مقایسه دوربین محبوب‌ترین گوشی‌های میان‌رده

{title limit=50}

حتی اگر کشور خودمان و قدرت خرید اندک مردمش را کنار بگذاریم، در مقیاس جهانی نیز اقبال عمومی به دستگاه‌های میان‌رده و اقتصادی به‌صورت فزاینده‌ای بیشتر از دستگاه‌های گران‌قیمت است؛ به‌طوری‌که به‌گواه آمار مؤسسه‌ی Omdia، حتی یک پرچم‌دار اندرویدی نیز در فهرست ۱۰ گوشی هوشمند پرفروش سال ۲۰۲۰ وجود ندارد؛ بنابراین مایه‌ی تعجب نیست که شرکت‌ها تمرکز ویژه‌ای روی محصولات میان‌رده‌شان داشته باشند.

از وب‌گردی و مطالعه گرفته تا گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی و اجرای بازی‌های گوناگون؛ امروزه گوشی‌های میان‌رده، به‌ویژه مدل‌های پریمیوم‌تر، تقریبا در هر زمینه‌‌ای نیاز کاربران عادی را پوشش می‌دهند؛ اما به‌باور نویسنده، تجربه‌ی عکاسی دستگاه‌های میان‌رده کماکان با ایده‌آل فاصله دارد و یکی از اصلی‌ترین وجوه تمایز گوشی‌های هوشمند ارزان‌تر با محصولات هزار دلاری به‌شمار می‌آید.

اغلب میان‌رده‌های کنونی از ترکیب آشنای «واید، اولتراواید، ماکرو و عمق‌سنج» در دوربین پشتی خود استفاده می‌کنند و حتی گاهی سخت‌افزار دوربین آن‌ها نیز یکسان است؛ اما تجربه نشان می‌دهد که سخت‌افزار یکسان، لزوما به‌مفهوم تجربه‌ی عکاسی یکسان نیست، چراکه تشخیص صحیح سوژه، پیاده‌سازی مناسب پارامترهای عکاسی از سوی نرم‌افزار دوربین و الگوریتم پردازش تصویر نیز تأثیر فاحشی بر کیفیت عکس ثبت‌شده دارند.

درمقاله‌ی پیش‌رو قصد داریم عملکرد دوربین ۶ مدل از کارآمدترین و محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند بازه‌ی قیمتی ۵ تا ۱۰ میلیون تومان را در هفت زمینه‌ی «جزئیات و HDR، رنگ‌ها، بزرگ‌نمایی، عکاسی در تاریکی، پرتره، عکاسی سلفی و ماکرو» زیر ذره‌بین قرار دهیم. دستگاه‌های مدنظر، ردمی نوت ۱۰، گلکسی A32، می ۱۱ لایت، گلکسی M62، گلکسی A52 و می ۱۰ تی هستند. ابتدا بهتر است تا در قالب یک جدول با مشخصات فنی دوربین گوشی‌ها آشنا شویم.

