سرویس تعمیر در خانه اپل، ارتقای قطعات مک بوک را امکان‌پذیر نمی‌کند

{title limit=50}

اپل روز گذشته اعلام کرد که سرویس تعمیر در خانه را گسترش می‌دهد تا کاربران بتوانند با تهیه‌ی قطعات سخت‌افزاری و ابزار تخصصی، مک بوک ایر و مک‌بوک پروهای مجهز به پردازنده‌ی M1 را نیز تعمیر کنند.

در طرح اپل، کاربر می‌تواند قطعاتی مثل صفحه‌نمایش و باتری و حتی برد منطقی (لاجیک‌برد) را مستقیماً از شرکت کوپرتینویی بخرد. شماری از کاربران تلاش کردند که برد منطقی پیشرفته‌تری برای لپ‌تاپ فعلی خود تهیه کنند؛ اما به‌نوشته‌ی 9to5Mac، اپل اجازه‌ی این کار را نمی‌دهد و برای تعمیر مک‌بوک باید دقیقاً همان بردی را تهیه کنید که لپ‌تاپ از آن استفاده می‌کند.

در وب‌سایت رسمی سرویس تعمیر در خانه‌ی اپل، کاربر باید شماره‌سریال مک‌بوک را وارد کند. تا زمانی‌که شماره‌سریال وارد نشود، امکان جست‌و‌جو برای قطعات وجود ندارد. واردکردن شماره‌سریال باعث می‌شود صرفاً قطعاتی به‌نمایش دربیایند که با دستگاه شما سازگاری کامل دارند؛ اما هم‌زمان بدین‌معنی است که کاربر نمی‌تواند رم یا حافظه‌ی ذخیره‌سازی لپ‌تاپ خود را ارتقا دهد.

فردی به‌نمایندگی از اپل می‌گوید قطعاتی که کاربر می‌خرد، باید دقیقاً مشابه کانفیگ فعلی سیستمش باشد؛ وگرنه ممکن است روند تعمیر کامل نشود. او همچنین می‌گوید اگر کاربر به‌دنبال تهیه‌ی قطعاتی باشد که با سیستم فعلی‌اش سازگاری ندارد، اپل سفارش را لغو نمی‌کند.

در برخی از مک‌بوک‌ها پس از وارد‌کردن شماره‌سریال باید رم و درایو ذخیره‌سازی و پردازنده‌ی گرافیکی استفاده‌شده در لپ تاپ را نیز مشخص کنید. اپل در این بخش کاربران را به صفحه‌ای منتقل می‌کند که شامل آموزش شناسایی قطعات لپ تاپ است.

طرح تعمیر در خانه‌ی اپل از اردیبهشت امسال دردسترس کاربران آمریکایی قرار گرفت. این طرح که در ابتدا برخی از مدل‌های آیفون را شامل می‌شد، به کاربران امکان می‌دهد بدون نیاز به تکنیسین‌های اپل سراغ تعمیر محصولات بروند. گفتنی است اپل همچنان به مشتریان خود توصیه می‌کند که برای تعمیر محصولات به فروشگاه‌های این شرکت مراجعه کنند.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
71