ZTE تیزری از نسل دوم دوربین سلفی زیر صفحه‌نمایش منتشر کرد

{title limit=50}

در دسامبر سال ۲۰۲۰ شرکت چینی ZTE گوشی هوشمندی به نام اکسون ۲۰ مدل 5G را معرفی و عرضه کرد که درواقع اولین تلفن هوشمند جهان با ویژگی دوربین سلفی زیر صفحهنمایش محسوب میشد؛ اما اکسون ۲۰ مدل 5G نتوانست از منتقدان نمرات قابل قبولی در مؤلفهی کیفیت عکاسی و فیلمبرداری با دوربین سلفی به دست آورد. در بنچمارک DXOMARK نیز کمترین امتیاز میان محصولات بررسیشده به دوربین سلفی اکسون ۲۰ مدل 5G داده شد.

اما به نظر میرسد ZTE از استفاده از دوربین سلفی زیر صفحهنمایش کنار نکشیده است و در نظر دارد پرچمدار بعدی خود را با نسل دوم فناوری ذکرشده عرضه کند. MSPowerUser خبری منتشر کرده است که صحت موضوع را تأیید میکند. گویا ZTE در فضای مجازی تیزری منتشر کرده است که همراه با اکسون ۳۰ مدل 5G، نسل دوم دوربین سلفی زیر صفحهنمایش این شرکت معرفی خواهد شد.

گفته میشود اکسون ۳۰ مدل 5G در اواخر تابستان به بازار عرضه خواهد شد. در تیزر میتوان تصویری از نمای جلوی این گوشی هوشمند ZTE مشاهده کرد که حاشیه بسیار نازکی در دورتادور صفحهنمایش آن به چشم میخورد. به لطف استفاده از دوربین زیر صفحهنمایش، بخش قابل توجهی از پنل جلوی اکسون ۳۰ مدل 5G به صفحهنمایش اختصاص یافته است.

البته هنوز مشخص نیست که کیفیت عکاسی و فیلم‌برداری دوربین سلفی اکسون ۳۰ مدل 5G نسبت به مدل پیشین تا چه حد افزایش یافته است و آیا همچنان از مشکلاتی مانند دریافت نکردن نور کافی برای عکاسی رنج می‌برد یا خیر. از ویژگی‌های دیگر اکسون ۳۰ مدل 5G، صفحه‌نمایش با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی خواهد بود و انتظار می‌رود تراکم پیکسل در قسمت دوربین سلفی از ۲۰۰ پیکسل در هر اینچ به ۴۰۰ برسد.

از ویژگیهای سختافزاری اکسون ۳۰ مدل 5G میتوان به تراشهی اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام اشاره کرد که در اکثر پرچمداران موجود در بازار مورد استفاده قرار گرفته است. در پنل پشتی به نظر میرسد ماژول دوربینی شبیه به اکسون ۳۰ اولترا استفاده شده است که شامل دوربین پریسکوپ با بزرگنمایی ۵ برابر و دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی میشود.

انتظار میرود اکسون ۳۰ مدل 5G در ۲۲ جولای (۳۱ تیر) معرفی و سپس به بازار عرضه شود. در حال حاضر ZTE تنها شرکتی نیست که برای عرضهی محصولی با دوربین سلفی زیر صفحهنمایش آماده میشود و سامسونگ، یکی از بزرگترین شرکتهای سازندهی گوشیهای هوشمند اندرویدی نیز حداقل ۲ محصول آماده میکند که مجهز به این نوع دوربین هستند.

شرکت کرهای در نظر دارد گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ را معرفی کند که یکی از ویژگیهای مهم آنها برخورداری از دوربین سلفی زیر صفحهنمایش است. موفقیت این ویژگی میتواند فرصتی فراهم کند که محصولات دیگر سامسونگ نیز به آن مجهز شوند. سامسونگ در گذشته نشان داده که حاضر است برخی از ویژگیهای تلفنهای هوشمند پرچمدار خود را به محصولات میانرده بیاورد.

در هر صورت باید صبر کرد و دید فناوری‌های سامسونگ و ZTE چه عملکردی دارند و آیا می‌توانند نظر کاربران و منتقدان را جلب کنند یا خیر. نظر شما کاربران زومیت چیست؟ آیا علاقه‌مند به خرید گوشی هوشمندی با دوربین زیر صفحه‌نمایش هستید؟






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
158