مشخصات فنی دوربین گوشی‌های میان‌رده
مشخصات/گوشیمی ۱۰ تیگلکسی A52گلکسی M62می ۱۱ لایتگلکسی A32ردمی نوت ۱۰
دوربین وایدحسگر ۶۴ مگاپیکسل و 1/1.73 اینچ IMX682 سونی
پیکسل‌های ۰٫۸ میکرومتری
لنز واید ۲۶ میلی‌متری با دیافراگم f/1.9 و بدون لرزش‌گیر اپتیکال
فوکوس خودکار تشخیص فاز
حسگر ۶۴ مگاپیکسل و 1/1.73 اینچ IMX682 سونی
پیکسل‌های ۰٫۸ میکرومتری
لنز واید ۲۶ میلی‌متری با دیافراگم f/1.8 و لرزش‌گیر اپتیکال
فوکوس خودکار تشخیص فاز
حسگر ۶۴ مگاپیکسل و 1/1.73 اینچ IMX682 سونی
پیکسل‌های ۰٫۸ میکرومتری
لنز واید ۲۶ میلی‌متری با دیافراگم f/1.8 و بدون لرزش‌گیر اپتیکال
فوکوس خودکار تشخیص فاز
حسگر ۶۴ مگاپیکسل و 1/1.97 اینچ S5KGW3 سامسونگ
پیکسل‌های ۰٫۷ میکرومتری
لنز واید ۲۶ میلی‌متری با دیافراگم f/1.8 و بدون لرزش‌گیر اپتیکال
فوکوس خودکار تشخیص فاز
حسگر ۶۴ مگاپیکسل و 1/1.97 اینچ S5KGW3 سامسونگ
پیکسل‌های ۰٫۷ میکرومتری
لنز واید ۲۵ میلی‌متری با دیافراگم f/1.8 و بدون لرزش‌گیر اپتیکال
فوکوس خودکار تشخیص فاز
حسگر ۴۸ مگاپیکسل و 1/2.0 اینچ IMX582 سونی
پیکسل‌های ۰٫۸ میکرومتری
لنز واید ۲۶ میلی‌متری با دیافراگم f/1.79 و بدون لرزش‌گیر اپتیکال
فوکوس خودکار تشخیص فاز
دوربین اولتراوایدحسگر ۱۳ مگاپیکسل و 1/3.06 اینچ
پیکسل‌های ۱٫۱۲ میکرومتری
لنز اولتراواید با میدان دید ۱۲۳ درجه‌ای و دیافراگم f/2.4
فاقد فوکوس خودکار و لرزش‌گیر تصویر
حسگر ۱۲ مگاپیکسل و 1/3.1 اینچ
پیکسل‌های ۱٫۱۲ میکرومتری
لنز اولتراواید با میدان دید ۱۲۳ درجه‌ای و دیافراگم f/2.2
فاقد فوکوس خودکار و لرزش‌گیر تصویر
حسگر ۱۲ مگاپیکسل و 1/3.1 اینچ
پیکسل‌های ۱٫۱۲ میکرومتری
لنز اولتراواید با میدان دید ۱۲۳ درجه‌ای و دیافراگم f/2.2
فاقد فوکوس خودکار و لرزش‌گیر تصویر
حسگر ۸ مگاپیکسل و 1/4 اینچ IMX355 سونی
پیکسل‌های ۱٫۱۲ میکرومتری
لنز اولتراواید با میدان دید ۱۱۹ درجه‌ای و دیافراگم f/2.2
فاقد فوکوس خودکار و لرزش‌گیر تصویر
حسگر ۸ مگاپیکسل و 1/4 اینچ
پیکسل‌های ۱٫۱۲ میکرومتری
لنز اولتراواید با میدان دید ۱۲۳ درجه‌ای و دیافراگم f/2.2
فاقد فوکوس خودکار و لرزش‌گیر تصویر
حسگر ۸ مگاپیکسل و 1/4 اینچ
پیکسل‌های ۱٫۱۲ میکرومتری
لنز اولتراواید با میدان دید ۱۱۸ درجه‌ای و دیافراگم f/2.2
فاقد فوکوس خودکار و لرزش‌گیر تصویر
دوربین سلفیحسگر ۲۰ مگاپیکسل و 1/3.4 اینچ
پیکسل‌های ۰٫۸ میکرومتری
لنز واید ۲۷ میلی‌متری با دیافراگم f/2.2
فاقد فوکوس خودکار و لرزش‌گیر تصویر
حسگر ۳۲ مگاپیکسل و 1/2.8 اینچ
پیکسل‌های ۰٫۸ میکرومتری
لنز واید ۲۶ میلی‌متری با دیافراگم f/2.2
فاقد فوکوس خودکار و لرزش‌گیر تصویر
حسگر ۳۲ مگاپیکسل و 1/2.8 اینچ
پیکسل‌های ۰٫۸ میکرومتری
لنز واید ۲۶ میلی‌متری با دیافراگم f/2.2
فاقد فوکوس خودکار و لرزش‌گیر تصویر
حسگر ۱۶ مگاپیکسل و 1/3 اینچ IMX471 سونی
پیکسل‌های ۱٫۰ میکرومتری
لنز واید ۲۵ میلی‌متری با دیافراگم f/2.5
فاقد فوکوس خودکار و لرزش‌گیر تصویر
حسگر ۲۰ مگاپیکسل SK Hynix
پیکسل‌های ۱٫۰ میکرومتری
لنز واید ۲۵ میلی‌متری با دیافراگم f/2.2
فاقد فوکوس خودکار و لرزش‌گیر تصویر
حسگر ۱۳ مگاپیکسل و 1/3.1 اینچ
پیکسل‌های ۱٫۱۲ میکرومتری
لنز واید ۲۹ میلی‌متری با دیافراگم f/2.5
فاقد فوکوس خودکار و لرزش‌گیر تصویر
دوربین ماکروحسگر ۵ مگاپیکسل و 1/5.0 اینچ
لنز با دیافراگم f/2.4
فوکوس خودکار
حسگر ۵ مگاپیکسل
لنز با دیافراگم f/2.4
فاقد فوکوس خودکار
حسگر ۵ مگاپیکسل
لنز با دیافراگم f/2.4
فاقد فوکوس خودکار
حسگر ۵ مگاپیکسل و 1/5.0 اینچ
لنز با دیافراگم f/2.4
فوکوس خودکار
حسگر ۵ مگاپیکسل
لنز با دیافراگم f/2.4
فاقد فوکوس خودکار
حسگر ۲ مگاپیکسل
لنز با دیافراگم f/2.4
فاقد فوکوس خودکار
عمق‌سنجنداردحسگر ۵ مگاپیکسل
لنز با دیافراگم f/2.4
حسگر ۵ مگاپیکسل
لنز با دیافراگم f/2.4
نداردحسگر ۵ مگاپیکسل
لنز با دیافراگم f/2.4
حسگر ۲ مگاپیکسل
لنز با دیافراگم f/2.4

