حسگر تشخیص دمای بدن اپل واچ ۸ احتمالاً نمی‌تواند اطلاعات دقیقی ارائه دهد

{title limit=50}

از مدت‌ها قبل، شایعات فراوانی درباره‌ی اضافه‌‌شدن قابلیت نظارت بر دمای بدن به ساعت‌های هوشمند سری اپل واچ منتشر شده است؛ اما در سال گذشته، این گزارش‌ها حاکی از آن بود که قابلیت مذکور به سری ۸ این محصول اضافه خواهد شد. هفته‌ی گذشته، اپل گواهی حق‌ اختراع جدیدی برای حسگر دما دریافت کرد که به‌وضوح مربوط به اپل واچ است. برخلاف انتظار، به‌نظر می‌رسد قابلیت‌های اندازه‌گیری دما در این حسگر بسیار محدودتر از حد تصور باشد.

گزارش‌های وال‌استریت‌ژورنال و مارک گورمن از بلومبرگ حاکی از آن است که حسگر دمای بدن در درجه‌ی اول برای کمک به برنامه‌ریزی حاملگی طراحی شده است. این ویژگی بینشی درباره‌ی چرخه‌‌های تخمک‌گذاری به زنان ارائه می‌دهد و می‌تواند برای بهبود تشخیص الگوهای خواب هنگام استراحت استفاده شود. اپل قابلیت‌های ردیابی خواب اپل واچ را در به‌روزرسانی watchOS 9 به‌میزان درخورتوجهی ارتقا داد؛ بنابراین، بهبودهای بیشتر در این‌ زمینه با کمک سخت‌افزار جدید منطقی به‌نظر می‌رسد.

به‌گزارش MacRumors، اپل قصد دارد از حسگر دمای بدن برای تشخیص تب بهره ببرد؛ اما بعید به‌نظر می‌رسد این ویژگی با عرضه‌ی اپل واچ سری ۸ دردسترس قرار گیرد. گورمن معتقد است که مدل‌های آینده‌ی ساعت هوشمند اپل می‌توانند تعیین کنند که دمای بدن کاربر از حد استاندارد بیشتر است یا نه، اکنون شنید‌ه‌ها حاکی از آن است که این قابلیت نمی‌تواند اندازه‌گیری دقیقی ارائه دهد.

درمجموع، این گزارش‌ها نشان می‌دهند که حسگر دمای بدن تعبیه‌شده در اپل واچ سری ۸ احتمالاً با انتظارتان برخی کاربران متفاوت خواهد بود. مینگ‌چی کو می‌گوید اپل ابتدا قصد داشت ویژگی اندازه‌گیری دمای بدن را با مدل‌های اپل واچ سری ۷ ارائه دهد؛ اما توسعه‌ی الگوریتم‌های مرتبط با این قابلیت قبل از ورود دستگاه به تست اعتبارسنجی مهندسی (EVT) کنار گذاشته شد.

مشکلاتی که اپل درزمینه‌ی اندازه‌گیری دمای بدن تجربه کرده است، به این واقعیت مربوط می‌شود که دمای پوست انسان به‌سرعت براساس شرایط محیطی تغییر می‌کند و ازآن‌‌جاکه ساعت هوشمند نمی‌تواند دمای هسته‌ی بدن را با استفاده از سخت‌افزار خود کنترل کند، این ویژگی به‌شدت به الگوریتمی وابسته است که بتواند نتایج دقیقی ارائه دهد. این امر احتمالاً توضیح می‌دهد که چرا قابلیت‌های سنجش دمای بدن در اپل واچ محدود خواهد بود.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
4022