آیفون ۱۲ پرو مکس با استقبال چشمگیر کاربران آمریکایی مواجه شده است

{title limit=50}

آخرین آمار شرکت تحقیقاتی CIRP نشان می‌دهد که چهار مدل آیفون ۱۲ در سه‌ماهه منتهی به خرداد ۱۴۰۰ در حدود ۶۳ درصد از کل فروش آیفون در ایالات متحده را به خود اختصاص داده‌اند. شرکت تحقیقاتی یادشده تخمین می‌زند که آیفون ۱۲ پرو مکس بالغ‌ بر ۲۳ درصد از سهم فروش را در اختیار دارد که برابر با فروش نسخه استاندارد آیفون ۱۱ است. آیفون ۱۲ مینی و آیفون XR کمترین سهم را داشتند و هر کدام به سهم ۵ درصدی رضایت داده‌ است.

در این گزارش آمده است که با توجه به کاهش محدودیت‌‌های مربوط به همه‌گیری ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا، مصرف‌کنندگان به خرید مدل‌های بالارده و پریمیوم سوق پیدا کرده‌اند. جاش لوویتز، یکی از بنیان‌گذاران CIRP، در این باره می‌گوید:

اپل در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا عملکرد خوبی تجربه کرده است. افزایش هزینه‌های مصرف‌کننده در ارتباط با گرایش آن‌ها به سمت مدل‌های گران‌قیمت آیفون در حالی است که گوشی‌های قدیمی‌شان را بازنشسته و اغلب خرده‌فروشی‌های رسمی اپل را برای خرید آیفون جدید انتخاب می‌کنند. گرایش به مدل‌های گران‌قیمت منجر به افزایش متوسط ​​قیمت فروش آیفون در ایالات متحده به ۸۶۹ دلار در سه‌ماهه منتهی به ژوئن شده است.

یادداشت تحقیقاتی مذکور همچنین نشان می‌دهد که اپل از طریق خرده‌فروشی‌های رسمی خود، شامل فروشگاه‌های فیزیکی و آنلاین، افزایش در خور توجهی در فروش آیفون تجربه می‌کند. با استناد به داده‌های CIRP، در سه‌ماهه ژوئن ۲۰۲۱، در حدود ۲۷ درصد از فروش گوشی‌های هوشمند اپل در ایالات متحده از طریق خرده‌فروشی‌های این شرکت صورت گرفته است؛ درحالی‌که در سپتامبر ۲۰۲۰ (شهریور ۱۳۹۹)، در بهترین شرایط آمار یادشده ۲۱ درصد برآورد می‌شد.

شرکت تحقیقاتی مذکور داده‌ها و برآوردهایش را بر اساس نظرسنجی از ۵۰۰ مشتری در ایالات متحده که از آوریل تا ژوئن ۲۰۲۱، آیفون، آیپد، مک یا اپل واچ خریداری کرده‌اند، تهیه کرده است؛ بنابراین، اعداد و ارقام ارائه‌شده طیف کوچکی از مصرف‌کنندگان را شامل می‌شود و می‌تواند بسیار متفاوت با واقعیت باشد.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.





ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
268