دل وب‌کم UltraSharp با توانایی ردیابی چهره را عرضه کرد

{title limit=50}

به گزارش ورج، دل وب‌کم فوق‌العاده UltraSharp را عرضه کرده که قیمت آن ۱۹۹٫۹۹ دلار و در سراسر جهان در دسترس است. طراحی استوانه‌ای آن یادآور وب‌کم خارجی قدیمی اما بی‌نظیر iSight اپل است؛ اما ویژگی‌های آن برای رقابت با Brio لاجیتک و سایر وب‌کم‌های مدرن 4K طراحی شده. هدف دل این است که محصول جدید خود را به‌عنوان گزینه‌ای به‌صرفه‌تر از دوربین‌های DSLR که به دستگاه متصل می‌شوند، ارائه کند. همچنین استفاده از وب‌کم جدید این شرکت بسیار آسان‌تر از دوربین‌های DSLR است.

وب کم دل UltraSharp

UltraSharp یک وب‌کم USB-C است که سنسور ۸٫۳ مگاپیکسلی STARVIS CMOS سونی را در خود جای داده. این دستگاه قابلیت ضبط یا پخش 4K با سرعت ۳۰ یا ۲۴ فریم در ثانیه دارد و هنگام ضبط با کیفیت 1080p یا 720p، سرعت آن به ۲۴، ۳۰ یا ۶۰ فریم در ثانیه می‌رسد. می‌توانید میدان دید (FOV) را نیز بنا به سلیقه و نیاز خود تغییر بدهید؛ توسط این وب‌کم حالت‌های ۶۵ درجه برای کراپ نزدیک، ۷۸ درجه یا ۹۰ درجه برای گسترده‌ترین کراپ برای کاربر ارائه می‌شود. این محصول به ویژگی تصحیح نور خودکار مجهز شده که هدف آن این است که تصویر شما حتی بدون نور کافی، خوب به نظر برسد. وب‌کم جدید دل از زوم دیجیتال تا ۵ برابر پشتیبانی می‌کند و دارای فوکوس خودکار است. این شرکت ادعا می‌کند UltraSharp بهترین کیفیت تصویر را در کلاس خود ارائه می‌دهد.

UltraSharp می‌تواند بدون درایور در رایانه‌های دارای ویندوز ۱۰ یا مک‌اواس کار کند؛ اما بسیاری از ویژگی‌های آن فقط در نرم‌افزار Peripheral Manager دل قابل دسترسی است. یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌هایی که این نرم‌افزار ارائه می‌دهد، حالت قاب‌بندی خودکار هوش مصنوعی است که به وب‌کم امکان می‌دهد حرکات کاربر را دنبال کند تا همیشه در مرکز کادر باشد. درواقع، وب‌کم حرکتی نمی‌کند؛ اما قابلیت موجود در نرم‌افزار می‌تواند با ردیابی روان لحظه‌ای حرکت سر، خروجی بسیار خوبی ارائه بدهد. اخیراً ویژگی مشابهی در نمایشگرهای هوشمند آمازون Echo Show و جدیدترین آیپد پرو ظاهر شده و این یک مزیت است که در حال حاضر وب‌کم دل را از بقیه رقبای خود جدا می‌کند.

در ادامه عملکرد ردیابی چهره وب‌کم دل را مشاهده می‌کنید:

ردیابی چهره دل

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه UltraSharp می‌توان به سنسور مادون قرمز اشاره کرد که می‌تواند کاربر را از طریق شناسایی چهره Windows Hello به رایانه وارد کند. وب‌کم جدید دل دارای سنسور مجاورت است که می‌توان به کمک آن از ویژگی Express Sign-In این شرکت استفاده کرد. این قابلیت می‌تواند به‌صورت خودکار، ورود و خروج به سیستم را با توجه به اینکه آیا روبه‌روی آن نشسته‌اید یا خیر، تنظیم کند.

UltraSharp دارای پایه مانیتور استاندارد و سه‌پایه است و می‌تواند به‌صورت مغناطیسی به هر یک متصل شود. همچنین یک درپوش لنز مغناطیسی برای آن وجود دارد. به نظر می‌رسد پایه مانیتور برای اکثر افراد، حتی کسانی که مانیتورهایی با باریک‌ترین حاشیه دارند، گزینه مناسبی است. برای استریمرها یا افرادی که به دنبال زاویه خاصی هستند، داشتن امکانی که بتوان وب‌کم را به‌راحتی روی سه‌پایه قرار داد بسیار عالی است.

وب کم دل UltraSharp

اما ۱۹۹٫۹۹ دلار برای وب‌کم ارزان نیست؛ آن هم وب‌کمی که میکروفون داخلی ندارد. دل می‌گوید این مدل بیشتر بر اپتیک متمرکز شده است؛ بنابراین باید میکروفون را خریدار تهیه کند. همین مسئله ممکن است باعث شود بعضی افراد از خرید آن پشیمان شوند و سراغ مدل‌هایی بروند که میکروفون داخلی دارند. البته قابلیت‌هایی زیادی در وب‌کم جدید دل قرار دارد که عده‌ای را به خرید آن ترغیب می‌کند.

شما همراهان زومیت درباره جدیدترین وب‌کم دل چه فکری می‌کنید؟ 






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
198