تلفن همراه اتصالات 2G و 3G را متوقف می‌کنند و هیچ‌کدام از دستگاه‌هایی که برای اتصال به فضای مجازی از آن‌ها استفاده می‌کنند، دیگر نمی‌توانند وارد اینترنت شوند. البته لازم نیست دستگاهتان را دور بیندازید؛ زیرا کاربران می‌توانند عناوین بارگیری‌شده قبلی را بخوانند یا کتاب‌های جدید سازگار را از‌طریق کابل میکرو USB به دستگاهشان منتقل کنند. درضمن، آمازون می‌گوید دستگاه‌های جدید کیندل که از وای‌فای یا 4G برای اتصال با سرورهای آمازون استفاده می‌کنند، تحت‌تأثیر قرار نمی‌گیرند.

مقاله‌های مرتبط:

طبق برخی گزارش‌ها، آمازون با ارسال ایمیلی به کاربرانش درباره این تغییرات هشدار داده است که باعث می‌شوند دستگاه‌های قدیمی از دسامبر به وب متصل نشوند. همچنین، آمازون برای این دسته از کاربرانش تخفیفی ارائه داده تا بتوانند به نسخه‌های جدیدتری مانند Kindle Oasis یا Kindle Paperwhite مهاجرت کنند.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
230