دیجی‌تایمز: اپل فرایند تولید آیفون‌های ۲۰۲۱ را زودتر از سال گذشته آغاز کرده است

{title limit=50}

بعد از شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و تغییر شیوه زندگی مردم و تعطیلی بسیاری از کسب‌وکارها، برنامه بسیاری از صنایع، ازجمله صنعت گوشی‌ هوشمند برای تولید محصولات جدید مختل شد. این مسئله برای بعضی شرکت‌ها مانند اپل نیز بسیار گران تمام شد؛ چراکه در روند تولید و ساخت مدل‌های آیفون ۱۲ در سال ۲۰۲۰ به‌‌علت همه‌گیری کرونا و بسته‌شدن مراکز تولیدی با مشکلات زیادی رو‌به‌رو شد که آن را به‌سمت عرضه آیفون‌های جدید با تأخیر یک‌ماهه و در دو مرحله سوق داد. حال به‌نظر می‌رسد اوضاع کمی بهبود یافته و غول دنیای فناوری قصد دارد مدل‌های آیفون ۱۳ را طبق برنامه منظم در رویداد سنتی‌اش در بازه شهریور تا اوایل مهر به بازار عرضه کند.

به‌گزارش MacRumors و با استناد به منابع دیجی‌تایمز، گفته می‌شود اپل مشغول آماده‌سازی برای تولید خانواده گوشی‌های آیفون ۱۳ برای عرضه در پاییز سال جاری است. گفتنی است دَه‌ها تأمین‌کننده مستقر در چین، ایالات متحده آمریکا، ویتنام، هند، تایوان و... با نظارت اپل تولید قطعات موردنیاز نسل بعدی گوشی‌های آیفون را برعهده دارند. همچنین، گفته می‌شود TSMC، یکی از تأمین‌کنندگان بزرگ اپل، تولید تراشه‌های A15 را برای آیفون ۲۰۲۱ آغاز کرده است.

افزون‌براین، گزارش‌های منتشرشده از زنجیره تأمین حاکی از آن است که اپل تعداد زیادی سیستم VCM (موتور سیم‌پیچ صوتی) را برای بهبود فوکوس دوربین آیفون ۱۳ سفارش داده که از فرار معلوم، تولید انبوه آن‌ها در ماه گذشته آغاز شده است.

سال گذشته، اپل خانواده آیفون ۱۲ را در چهار مدل و با زبان طراحی جدید و سخت‌افزار و دوربین‌های بهبودیافته رونمایی کرد. مهم‌تر از همه اینکه تمامی این گوشی‌ها از نسل پنجم شبکه موبایل (5G) پشتیبانی می‌کنند؛ بنابراین، انتظار نمی‌رود اعضای خانواده آیفون ۱۳ تغییرات عمده‌ای به خود ببینند. در آیفون‌های آینده، احتمالا کانون توجه اپل روی بازاریابی سایر جنبه‌های دستگاه نظیر نمایشگر کاملا جدید مبتنی‌بر فناوری اکسید پلی‌کریستالی دماپایین موسوم به LTPO معطوف خواهد بود که به‌موجب آن، مدل‌های پرو آیفون ۱۳ از فناوری پروموشن و قابلیت نمایشگر همیشه‌روشن پشتیبانی خواهند کرد.

برای مطالعه تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.





ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
94