برای مشاهده‌ی هرکدام از عکس‌ها در ابعاد واقعی، روی آن‌ کلیک کنید.

جزئیات و HDR عکس دوربین واید و اولتراواید

عکس HDR دوربین واید

برقراری تعادل بین نوردهی بخش‌های روشن و سایه‌ی تصویر، نقشی کلیدی در عکس‌های HDR دارد؛ اما گوشی‌های هوشمند گاهی با زیاده‌روی یا محافظه‌کاری در این امر، به‌ترتیب باعث از دست‌رفتن جزئیات در نقاط روشن و سایه می‌شوند. صرف‌نظر از بحث نورپردازی، پردازش تصویر و ثبت جزئیات به‌ویژه در نواحی پرتراکم تصویر نقش بسیار مهمی در عکاسی موبایل دارد. 

در سناریوی نخست، جزئیات در نواحی سایه‌روشن، پردازش تصویر به‌ویژه در نواحی پرتراکم نظیر شاخ‌وبرگ درختان و نویز عکس‌ها، بیش‌از هرچیز دیگری حائز اهمیت است.

دوربین واید می ۱۱ لایت

دوربین واید گلکسی M62

دوربین واید گلکسی A32

دوربین واید می ۱۰ تی

دوربین واید گلکسی A52

دوربین واید ردمی نوت ۱۰


برش ۱۰۰ درصدی عکس HDR دوربین واید

با نگاهی عمیق به برش ۱۰۰ درصدی عکس‌ها، می‌توان متوجه شد که گلکسی A52 پردازش خوشایندتری به‌ویژه در شاخ‌وبرگ درختان انجام داده و سطح نویز را در حد معقولی نگه داشته است. A52 با تمایل به سمت نوردهی بیشتر، روی شمشیر دو لبه‌‌ای قدم می‌گذارد؛ جزئیات در سایه‌ها بیشتر نمود پیدا کرده‌اند؛ اما روی سنگ‌فرش پیاده‌رو شاهد از دست‌رفتن اندکی از جزئیات هستیم.

صرف‌نظر از A52، دو دستگاه می ۱۱ لایت و گلکسی M62 نیز عملکرد رضایت‌بخشی در سناریوی نخست زومیت داشتند.

کراپ ۱۰۰ درصدی مقایسه عکس HDR دوربین واید گوشی‌های میان‌رده - خرداد ۱۴۰۰


عکس HDR دوربین اولتراواید

در نگاه نخست به عکس‌های دوربین اولتراواید، صرف‌نظر از تمایل شدید گلکسی A52 به اشباع‌کردن رنگ‌ها، به‌سختی می‌توان متوجه تفاوت دیگری بین عکس‌ها شد؛ اما با نگاه عمیق‌تر، تفاوت‌ها نمایان می‌شوند.

دوربین اولتراواید می ۱۱ لایت

دوربین اولتراواید گلکسی M62

دوربین اولتراواید گلکسی A32

دوربین اولتراواید می ۱۰ تی

دوربین اولتراواید گلکسی A52

دوربین اولتراواید ردمی نوت ۱۰


برش ۱۰۰ درصدی عکس دوربین اولتراواید

در برش ۱۰۰ درصدی عکس‌های اولتراواید، با نگاهی به داخل حوض، می‌توان متوجه شد که دو گوشی گلکسی M62 و گلکسی A32 گستره‌ی دینامیکی محدودتری درمقایسه‌با سایر رقبا دارند.

