انویدیا ۲۹ شهریور رویدادی هیجان‌انگیز در مورد گرافیک‌های RTX 4000 برگزار خواهد کرد

{title limit=50}

سری RTX 4000 نسل بعدی گرافیک‌های انویدیا هستند که برپایه‌ی معماری Ada تولید می‌شوند؛ پیش‌بینی می‌شود انویدیا در این سری گرافیک‌های خود از کانکتور ۱۶ پین جدید PCIe Gen5 استفاده کرده و حافظه‌ی کش L2 و تعداد هسته‌های FP32 و IN32 را نیز افزایش داده باشد. پیش‌تر برخی منابع غیر رسمی ادعا کرده بودند انویدیا مدل پرچم‌دار گرافیک جدیدش را زودتر از مدل‌های دیگر و در ماه سپتامبر (شهریور و مهر) عرضه خواهد کرد. حالا به گزارش digitaltrends، انویدیا با انتشار تیزری کوتاه از طرفداران خود خواست تا رویداد ویژه‌ی Geforce Beyond تیم سبز را از دست ندهند. این شرکت توضیحات بیشتری در مورد رویداد مذکور ارائه نکرد؛ اما با توجه به شواهد کاملاً منطقی به‌نظر می‌رسد که تیم سبز قصد داشته باشد پس از مدت‌ها انتظار و تأخیر، از گرافیک‌های RTX 4000 رونمایی کند یا اخباری مهم را در مورد این گرافیک‌ها با طرفدارانش به اشتراک بگذارد.


جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا نیز چندی پیش اعلام کرده بود که احتمالاً در ماه آینده (سپتامبر) اطلاعات بیشتری در مورد نسل بعدی پردازنده‌های گرافیکی به اشتراک گذاشته می‌شود؛ البته با توجه به سابقه‌ی بد انویدیا، احتمال تغییر تاریخ برگزاری این رویداد وجود دارد، اما فعلاً همه نشانه‌ها حاکی از آن است که تیم سبز ۱۰ روز دیگر اطلاعاتی هیجان‌انگیز درباره‌ی گرافیک‌های سری RTX 4000 به اشتراک می‌گذارد.

برنامه‌ی اعلام‌شده برای این رویداد به شرح زیر خواهد بود:

ساعت ۸ صبح ۲۰ سپتامبر، هوانگ سخنرانی اصلی GTC 2022 خود را با محوریت آخرین پیشرفت‌ها و دستاورد‌های انویدیا در زمینه‌ی گیمینگ، تولید محتوا و فناوری گرافیکی، ارائه خواهد کرد و قبل از شروع سخنرانی اصلی نیز GeForce Beyond پخش خواهد شد که محتوای آن رونمایی بزرگی برای طرفداران تیم سبز خواهد بود؛ احتمال زیادی وجود دارد که انویدیا در Geforce Beyond اطلاعاتی بیشتر از دانسته‌های موجود، در مورد سری گرافیک‌های مبتنی بر معماری آدا لاولیس (Ada Lovelace) منتشر کند.

طبق شایعات گرافیک پرچم‌دار سری RTX 4000، یعنی GeForce RTX 4090، پیش از همتایانِ کمتر قدرتمند خود، یعنی RTX 4080 و RTX 4070 عرضه خواهد شد. گرافیک‌های ارزان‌تر این خانواده هم پس از پرچم‌داران و در اوایل سال ۲۰۲۳ عرضه می‌شوند. انتظار می‌رود گرافیک‌های جدید انویدیا جهش عملکردی قابل‌توجهی ارائه دهند و حتی برخی منابع ادعا کرده‌اند که بهبود عملکرد گرافیک‌های سری RTX 4000 در مقایسه با نسل قبلی، یعنی RTX 3000 با دو برابر بهبود همراه خواهد بود.

همچنین زمزمه‌هایی در مورد پردازنده‌ی گرافیکی قدرتمند‌تری در مقایسه با RTX 4090 شنیده می‌شود که توان مصرفی آن به ۹۰۰ وات می‌رسد؛ در صورت صحت وجود این گرافیک، ممکن است انویدیا آن را با نام RTX 4090 Ti یا به‌عنوان عضوی از خانواده‌ی Titan عرضه کند.

هنوز مشخص نیست که انویدیا روز ۲۰ سپتامبر تا چه حد در انتشار اطلاعات دست‌‌ودلباز عمل می‌کند، اما معرفی موج اولیه‌ی گرافیک‌های مبتنی بر معماری Ada محتمل به نظر می‌رسد. هنوز نمی‌توان در مورد تعیین تاریخ دقیق عرضه و قیمت‌گذاری این گرافیک‌ها مطمئن بود.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
43