گوگل احتمالاً تولید گوشی‌های سری پیکسل را به ویتنام منتقل می‌کند

{title limit=50}

نیویورک تایمز در گزارش جدیدی ادعا می‌کند که برخی از شرکت‌های بزرگ فناوری قصد دارند خطوط تولید محبوب‌ترین محصولات خود را از چین به ویتنام انتقال دهند. گوگل، اپل و مایکروسافت ازجمله شرکت‌های مهمی هستند که در گزارش مذکور به آن‌ها اشاره شده است.

به گزارش GSMArena، افراد نزدیک به برنامه‌های تولید محصول در گوگل اعلام کرده‌اند که بخشی از ظرفیت تولید جدیدترین مدل گوشی‌های هوشمند این شرکت به ویتنام انتقال داده خواهد شد. غول جستجوی اینترنت قصد دارد مونتاژ گوشی‌های پیکسل خود را از تأسیسات فاکسکان که در جنوب چین واقع شده است، به ویتنام منتقل کند؛‌ جایی‌که تولید سری پیکسل ۷ را در آنجا آغاز خواهد کرد. طبق این گزارش، غول فناوری مستقر در مانتین‌ویو انتظار دارد نیمی از پیکسل‌های ۲۰۲۳ در کشور ویتنام تولید شوند.

رنگ های پیکسل ۷

طبق گزارش‌های متعددی که طی چندماه گذشته منتشر شده است، گوگل احتمالاً درحال‌کار روی یک گوشی هوشمند تاشو است که شاید سال ۲۰۲۳ از آن رونمایی کند. البته انتظار می‌رود تولید این مدل همچنان در کشور چین انجام شود زیرا تأمین‌کنندگان کلیدی صفحه‌نمایش‌های تاشو و لولای مخصوص این محصول به کشور چین نزدیک‌تر هستند.

اوایل ماه جاری نیز گزارش دیگری منتشر شد مبنی‌بر این‌که گوگل بخشی از تولید گوشی‌های خود که قصد دارد آن‌ها را در سه‌ماهه چهارم سال جاری عرضه کند به فاکسکان واگذار کرده است، اما چشم‌انداز ارائه‌شده در گزارش نیویورک تایمز با این خبر مطابقت ندارد. پیکسل تاشو ممکن است با نام پیکسل نوت‌پد عرضه شود و طبق شایعات احتمالاً با قیمت بالایی روانه‌ی بازار خواهد شد.

پیکسل فولد گوگل

گوگل هنوز رسماً درمورد پیکسل تاشو خود صحبت نکرده است، اما گزارش‌ها و شایعات نشان می‌دهند که معرفی این دستگاه چندین‌بار به تعویق افتاده است. یکی از دلایل این تأخیرها، همه‌گیری کرونا بود که باعث شد بسیاری از شرکت‌های بزرگ در دسترسی به زنجیره‌ی تأمین‌کنندگان چینی با مشکلات متعدد مواجه شوند و همین موضوع روی فروش محصولات آن‌ها نیز تأثیرات مهمی داشت.

بخشی از آیفون‌های ۲۰۲۲ اپل نیز در هند ساخته می‌شوند. این درحالی‌ است که غول فناوری مستقر در کوپرتینو، پیش از این تولید آیپد و اپل واچ را به ویتنام منتقل کرده است. فهرست‌های اخیر اپل از ۲۰۰ تأمین‌کننده‌ی برتر این شرکت نشان می‌دهد حدود ۱۰ درصد از آن‌ها در ویتنام مشغول به‌کار هستند. سازنده‌ی آیفون ظاهراً بخشی از تولید کلی این گوشی هوشمند را به هند منتقل خواهد کرد تا توان خود را در این کشور آزمایش کند.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
162