گلکسی A52 در زمینه‌ی گستره‌ی دینامیکی عملکرد رضایت‌بخشی دارد؛ اما رنگ‌های گرم و اشباع آن به‌ویژه در سبزی شاخ‌وبرگ درختان، به افت جزئیات انجامیده است. گوشی‌های دیگر نیز از نظر جزئیات چنگی به‌دل نمی‌زنند؛ اما به‌نظر می‌رسد که می ۱۱ لایت عکس طبیعی‌تری ثبت کرده باشد.

کراپ ۱۰۰ درصدی مقایسه عکس HDR دوربین اولتراواید گوشی‌های میان‌رده - خرداد ۱۴۰۰


رنگ‌ها در عکس دوربین واید و اولتراواید

عکس دوربین واید

محبوبیت شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه اینستاگرام بین مردم، شرکت‌ها را وامی‌دارد که نرم‌افزار دوربین گوشی‌های هوشمندشان به سراغ اشباع‌کردن و چشم‌نوازتر کردن رنگ‌ها بروند؛ اما در این بین، تأکید بیش‌از حد بر اشباع‌کردن رنگ‌ها، گاهی به از دست‌رفتن جزئیات در عکس‌ها می‌انجامد.

آنچه در سناریوی دوم زومیت اهمیت دارد، دقت گوشی‌ها در ثبت رنگ‌ها است؛ موضوعی که شاید در نگاه نخست به عکس‌ها، چندان به چشم نیاید.

دوربین واید می ۱۱ لایت

دوربین واید گلکسی M62

دوربین واید گلکسی A32

دوربین واید می ۱۰ تی

دوربین واید گلکسی A52

دوربین واید ردمی نوت ۱۰


برش ۱۰۰ درصدی عکس دوربین واید

دو گوشی گلکسی A52 و گلکسی M62 تمایل زیادی به اشباع‌کردن رنگ‌ها داشته‌اند و این موضوع باعث از دست‌رفتن بخشی از جزئیات شده است [به شیارهای روی سرسره دقت کنید]؛ به‌نظر می‌رسد که می ۱۰ تی عملکرد دقیق‌تری در ثبت رنگ‌ها داشته باشد. با نگاهی به کلاهک آبی‌رنگ ابزار بازی، می‌توان بار دیگر متوجه تمایل شدید گلکسی A52 به نوردهی شد.

صرف‌نظر از می ۱۰ تی، به‌نظر می‌رسد که می ۱۱ لایت نیز تعادل مناسبی میان دقت رنگ و سطح جزئیات داشته است؛ هرچند که عکس آن نویز بیشتری درمقایسه‌با گلکسی A52 و می ۱۰ تی دارد.

برش ۱۰۰ درصدی از رنگ عکس‌های دوربین واید گوشی میان‌رده (خرداد ۱۴۰۰)


عکس دوربین اولتراواید

رنگ‌ها در عکس اولتراواید می ۱۰ تی شباهت زیادی به رنگ‌های دوربین واید آن دارند؛ درحالی‌که عکس اولتراواید گلکسی A52 با تمایل زیاد گوشی به نوردهی، بسیار متفاوت از عکس دوربین واید دستگاه است. در سوی دیگر، رنگ‌های می ۱۱ لایت، گلکسی M62 و ردمی نوت ۱۰ بسیار اشباع هستند و رنگ‌های گلکسی A32 نیز مرده به‌نظر می‌رسند.

در حالت کلی هیچ‌یک از عکس‌ها چه به لحاظ رنگ، چه سایر پارامترها از جمله جزئیات و نویز مطلوب نیستند؛ اما رنگ‌های می ۱۰ تی اندکی بهتر از رقبا است.

دوربین اولتراواید می ۱۱ لایت

دوربین اولتراواید گلکسی M62

دوربین اولتراواید گلکسی A32

دوربین اولتراواید می ۱۰ تی

دوربین اولتراواید گلکسی A52

دوربین اولتراواید ردمی نوت ۱۰


برش ۱۰۰ درصدی از عکس دوربین اولتراواید

برش ۱۰۰ درصدی رنگ عکس‌های دوربین اولتراواید گوشی میان‌رده (خرداد ۱۴۰۰)


عملکرد بزرگ‌نمایی

هیچ‌یک از ۶ گوشی از دوربین تله‌فوتو بهره نمی‌برند و برهمین اساس، برای بزرگ‌نمایی از ایجاد برش دیجیتال روی تصاویر دوربین اصلی استفاده می‌کنند. ابعاد بزرگ حسگر دوربین اصلی و وضوح ۴۸ یا ۶۴ مگاپیکسلی آن به گوشی اجازه می‌دهد تا عملکرد کم‌وبیش رضایت‌بخشی در بزرگ‌نمایی‌های حدود ۲ یا ۳ برابر به‌نمایش بگذارد.

