مایکروسافت پتنتی در زمینه دوربین زیر صفحه نمایش به ثبت رساند

{title limit=50}

با نگاهی به گزارش‌ها می‌توان حدس زد که دوربین سلفی زیر صفحه‌نمایش به یکی از ترندهای گوشی‌ هوشمند در سال ۲۰۲۲ تبدیل خواهد شد. در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها مانند گوگل، شیائومی و سامسونگ، پتنت‌هایی در این زمینه به ثبت رسانده و راهکاری برای استفاده از دوربین سلفی زیر صفحه‌نمایش  به علاقه‌مندان معرفی کرده‌اند.

مشکلات بسیاری بر سر راه شرکت‌ها وجود دارد که برای مثال می‌توان به کیفیت به‌مراتب کمتر تصاویر ثبت‌شده توسط دوربین سلفی زیر صفحه‌نمایش نسبت به مدل‌های معمولی اشاره کرد. البته سامسونگ و گوگل راهکارهای جالبی ارائه داده‌اند که به جذب نور کافی کمک می‌کند یا تأثیر لایه‌های صفحه‌نمایش روی تصویر ثبت‌شده را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد.

با توجه به چالش‌های بسیار بر سر راه شرکت‌های سازنده، می‌توان حدس زد که زمان بسیاری تا پیشرفت این فناوری و رسیدن به کیفیت مطلوب در عکاسی و فیلم‌برداری با دوربین سلفی زیر صفحه‌نمایش باقی مانده است. در همین راستا، MSPowerUser گزارش می‌دهد که مایکروسافت نیز در این زمینه پتنتی با نکات جالب به ثبت رسانده است که از ماژول چهارگانه دوربین سلفی خبر می‌دهد.

پتنت جدید مایکروسافت

در پتنت مایکروسافت، ردموندی‌ها طرحی ارائه داده‌اند که ماژول چهارگانه دوربین سلفی، زیر صفحه‌نمایش پنهان شود؛ اما آنچه در پتنت جلب توجه می‌کند، قرار گرفتن لوگوی مایکروسافت روی ماژول چهارگانه‌ی دوربین سلفی است. راهکار مایکروسافت به گونه‌ای است که هر یک از چهار دوربین روی ماژول به‌صورت مونوکروم کار می‌کنند و به این ترتیب، چهار تصویر در رنگ‌های اصلی ثبت و با ادغام آن‌ها، تصویر نهایی با کیفیت به‌مراتب بهتر به کاربر ارائه می‌شود.

در پتنت اشاره شده است که از راهکار جدید مایکروسافت نه‌تنها در گوشی هوشمند، بلکه در تبلت، لپ‌تاپ و حتی مانیتور می‌توان استفاده کرد. البته این موضوع به معنی تأیید استفاده از چنین ماژول دوربینی در محصولات آینده‌ی مایکروسافت نیست. درواقع ردموندی‌ها راهکار خود در استفاده از دوربین سلفی زیر صفحه‌نمایش را به ثبت رسانده‌اند تا شرکت دیگری از چنین روشی استفاده نکند.

در پتنت ذکر شده است که نوع طراحی ماژول باعث می‌شود لایه‌های صفحه‌نمایش یا جذب کمتر نور، تأثیر مخربی روی تصویر نهایی نگذارند. البته مشخص است که مایکروسافت در صورت استفاده از چنین راهکاری تنها به توانمندی سخت‌افزاری ماژول دوربین بسنده نخواهد کرد و احتمالا از هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و ابزارهای دیگر برای افزایش کیفیت نهایی تصویر ثبت‌شده استفاده خواهد کرد.

پتنت دوربین سلفی مایکروسافت






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
158