iFixit ردیاب جدید اپل را سوراخ کرد

{title limit=50}

طبق جدیدترین گزارش The Verge، گروه iFixit به‌تازگی ردیاب‌های AirTag را قطعه‌قطعه و تمام اجزایش را دقیق بررسی کرده‌اند. بخش اول این بررسی دوقسمتی قطعات داخل این ردیاب را کاملا  تجزیه‌وتحلیل می‌کند. عده‌ای از نبود حفره‌ای ابراز تأسف کرده بودند که بتوان AirTag را ازطریق آن از حلقه کلید آویزان کرد؛ به‌همین‌دلیل، iFixit در بخش دوم بررسی‌اش، با دقت و بدون آسیب‌زدن به قطعات آن، حفره‌ای روی این ردیاب ایجاد کرد.

airTag اپل

iFixit درباره فرایند انجام این کار توضیح داد:

پس از شناسایی و بررسی اولین AirTag، مته‌ای ۱۶٫۱ اینچی برداشتیم و با دقت پس از برداشتن باتری، حفره‌ای روی ردیاب دومی ایجاد کردیم که در بسته‌بندی چهارتایی اپل وجود داشت. به‌طرز معجزه‌آسایی موفق شدیم از همه تراشه‌ها و بوردها و آنتن‌ها عبور و تنها پلاستیک و چسب موجود در AirTag را سوراخ کنیم. ردیاب جدید اپل مانند قهرمان از این عملیات جان سالم به‌در برد و طوری رفتار کرد که گویی اتفاقی نیفتاده است.

تیم iFixit چند هشدار نیز درباره انجام این عملیات داده است. یکی از این هشدارها آن است که حتما بهاد بسپارید برای انجام چنین کاری باتری دستگاه را باید جدا کنید؛ زیرا صدمات جبران ناپذیری به آن وارد می‌شود. همچنین، سوراخ‌کردن AirTag در مکان اشتباه ممکن است آسیب جدی به این ردیاب بزند؛ بنابراین، تنها اگر در استفاده از مته مهارت دارید و می‌توانید چنین حفره‌ای در قطعه‌ای کوچک ایجاد کنید، این کار را انجام دهید.

airTag اپل

گروه مذکور AirTag اپل را با Tile Mate و SmartTag سامسونگ گلکسی مقایسه کردند. ردیاب اپل با باتری سکه‌ای ۳ ولتی جابه‌جا‌شدنی‌اش، کوچک‌ترین گزینه موجود در این دسته است. البته همین باتری نیز در SmartTag دیده می‌شود که اکثر فضای داخلی را پر کرده است. iFixit پس از انجام این مقایسه گفت: «هر سه ردیاب با قدرت انگشت باز می‌شوند و برای این کار نیازی به ابزار دیگری نیست.» البته آن‌ها در فرایند بررسی قطعه‌های AirTag، متوجه شدند بازکردن این دستگاه سخت‌تر از دو ردیاب دیگر است.

از هر سه ردیاب تصاویری با استفاده از اشعه ایکس گرفته شد و نتایج نشان داد اپل از فضای داخلی‌اش استفاده بهینه کرده است. سیاهی نسبی AirTag در تصویر اشعه ایکس به‌دلیل وجود آهن‌ربای بلندگوی مرکزی و پوشش باتری فولادی آن است. همچنین، iFixit در صفحه توییترش نسخه بعدی تصویر مذکور را منتشر کرده که می‌توانید در‌ادامه آن را مشاهده کنید.


دیدگاه شما کاربران زومیت درباره ردیاب جدید اپل چیست؟ دوست دارید یکی از آن‌ها را به وسایل شخصی‌تان مانند کیف‌پول متصل کنید و از مکان آن مطلع شوید؟






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
72