در سناریوی سوم، با هر ۶ گوشی، بزرگ‌نمایی ۴ برابری انجام دادیم.

بزرگ‌نمایی ۴ برابری می ۱۱ لایت

بزرگ‌نمایی ۴ برابری گلکسی M62

بزرگ‌نمایی ۴ برابری گلکسی A32


بزرگ‌نمایی ۴ برابری می ۱۰ تی

بزرگ‌نمایی ۴ برابری گلکسی A52

بزرگ‌نمایی ۴ برابری ردمی نوت ۱۰


برش ۱۰۰ درصدی از بزرگ‌نمایی ۴ برابری

با نگاهی به برش ۱۰۰ درصدی عکس‌ها، می‌توان متوجه شد که از بین هر ۶ گوشی، گلکسی A52 در ثبت جزئیات و نگه‌داری سطح نویز در سطحی معقول [به‌صفحه‌ی ساعت و واژه‌ی «شهرداری» دقت کنید]، عملکرد بهتری داشته است.

کراپ ۱۰۰ درصدی از بزرگ‌نمایی ۴ برابری دوربین گوشی‌های میان‌رده (خرداد ۱۴۰۰)


عملکرد عکاسی در تاریکی

گوشی‌های هوشمند در زمینه‌ی عکاسی در تاریکی راه دور و درازی طی کرده و پیشرفت چشم‌گیری را در طول سالیان گذشته تجربه کرده‌اند و امروزه به‌مدد حسگرهای بزرگ و الگوریتم پردازش تصویر پیشرفته‌شان عکس‌های کم‌وبیش مطلوبی را ثبت می‌کنند.

در سناریوی چهارم، دوربین اصلی گوشی‌ها را در محیطی کم‌نور به‌چالش کشیدیم. سناریوی چهارم را یک‌بار با عکاسی خودکار (حالت Photo) و بار دیگر با حالت Night گوشی‌ها به‌چالش کشیدیم.

حالت Photo

به‌نظر می‌رسد که از بین ۶ گوشی، گلکسی A52 عملکرد مناسبی در ثبت جزئیات و کنترل سطح نویز داشته است. عکس Photo می ۱۰ تی نیز وضعیت مشابهی با A52 دارد؛ اما به‌‌همان اندازه روشن نیست.

حالت Photo می ۱۱ لایت

حالت Photo گلکسی M62

حالت Photo گلکسی A32

حالت Photo می ۱۰ تی

حالت Photo گلکسی A52

حالت Photo ردمی نوت ۱۰


برش ۱۰۰ درصدی از عکس‌های حالت Photo در تاریکی

برش ۱۰۰ درصدی حالت Photo عکاسی در تاریکی با دوربین گوشی‌های میان‌رده (خرداد ۱۴۰۰)


حالت Night

حالت Night در دستگاه‌های ارزان‌قیمت‌تر مثل می ۱۱ لایت، ردمی نوت ۱۰ یا گلکسی A32 اغلب اوقات صرفا سطح ISO را برای روشن‌تر کردن عکس‌ها بالا می‌برند؛ اما گوشی‌هایی همچون گلکسی A52 یا می 10 تی، مدت نوردهی را نیز افزایش می‌دهند.

حالت Night می ۱۱ لایت

حالت Night گلکسی M62

حالت Night گلکسی A32

حالت Night می ۱۰ تی

حالت Night گلکسی A52

حالت Night ردمی نوت ۱۰


برش ۱۰۰ درصدی از عکس‌های Night در تاریکی

متأسفانه حالت Night در هیچ‌یک از گوشی‌ها به بهبود چشم‌گیری در کیفیت عکس‌ها نمی‌انجامد و حتی در پاره‌ای از موارد از جمله گلکسی A52، عکس سافت‌تر با جزئیات کمتر ارائه می‌دهد.

با نگاهی به پای عروسک و متن روزنامه متوجه می‌شویم که در می ۱۱ لایت و گلکسی A32 به‌صورت جزئی عملکرد بهتری در ثبت جزئیات داشته‌اند؛ اما هر دو گوشی با افزایش چشم‌گیر سطح نویز مواجه شده‌اند.

