افشاگر معتبر چینی: گوشی کامپکت پیکسل مینی در راه است

{title limit=50}

پس از عرضه‌ی پیکسل 5 در سال ۲۰۲۰، مدتی زیادی است گوگل گوشی هوشمند پرچم‌دار جمع‌وجور جدیدی برای علاقمندان به چنین دستگاه‌هایی معرفی نکرده است؛ ولی اخیراً یکی از افشاگران چینی در این زمینه ادعایی دور‌از‌انتظار مطرح کرده است. یکی از کاربران وب‌سایت Weibo به نام Digital Chat Station ادعا کرده است که گوگل مشغول کار روی پرچم‌دار کوچکی با اسم‌رمز Neila است. به‌گفته‌ی او، گوشی مذکور از طراحی مشابهی با جدیدترین پیکسل معرفی‌شده استفاده می‌کند.

هنور اطلاعات دیگری از دستگاه جمع‌وجور جدید پیکسل دردسترس نیست؛ ولی به‌طور‌کلی باید با دیده‌ی شک به این ادعا نگاه کرد؛ زیرا در شایعه‌های منتشرشده در ماه‌های اخیر به عرضه‌ی دستگاه کوچک پرچم‌داری از گوگل اشاره نشده‌ است.

بااین‌حال، اگر قرار باشد گوگل گوشی هوشمند کوچکی با نام فرضی پیکسل مینی تولید کند، در بسیاری از قابلیت‌های آن باید تجدید‌نظر کند. یکی از بخش‌هایی که با کوچک‌شدن دستگاه تحت‌تأثیر زیادی قرار می‌گیرد، باتری است. بنابراین، تولید پیکسل مینی به‌معنی وجود باتری ضعیف‌تری درمقایسه‌با باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی پیکسل 6 است. همچنین، معمولاً گوشی‌های کامپکت از قابلیت شارژ بی‌سیم بی‌بهره‌اند و دوربین‌های آن‌ها نیز از‌نظر اندازه و تعداد حسگر ضعیف‌تر از مدل‌های معمولی‌اند.

درهرصورت، اگر گوگل واقعاً به‌دنبال ساختن گوشی پیکسل کامپکتی باشد، امیدواریم اندازه‌ی آن بیش‌ازحد کوچک نباشد؛ چراکه ممکن است به سرنوشت مدل مینی آیفون 13 دچار شود که با استقبال‌نکردن کاربران از نمایشگر ۵/۴ اینچی‌اش، فروش بسیار ناچیزی ثبت و اپل را به توقف تولید وادار کند. به‌نظر می‌رسد کاربران دیگر به گوشی‌های کمتر از ۶ اینچ علاقه‌ای نشان نمی‌دهند.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
31