مایکروسافت فردا به پشتیبانی از نسخه ۱۹۰۹ ویندوز ۱۰ خاتمه خواهد داد

{title limit=50}

مایکروسافت روز گذشته تمامی بلوک‌های به‌روزرسانی نسخه‌های ۲۰۰۴ و 20H2 سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ (Windows 10) را حذف کرد. بر اساس گزارش MSPoweruser، ردموندی‌ها قصد دارند این هفته پشتیبانی از نسخه‌ی ۱۹۰۹ ویندوز ۱۰ را پایان بدهند.

ویندوز ۱۰ ۱۹۰۹ (به‌روزرسانی نوامبر ۲۰۱۹) به آنچه مایکروسافت «پایان عمر» می‌خواند می‌رسد؛ بدین معنی که شرکت ردموندی انتشار به‌روزرسانی امنیتی را برای این نسخه متوقف می‌کند. تاریخ دقیق پایان پشتیبانی از نسخه‌ی ۱۹۰۹ ویندوز ۱۰، روز ۱۱ می ۲۰۲۱ (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰) اعلام شده است.

پایان پشتیبانی، نسخه‌های ویندوز ۱۰ هوم، ویندوز ۱۰ پرو، ویندوز ۱۰ پرو اجوکیشن و ویندوز ۱۰ پرو برای ورکستیشن را شامل می‌شود. مایکروسافت می‌گوید آن دسته از مشتریان نسخه‌های مورد اشاره‌ی ویندوز ۱۰ که از تاریخ ۲۱ اردیبهشت امسال به بعد با بخش پشتیبانی مایکروسافت ارتباط برقرار کنند، به به‌روزرسانی سیستم‌عامل هدایت می‌شوند.

نسخه‌ی ۱۹۰۹ ویندوز ۱۰ در بین نسخه‌های بزرگ این سیستم‌عامل جای نمی‌گیرد. یکی از مهم‌ترین تغییراتی که ویندوز ۱۰ در نسخه‌ی ۱۹۰۹ تجربه کرد، فراهم‌سازی امکان اضافه کردن قرار ملاقات به تقویم ویندوز از طریق پنجره‌ی شناور تاریخ بود. در نسخه‌ی ۱۹۰۹ مدیریت نوتیفیکیشن‌ها به شکل بهتر فراهم شد، محتوای آنلاین وان‌درایو با محتواهای دیگر در نوار جست‌و‌جوی فایل اکسپلورر ادغام شدند و یک‌ سری تغییر دیگر در ویندوز ۱۰ اعمال شد. مایکروسافت گفته است پشتیبانی از نسخه‌های ۱۸۰۳ و ۱۸۰۹ ویندوز ۱۰ برای کاربران اینترپرایز، اجوکیشن و IoT اینترپرایز نیز به پایان می‌رسد.

برای نصب آخرین به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ می‌تواند از طریق بخش Windows Update در منوی تنظیمات اقدام کنید. بهتر است برای دریافتن به‌روزرسانی‌های امنیتی همواره آخرین نسخه‌ی ویندوز را روی سیستم خود داشته باشید. 






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
204