برش ۱۰۰ درصدی حالت Night عکاسی در تاریکی با دوربین گوشی‌های میان‌رده (خرداد ۱۴۰۰)


عملکرد عکاسی پرتره

هر ۶ گوشی برای عکاسی پرتره از دوربین وایدشان استفاده می‌کنند و غیر از می ۱۰ تی و می ۱۱ لایت، باقی دستگاه‌ها از ماژول دیگری موسوم به عمق‌سنج برای تفکیک بهتر سوژه از پس‌زمینه نیز کمک می‌گیرند.

عکس پرتره می ۱۱ لایت

عکس پرتره گلکسی M62

عکس پرتره گلکسی A32

عکس پرتره می ۱۰ تی

عکس پرتره گلکسی A52

عکس پرتره ردمی نوت ۱۰


برش ۱۰۰ درصدی از عکس پرتره

با نگاهی به برش ۱۰۰ درصدی عکس‌های پرتره متوجه می‌شویم که گلکسی A52 چه در زمینه‌ی تفکیک سوژه از پس‌زمینه [به تارهای مو دقت کنید] چه سطح جزئیات [به پیشانی و موها دقت کنید] عملکرد بهتری درمقایسه‌با رقبا دارد.

برش ۱۰۰ درصدی از عکس پرتره گوشی‌های میان‌رده (خرداد ۱۴۰۰)


عکاسی سلفی

برای سناریوی محبوب عکاسی سلفی، به‌سراغ دو شرایط پرکاربرد عکاسی در محیط‌های سربسته با نور مناسب و عکاسی در تاریکی رفتیم.

سلفی در نور مناسب

عکس سلفی می ۱۱ لایت

عکس سلفی گلکسی M62

عکس سلفی گلکسی A32

عکس سلفی می ۱۰ تی

عکس سلفی گلکسی A52

عکس سلفی ردمی نوت ۱۰


برش ۱۰۰ درصدی از عکس سلفی در نور مناسب

چنانچه به جزئیات پیشانی، زیر چشم و موهای سر و صورت به‌دقت نگاه کنید، متوجه خواهید شد که می ۱۰ تی و گلکسی M62 به‌صورت جزئی عملکرد بهتری از ۴ محصول دیگر داشته‌اند.

برش ۱۰۰ درصدی از عکس سلفی در نور مناسب - گوشی‌های میان‌رده (خرداد ۱۴۰۰)


سلفی در تاریکی

عکس سلفی می ۱۱ لایت

عکس سلفی گلکسی M62

عکس سلفی گلکسی A32

عکس سلفی می ۱۰ تی

عکس سلفی گلکسی A52

عکس سلفی ردمی نوت ۱۰


برش ۱۰۰ درصدی از عکس سلفی در تاریکی

متأسفانه هیچ‌یک از گوشی‌ها در محیط‌های تاریک، عکس‌های سلفی مطلوبی ثبت نمی‌کنند؛ اما از بین آن‌ها، به‌نظر می رسد که گلکسی A52 اندکی بهتر ظاهر شده است.

برش ۱۰۰ درصدی از عکس سلفی در نور کم - گوشی‌های میان‌رده (خرداد ۱۴۰۰)


عکاسی ماکرو

ابعاد کوچک حسگر، فقدان لرزش‌گیر اپتیکال و وضوح اندک باعث می‌شود تا چندان نتوان به دوربین ماکروی گوشی‌های میان‌رده امیدوار بود؛ اما از بین گوشی‌های مورد بررسی، می ۱۱ لایت و می ۱۰ تی به‌لطف قابلیت فوکوس خودکار، به‌مراتب بهتر از ۴ دستگاه دیگر ظاهر شدند.

می ۱۱ لایت اجازه‌ی عکاسی از فواصل بسیار نزدیک را نیز به کاربر می‌دهد.

عکس ماکرو می ۱۱ لایت

عکس ماکرو می ۱۱ لایت

عکس ماکرو گلکسی M62

عکس ماکرو گلکسی M62

عکس ماکرو گلکسی A32

عکس ماکرو گلکسی A32

عکس ماکرو می ۱۰ تی

عکس ماکرو می ۱۰ تی

عکس ماکرو گلکسی A52

عکس ماکرو گلکسی A52

عکس ماکرو ردمی نوت ۱۰

عکس ماکرو ردمی نوت ۱۰


به‌نظر شما دوربین کدام گوشی عملکرد کلی بهتری داشت؟ لطفا دیدگاهتان را با ما و سایر کاربران عزیز زومیت به‌اشتراک بگذارید.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
300