شایعه: گلکسی S21 FE فقط در بازار ایالات متحده و اروپا عرضه خواهد شد

{title limit=50}

انتظار می‌رود در کنار دو گوشی تاشوی سامسونگ به نام‌های گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳، شرکت کره‌ای تلفن هوشمند دیگری نیز معرفی کند؛ محصولی که جانشین گلکسی S20 FE خواهد بود و گلکسی S21 FE نام دارد. تاکنون اطلاعات مختلفی از گلکسی S21 FE منتشر شده است و حتی در گزارشی اشاره شد که ممکن است سامسونگ پروژه‌ی تولید این محصول را لغو کند. 

در گزارش مذکور به علت چنین تصمیمی نیز اشاره شد. گویا سامسونگ تحت تأثیر کمبود تراشه و قطعات نیمه‌‌رسانا قرار گرفته است و به همین علت می‌خواهد تولید گلکسی S21 FE را متوقف و روی گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ تمرکز کند. شواهد موجود صحت گزارش را تأیید می‌کردند؛ اما سران سامسونگ به شایعات واکنش نشان داده‌اند و اعلام کرده‌اند که تولید گلکسی S21 FE ادامه دارد و برنامه‌ای برای لغو آن مطرح نشده است.

AndroidAuthority گزارشی منتشر کرده است که برنامه‌های سامسونگ برای گلکسی S21 FE را مشخص می‌سازد. گویا کمبود تراشه تأثیر خود را روی تولید گلکسی S21 FE گذاشته است؛ اما نه به این صورت که تولید آن متوقف شود؛ بلکه شرکت کره‌ای به تعدادی از این گوشی هوشمند تولید خواهد کرد که بازار ایالات متحده و کشورهای اروپایی را پوشش بدهد.

یکی از مقامات سامسونگ که خواسته است نام وی فاش نشود، در گفتگو با رسانه‌های کره‌ای گفته است تولید گلکسی S21 FE همچنان ادامه دارد؛ اما در ماه اکتبر (مهر تا آبان) تنها در بازارهای ایالات متحده و اروپا عرضه خواهد شد و برنامه‌ای برای عرضه‌ی آن به بازارهای ژاپن یا کره جنوبی وجود ندارد.

برخی از سران شرکت کره‌ای تأیید کرده‌اند که برای مدتی تصمیم داشتند به دلیل کمبود تراشه تولید گلکسی S21 FE را لغو کنند؛ اما درنهایت تصمیم دیگری گرفته‌اند و در نظر دارند این گوشی هوشمند به‌صورت محدود و در بازارهای منتخب عرضه شود.

تحلیلگران معتقد هستند که شرایط تولید تراشه می‌تواند تأثیر بسیاری روی تولید گلکسی S21 FE داشته باشد و شرایط عرضه‌ی محصولات دیگر را نیز تغییر بدهد. درواقع فاصله‌ی بسیاری تا عرضه‌ی گلکسی S21 FE به بازار باقی مانده است و اگر اوضاع کمی بهتر شود، سامسونگ می‌تواند نه‌تنها ظرفیت تولید گلکسی S21 FE را افزایش بدهد، بلکه آن را علاوه بر ایالات متحده و کشورهای اروپایی، به بازارهای دیگر نیز عرضه کند.

در حال حاضر تنها سامسونگ نیست که محتاطانه عمل می‌کند؛ بلکه شرکت‌های دیگر نیز با چالش‌های مشابه روبه‌رو شده‌اند. کمبود تراشه و قطعات نیمه‌رسانا سبب شده است بسیاری از محصولات در بازار با افزایش قیمت مواجه شوند. از طرفی معرفی برخی از گجت‌ها و تجهیزات مرتبط با حوزه‌ی فناوری نیز یا با تأخیر صورت می‌گیرد یا به آینده‌ای نامشخص موکول شده است. 

تصمیمات سران شرکت‌ها برای عرضه‌ی محصولات جدیدشان در شرایطی گرفته می‌شود که برخی از تحلیلگران و حتی اعضای ارشد شرکت‌های سازنده پیش‌بینی می‌کنند کمبود تراشه و قطعات نیمه‌رسانا تا سال ۲۰۲۲ و حتی فراتر از آن ادامه داشته باشد.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
56